Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2016: Język angielski - podstawa [ODPOWIEDZI, ARKUSZ CKE]

KS, AB, KAEF
Egzamin gimnazjalny 2016: Język angielski - podstawa [ODPOWIEDZI, ARKUSZ CKE]
Egzamin gimnazjalny 2016: Język angielski - podstawa [ODPOWIEDZI, ARKUSZ CKE] Andrzej Zgiet
Trwa egzamin gimnazjalny 2016. Język angielski - podstawa - to ten między innymi ten przedmiot uczniowie zdawali trzeciego dnia. Odpowiedzi i arkusz CKE znajdziecie na naszej stronie.

TRANSKRYPCJĘ NAGRANIA ZNAJDZIECIE W NASZEJ GALERII ZDJĘĆ.

Egzamin gimnazjalny 2016: Język angielski - podstawa [ODPOWIEDZI, ARKUSZ CKE]

W środę, czyli trzeciego dnia egzaminów gimnazjalnych 2016, uczniowie zmagali się z językami obcymi. Do wybory był między innymi język angielski.

Sprawdź też: Egzamin gimnazjalny 2016: Język angielski - podstawa i inne przedmioty

Czy egzamin gimnazjalny z języka angielskiego był trudny? Sprawdźcie poniższe odpowiedzi i porównajcie je z tymi, których sami udzieliliście.

Egzamin gimnazjalny 2016: Język angielski - podstawa - odpowiedzi:

Transkrypcja do zadania 1.
Tekst 1.
Boy: Hello Mark. It’s David. I’m calling about that book I’ve asked you for.
The problem is over. I’ve found it in our library. The only thing I still need for my project is a camera. Could I borrow yours? I need it for just a day or two. By the way, please thank your sister for the map she lent me.

Tekst 2.
(dzwoniący telefon)
Man: Hi, Laura. Are you ready?
Girl: Hi, Dad. Yes. When will you get home?
Man: I’m in a traffic jam. Could you get to the airport on your own?
Girl: Sure, I’ll take the underground.
Man: Can you carry your suitcase to the station?
Girl: Don’t worry, my suitcase has wheels.
Man: OK, so I’ll drive straight to the airport. See you there.

Tekst 3.
Woman: Good morning! Welcome to our shop. Today is Monday. We know you don’t like Mondays, but you are going to love this one. We start the week with a special offer. From today until Saturday we have cheaper clothes for you. Every day a different
item of clothing will have a lower price. Today it’s up to 70% off on T-shirts, tomorrow all jackets and on Wednesday all trousers will be much cheaper. On Thursday …

Tekst 4.
Boy: Why don’t we have dinner here today?
Girl: Ok, but first we should help Dad in the kitchen.
Boy: We don’t have to. Mum is helping him.
Girl: Oh, I thought she was watching TV in the living room.
Boy: No, the film finished an hour ago. Let’s go inside and bring the table out. We’ll put it under this tree.
Girl: Great. It’s so nice and warm.

Tekst 5.
Girl: Olivia, I’m phoning to thank you for your invitation, but I’m afraid I can’t come.
I’m really sorry about this. I asked my parents and they said that they were going out in the evening. I’ll have to stay with my little brother. I know it’s a problem for you and I feel bad about it, but there’s nothing I can do.

Zadanie 1.
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C.

1.5. The girl wants to
A. invite Olivia somewhere.
B. ask Olivia to do something.
C. explain something to Olivia.

ODPOWIEDŹ
1.1 B
1.2 A
1.3 B
1.4 A
1.5 C

Transkrypcja do zadania 2.
Boy: Hi, Lisa. How are you?
Girl: Hi, Jack. I’m tired. I’ve been preparing for a test. Fortunately, it wasn’t as difficult as I expected. Listen, I forgot to tell you I can’t go to the Lions concert with you on Saturday. My grandma has broken her leg and I’ve got to do some shopping for her. She lives close to us so it won’t take much time to do it, but I want to spend the whole weekend with her.
Boy: I’m sorry to hear about your grandma. Maybe I should ask Paul? He is mad about the band.
Girl: Paul? No. His family is moving into a new house. His parents need him. He’ll have to carry boxes and do some cleaning.
Boy: Really? I didn’t know.
Girl: We must visit him one day.
Boy: Sure. I could ask Philip then. I know he’s got an important test on Friday, so after
that he’ll want to relax at the weekend. He’s been very busy for the last few days.
Girl: Jack, don’t you remember? He’s got his karate tournament. He’s going to London for the whole weekend. He won’t be here on Saturday. He’s coming back on Monday.
Boy: Looks like I’ll have to take my brother with me.
Girl: Well, Jack, I’m sure you’ll both have fun.

Zadanie 2.
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę na temat planów na weekend. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej osoby (2.1.–2.4.) czynność, którą ta osoba będzie wykonywać w weekend (A–E). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę. Uwaga! Jedna czynność została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej z osób.

ODPOWIEDŹ
2.1 E
2.2 B
2.3 A
2.4 C

Transkrypcja do zadania 3.
Man: May I have your attention, please? The sports teachers want to start a climbing club in our school. The club meetings will be held once a week. We won’t have to go outside the school to practise because, as you have probably seen, we have just installed a climbing wall in our gym. Last week the school also bought helmets, ropes and backpacks. Next year, when you are ready for a challenge, we’ll travel to the mountains to do some real climbing. We will go there two times a year: once in September and once in April. Of course, we will start with easy tasks, so don’t be afraid. If you are interested, see your PE teacher to sign up. Everyone is invited.

Zadanie 3.
Usłyszysz dwukrotnie komunikat. Zdecyduj, które ze zdań 3.1.–3.3. są zgodne z treścią nagrania (P – Prawda), a które nie (F – Fałsz). Zakreśl literę P albo F.
3.1. There is some new sports equipment at school. PRAWDA
3.2. The members of the club will go to the mountains once a year only. FAŁSZ
3.3. The speaker is talking about his climbing experience. FAŁSZ

Transkrypcja do zadania 4.
Wypowiedź 1.
Woman: Did you do all the cleaning by yourself?
Wypowiedź 2.
Man: Thank you for your help.
Wypowiedź 3.
Woman: Can I have one of these cookies, please?
Wypowiedź 4.
Man: Come to my party if you can, please.

Zadanie 4.
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi (4.1.–4.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą reakcję (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

A. Thanks, I’ll try.
B. Better than I did.
C. Sure, help yourself.
D. It was my pleasure.
E. No, my mum helped me.

ODPOWIEDŹ
4.1 E
4.2 D
4.3 C
4.4 A

Zadanie 5.
Uzupełnij poniższe minidialogi (5.1.–5.3.), wybierając spośród podanych odpowiedzi brakującą wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B albo C.
5.1.
X: I have to clean up the house. Will you help me?
Y: _________________________
A. I don’t know why you help me.
B. Sure, what do you want me to do?
C. Excuse me, do you want to help me?

5.2.
X: _________________________
Y: Well, I prefer to learn at home.
A. Do you like to study in the library?
B. When did you learn about this house?
C. Could you tell me where my book is?

5.3.
X: So what are you going to do now?
Y: ________________________
A. Not at all.
B. I have no idea.
C. Not today, thank you

ODPOWIEDŹ
5.1 B
5.2 A
5.3 B
Zadanie 6.
Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.3.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B albo C
.

6.1. Kolega wrócił z wakacji. Zapytaj go o wrażenia.
A. How was your holiday?
B. How would you spend your holiday?
C. How did you come back from your holiday?

6.2. Sąsiad pożyczył Ci swój telefon. Jak wyrazisz wdzięczność?
A. You are welcome.
B. It’s very kind of you.
C. Thanks for calling me.

6.3. Kolega przekazuje Ci zaskakującą wiadomość. Jak wyrazisz zdziwienie?
A. It’s no surprise!
B. Really? What a surprise!
C. Is that really surprising?

ODPOWIEDŹ
6.1 A
6.2 B
6.3 B

Zadanie 7.
Przeczytaj ogłoszenia 7.1.–7.4. Do każdego z nich dobierz odpowiednie zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.

Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego ogłoszenia.

This text
А. is an invitation to an event.
В. tells bikers where they can post a message.
C. is for someone who needs to buy bicycle parts.
D. informs the reader about the opening times of a place.
E. is an offer for someone who needs a bike for some time.

ODPOWIEDŹ
7.1. B
7.2. E
7.3. C
7.4. A

Zadanie 8.
Przeczytaj teksty. W zadaniach 8.1.–8.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B albo C.


ODPOWIEDŹ
8.1. B
8.2. C
8.3. B
8.4. A

Zadanie 9.
Przeczytaj trzy opinie o filmie (A–C) oraz pytania dotyczące tych opinii (9.1.–9.4.). Do każdego pytania dopasuj właściwą opinię. Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedna opinia pasuje do dwóch pytań.

THE ISLAND OF PIRATES
A. The story is really interesting and moves quickly from one battle scene to the next. However, the film has many terrifying moments and loud sound effects, so think carefully before you take your younger brother or sister to see it. It may be too scary for them.

B. I just loved this film. Captain Jack is played with great skill by Ken Adams. The music is quite good but what I like most is the action. It’s so fast that you never know what’s going to happen next. I also laughed out loud a few times while watching it. I really didn’t expect humour in a film about pirates.

C. As a huge fan of pirate films, I hoped for a much better plot than this. The opening scene is very exciting but then there’s just one fight after another and the film becomes boring. It was the soundtrack that saved the film for me. I still can’t stop singing the theme song.

Which opinion was written by a person who
9.1. liked the music more than the action of the film?
9.2. thinks that some viewers could be frightened?
9.3. was surprised that the film was funny?
9.4. expected a more interesting story?

ODPOWIEDŹ
9.1 C
9.2 B
9.3 A
9.4 C

Zadanie 10.
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 10.1.–10.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki.
Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

ODPOWIEDŹ
10.1 B
10.2 C
10.3 A

Zadanie 11.
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 11.1.–11.3. Zakreśl literę A, B albo C.

ODPOWIEDŹ
11.1 B
11.2 A
11.3 B

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski