Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych dla Google. Sieciowy gigant chce to zmienić i wśród małych i średnich przedsiębiorstw przeprowadza "Internetową rewolucję".
Częścią rewolucji jest nagroda "eMiasto" przyznawana miejscowościom, w których przedsiębiorcy są najbardziej aktywni internetowo. Takim miastem w Wielkopolsce okazał się Swarzędz.
- W naszej gminie zarejestrowanych jest ponad 6,5 tys. małych i średnich przedsiębiorstw. Okazuje się, że te firmy pracują nie tylko na swoje konto, ale promują też miasto i gminę Swarzędz. Podbudowana tym wyróżnieniem, które zawdzięczamy przedsiębiorcom zobowiązuje się, że będę wspierać ich w tym zakresie - zapowiada Anna Tomicka, burmistrz Swarzędza, która odebrała wczoraj statuetkę dla najlepszego miasta poniżej 100 tys. mieszkańców w Wielkopolsce.
Statuetkę eMiasta wręczono w Urzędzie Wojewódzkim
Podczas internetowej rewolucji docenione zostało jedno z przedsiębiorstw ze Swarzędza. Firma Smooth zajmuje się produkcją naturalnych kosmetyków. Założona przez Barbarę Miedziak w 199o roku firma już 2002 roku miała swoją stronę internetową i e-sklep. Dzięki temu rodzinny biznes sprzedaje swoje produkty nie tylko w Polsce , ale w Niemczech, Szwecji, USA i Bułgarii.
Kraków wygrał wśród miast wojewódzkich
- Bez strony internetowej mój biznes dalej by działał, ale na pewno nie rozwijałby się tak dynamicznie i nie zdobywał tak wielu nowych klientów - przyznaje Barbara Miedziak.
Google przygotowało też nagrodę dla miast wojewódzkich, która trafiła do Krakowa. Firma nie ujawnia wyników całego badania, więc nie wiadomo na jakiej pozycji znalazł się Poznań.
- Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów czy usług. Firma, która dostarczy im te informacje w przyjemny i przystępny sposób, automatycznie wygrywa z konkurencją - podkreśla Piotr Zalewski z Google Polska.
Obecność w sieci, to dziś priorytet dla firm
Projekt "Internetowa rewolucja" realizowany jest od 2009 roku przez Google, home.pl i Konfederację Lewiatan pod patronatem Ministerstwa Gospodarki. Firmy biorące udział w akcji mogą za darmo zarejestrować domenę, stworzyć pierwszą stronę internetową i m.in umieścić wizytówkę w sieci na mapach.
Akcja może też przynieść Google wymierne korzyści. Amerykańska firma zarabia m.in. na systemie AdWords, który służy do promowania w wyszukiwarce stron. Każda z firm, która jest aktywna w sieci staje się automatycznie potencjalnym klientem Google.
WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?