Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firmy ze Swarzędza najlepsze internetowo

Mateusz Pilarczyk
92 procent polskich przedsiębiorców korzysta z wyszukiwarki internetowej a 81 procent z maila w celach biznesowych, ale tylko trochę ponad połowa ma swoją stronę internetową lub wizytówkę.

Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych dla Google. Sieciowy gigant chce to zmienić i wśród małych i średnich przedsiębiorstw przeprowadza "Internetową rewolucję".

Częścią rewolucji jest nagroda "eMiasto" przyznawana miejscowościom, w których przedsiębiorcy są najbardziej aktywni internetowo. Takim miastem w Wielkopolsce okazał się Swarzędz.

- W naszej gminie zarejestrowanych jest ponad 6,5 tys. małych i średnich przedsiębiorstw. Okazuje się, że te firmy pracują nie tylko na swoje konto, ale promują też miasto i gminę Swarzędz. Podbudowana tym wyróżnieniem, które zawdzięczamy przedsiębiorcom zobowiązuje się, że będę wspierać ich w tym zakresie - zapowiada Anna Tomicka, burmistrz Swarzędza, która odebrała wczoraj statuetkę dla najlepszego miasta poniżej 100 tys. mieszkańców w Wielkopolsce.

Statuetkę eMiasta wręczono w Urzędzie Wojewódzkim

Podczas internetowej rewolucji docenione zostało jedno z przedsiębiorstw ze Swarzędza. Firma Smooth zajmuje się produkcją naturalnych kosmetyków. Założona przez Barbarę Miedziak w 199o roku firma już 2002 roku miała swoją stronę internetową i e-sklep. Dzięki temu rodzinny biznes sprzedaje swoje produkty nie tylko w Polsce , ale w Niemczech, Szwecji, USA i Bułgarii.

Kraków wygrał wśród miast wojewódzkich

- Bez strony internetowej mój biznes dalej by działał, ale na pewno nie rozwijałby się tak dynamicznie i nie zdobywał tak wielu nowych klientów - przyznaje Barbara Miedziak.

Google przygotowało też nagrodę dla miast wojewódzkich, która trafiła do Krakowa. Firma nie ujawnia wyników całego badania, więc nie wiadomo na jakiej pozycji znalazł się Poznań.

- Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów czy usług. Firma, która dostarczy im te informacje w przyjemny i przystępny sposób, automatycznie wygrywa z konkurencją - podkreśla Piotr Zalewski z Google Polska.

Obecność w sieci, to dziś priorytet dla firm

Projekt "Internetowa rewolucja" realizowany jest od 2009 roku przez Google, home.pl i Konfederację Lewiatan pod patronatem Ministerstwa Gospodarki. Firmy biorące udział w akcji mogą za darmo zarejestrować domenę, stworzyć pierwszą stronę internetową i m.in umieścić wizytówkę w sieci na mapach.

Akcja może też przynieść Google wymierne korzyści. Amerykańska firma zarabia m.in. na systemie AdWords, który służy do promowania w wyszukiwarce stron. Każda z firm, która jest aktywna w sieci staje się automatycznie potencjalnym klientem Google.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski