Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Falista: Jaka będzie trasa tramwajowa?

Marcin Idczak
Nowa trasa umożliwi skierowanie na ulicę Falistą tramwajów linii nr 5. Zamiast nich do pętli Stomil może dojeżdżać część z pojazdów, które obecnie swoje trasy kończą na Starołęce
Nowa trasa umożliwi skierowanie na ulicę Falistą tramwajów linii nr 5. Zamiast nich do pętli Stomil może dojeżdżać część z pojazdów, które obecnie swoje trasy kończą na Starołęce Adrian Wykrota
Rozpoczynają się konsultacje w sprawie budowy nowej linii tramwajowej. Z ronda Żegrze ma ona prowadzić w rejon ulicy Falistej.

Budowę nowej trasy tramwajowej do ulicy Falistej zapowiedział w zeszłym roku Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania odpowiedzialny za komunikację miejską. Teraz o planach będą mogli wypowiedzieć się mieszkańcy.

Linia o długości około 650 metrów, według Macieja Wudarskiego, będzie miała „gospodarski” charakter. To dlatego, że umożliwi skierowanie na ulicę Falistą tramwajów linii nr 5. Zamiast nich do pętli Stomil może dojeżdżać część z pojazdów, które obecnie swoje trasy kończą na Starołęce.

To pozwoli zaoszczędzić rocznie około 700 tysięcy złotych na eksploatacji linii tramwajowych. Jednocześnie miasto chce, by w przyszłości w tym rejonie rozwijało się budownictwo. Tramwaj powinien pomóc w uniknięciu kłopotów komunikacyjnych, takich jakie teraz występują przy dojazdach z Naramowic.

Nowa pętla, która powstanie na Falistej, ma być zaprojektowana na zasadzie „drzwi w drzwi”. Wysiadając z tramwaju, będzie się można od razu przesiąść do autobusu. Te mają rozwozić pasażerów w dalsze rejony Poznania i ewentualnie do sąsiednich gmin. Dzięki takiemu rozwiązaniu powinien znacznie skrócić się czas przejazdu.

W pobliżu możliwe jest też stworzenie parkingu park and ride. Jadący dla przykładu z Kamionek lub Borówca będą mogli na nim zostawić swoje samochody i dalej do centrum podróżować już tramwajem.

W przyszłości przebudowana ma być także ulica Unii Lubelskiej, na której będzie skupiał się ruch dojazdowy z terenu planowanych nowych osiedli mieszkaniowych.

Koszt budowy trasy tramwajowej wraz z pętlą wyliczono na około 10 milionów złotych. Prace projektowe powinny zakończyć się w przyszłym roku. Maciej Wudarski już wcześniej przyznał, że ma nadzieję na to, że budowa rozpocznie się jeszcze w tej kadencji samorządu (kończy się jesienią 2018 roku).

Uwagi i wnioski do planowanej inwestycji można przesyłać pocztą elektroniczną na adres: [email protected] lub pocztą tradycyjną na adres: Dział Inwestycji i Eksploatacji Infrastruktury, Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań w terminie od 8 do 22 sierpnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski