Dużo tańsze parkowanie w strefie

    Dużo tańsze parkowanie w strefie

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    W Poznaniu tańsze parkowanie mają mieć kierowcy samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. To ma być promowanie ekologicznych rozwiązań komunik

    W Poznaniu tańsze parkowanie mają mieć kierowcy samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. To ma być promowanie ekologicznych rozwiązań komunikacyjnych ©Adrian Wykrota

    Dużo tańsze parkowanie w strefie? Właściciele pojazdów elektrycznych lub z silnikami hybrydowymi mają mieć znacznie tańsze stawki za parkowanie w strefie.
    W Poznaniu tańsze parkowanie mają mieć kierowcy samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. To ma być promowanie ekologicznych rozwiązań komunik

    W Poznaniu tańsze parkowanie mają mieć kierowcy samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. To ma być promowanie ekologicznych rozwiązań komunikacyjnych ©Adrian Wykrota

    Jak dowiedział się „Głos” - drogowcy kończą prace nad zmianami w przepisach dotyczących stawek opłat w strefie płatnego parkowania. Kierowców w Poznaniu czeka spora zmiana, gdyż specjalnie premiowane mają być pojazdy z silnikami bardziej ekologicznymi.

    - Założeniem jest to, by znacznie obniżyć opłaty dla samochodów z napędem elektrycznym lub hybrydowym, które obecnie są najbardziej przyjazne środowisku - mówi Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

    Dlatego zgodnie z propozycjami to właśnie posiadacze tego typu pojazdów będą mogli taniej parkować na ulicach, na których obowiązuje strefa płatnego parkowania.

    - Jeszcze nie ustalono dokładnej kwoty, ale zgodnie z założeniem ma ona być symboliczna - wyjaśnia Tadeusz Nawalaniec.

    Obniżka ma dotyczyć abonamentów miesięcznych, a nie pojedynczych opłat w parkomacie. Kierowca będzie musiał udać się do ZDM (Biura Strefy Parkowania), gdzie na podstawie dowodu rejestracyjnego zostanie mu wydana (sprzedana) specjalna karta upoważniająca do parkowania na terenie całej strefy.

    Podobne rozwiązanie ma zostać wprowadzone także w Rzeszowie (gdzie wcześniej wprowadzaniem rozwiązań komunikacyjnych uznawanych za jedne z najnowocześniejszych w kraju zajmował się... Tadeusz Nawalaniec).

    Strefa tam obowiązuje od początku stycznia. Podzielono ją na dwa rejony - tańszy (120 zł abonament) i droższy (200 zł miesięcznie). Po wejściu przepisów w życie właściciele aut elektrycznych i hybrydowych będą płacić połowę tej stawki.

    Już przed rokiem posłowie mówili o tym, by w Polsce zakazać wjazdu do centrów miast samochodom najbardziej zanieczyszczającym powietrze. Jednak do tej pory nie powstały takie przepisy.

    1 3 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rozwiązanie problemu

    Obserwator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Może warto skorzystać z prywatnych miejsc postojowych. Oszczędność czasu i pieniędzy. Polecam stronę miejscepostojowe(kropka)pl to Polski Portal Parkingowy również darmowych ogłoszeń.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A co z samochodami zasilanymi gazem? One też emitują o wiele mniej spalin niż benzyniaki i diesle

    Simon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Ale jak zwykle posiadacze tych aut zostaną "niezauważeni". pewnie za dużo ich jest w mieście i kaska przestałaby płynąć. A tak te 520 poazdów budżetu nie zawali, a jaki PR sobie zrobimy!

    Chwała...rozwiń całość

    Ale jak zwykle posiadacze tych aut zostaną "niezauważeni". pewnie za dużo ich jest w mieście i kaska przestałaby płynąć. A tak te 520 poazdów budżetu nie zawali, a jaki PR sobie zrobimy!

    Chwała wam dzielni kombinatorzy!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Swiat dla wybranych

    Zdumiony (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    Na podobnych kryteriach należy wpuszczać do centrum lepiej ubranych , ładniejszych , bardziej wykształconych .
    To tworzenie getta i stref zamknietych dla wybrańców , reszta motłoch może spoglądać...rozwiń całość

    Na podobnych kryteriach należy wpuszczać do centrum lepiej ubranych , ładniejszych , bardziej wykształconych .
    To tworzenie getta i stref zamknietych dla wybrańców , reszta motłoch może spoglądać z dala .
    Tak naprawdę samochód czy to elektryczny czy to spalinowy zajmuje taka samą powierzchnię parkingową , tak więc nie ma w sprawie najmiejszego zysku , jedynie obłuda .zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jestem za rabatami

    Kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Jaka obłuda? Im mniejszy smród – tym większy komfort życia. Ja jestem za solidnymi rabatami w Strefie dla posiadaczy aut o zmniejszonej emisji zanieczyszczeń. To nie moja wina, że kogoś nie stać na...rozwiń całość

    Jaka obłuda? Im mniejszy smród – tym większy komfort życia. Ja jestem za solidnymi rabatami w Strefie dla posiadaczy aut o zmniejszonej emisji zanieczyszczeń. To nie moja wina, że kogoś nie stać na Priusa za 120 tys. zł (mnie zresztą też nie stać). Ale cieszę się, że Priuska nie zabiera mi tyle tlenu, co Golf z 1999 roku. I może przez to nie zachoruję na przewlekłe obturacyjne zapalenie płuc.

    P.S. Okręgowe stacji kontroli pozjazdów nieustannie lekceważą przepisy dotyczące emisji zanieczyszczeń i dopuszczają do ruchu brudne gruchoty. Jak kogoś nie stać na auto speniające normę Euro 4 i wyższą, to w ogóle powinien zrezygnować z samochodu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Umweltozne

    Steuer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 8

    Należy wzorem Niemiec wprowadzić Umweltzony i zakazać wjazdu do metropolii pojazdom poniżej Euro 3. Poza tym potrzebny jest również wzorem Niemiec Steuer zależny od normy Euro pojazdu. To kiedyś...rozwiń całość

    Należy wzorem Niemiec wprowadzić Umweltzony i zakazać wjazdu do metropolii pojazdom poniżej Euro 3. Poza tym potrzebny jest również wzorem Niemiec Steuer zależny od normy Euro pojazdu. To kiedyś miało być ale ś.p. Lepper i Pawlak to zgodnie storpedowali bo ich elektorat jeździł/jeździ rzęchami. A patrząc na dokonania p. Nawalańca i tego jego całego ZDM w ostatnich latach to może lepiej niech wraca do Rzeszowa ?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Stawki powinny zależeć

    Tor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    od norm emisji spalin. Musi być marchewka by zachęcać do proekologicznych zachowań.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY