Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inwestycje w Poznaniu: Na Drodze Dębińskiej może powstać buspas

MI
Osobna droga dla autobusów ma być na wysokości AWF
Osobna droga dla autobusów ma być na wysokości AWF Adrian Wykrota
Możliwe, że powstanie kolejny buspas w Poznaniu. Ma zostać wytyczony na części Drogi Dębińskiej, na nitce prowadzącej w stronę centrum Poznania.

Z taką propozycją wystąpił radny Tomasz Wierzbicki. Według niego na odcinku od skrzyżowania z ul. Bielniki są dwa pasy ruchu, a na kilkadziesiąt metrów tuż przed przejazdem przez ul. Królowej Jadwigi nawet trzy.

Dlatego według niego, jeden z nich można wykorzystać na stworzenie osobnej drogi dla autobusów (i taksówek). Jak zauważa Tomasz Wierzbicki dzięki temu powinien poprawić się, skrócić czas dojazdu autobusami poznańskiego MPK oraz komunikacji podmiejskiej z rejonu Dębca i Lubonia do centrum miasta.

Ze sprawą zwrócił się do władz Poznania. Maciej Wudarski, zastępca prezydenta miasta stwierdza, że po zapoznaniu się z propozycja radnego polecił już Zarządowi Dróg Miejskich przeanalizowanie możliwości stworzenia buspasa.

To właśnie na tym odcinku Drogi Dębińskiej w godzinach szczytów komunikacyjnych tworzą się duże korki. Jednak według radnego można je zmniejszyć. Wystarczy tylko zmienić programy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z Królowej Jadwigi oraz Strzelecką.

Wyjaśnia, że z tej drugiej ulicy od lat nie skręca żaden tramwaj w lewo, a jednak zapala się zielone światło. Można je połączyć ze zwrotnicą. Jeśli by była konieczność, np.: wprowadzenie objazdów, to wówczas przy przełączaniu zwrotnicy zapalało by się odpowiednio światło. Nie było by niepotrzebnego blokowania przejazdu innym.

Według Macieja Wudarskiego, cykl świateł na krzyżówce jest tymczasowy. Nowy, związany z ITS, powinien zostać wprowadzony we wrześniu. Wówczas powinna poprawić się płynność przejazdów.

Gdzie w najbliższych latach mogą powstać w Poznaniu kolejne buspasy? Zgodnie z miejskimi planami takie mają zostać wytyczone na przebudowanej nitce estakady katowickiej. Dzięki temu szybciej będzie można dojechać do Krzesin, czy Szczepankowa. Możliwe, że tam powstanie parking buforowy. Wówczas autobusy mają dowozić w rejon centrum przyjeżdżających mieszkańców okolicznych gmin.

Kolejna propozycja to ul. Naramowicka w przypadku, gdyby miała ona zostać poszerzona kosztem budowy linii tramwajowej.

– Natomiast w ostatnich latach buspasy wytyczono na ul. Bukowskiej – wspomina Dorota Wesołowska, rzecznik ZDM. Według policjantów początkowo wielu kierowców jeździło po nich prywatnymi samochodami. Jednak wystarczyło, by pojawiły się tam patrole, by auta przestały go blokować.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski