Kino Rialto w Poznaniu zaprasza na kultowe filmy

Marek Zaradniak
Taki m.in. banner promuje akcję "Powrót do kin studyjnych". Archiwum
W ramach kampanii "Powrót do kin studyjnych" w najbliższy weekend w poznańskim kinie Rialto zobaczymy kultowe filmy.

Kina studyjne od lat są miejscem poważnej rozmowy o kinie i życiu, które to kino pokazuje. Łączą ludzi z pasją, kochających nie tylko filmy, ale wspólne doświadczanie kultury, promują młodych polskich twórców i tytuły często niełatwe, ale ważne i potrzebne.

Pandemia sprawiła, że 12 marca zamknięto 230 małych i średnich kin. Branża audiowizualna stanęła, a data powrotu widzów była niepewna przez prawie trzy miesiące. Po prawie trzech miesiącach przywrócono działalność wielu instytucji, ale m.in. wymóg funkcjonowania zgodnie z wytycznymi sanitarnymi sprawił, że nie wszyscy widzowie chętnie powrócili przed ekrany swoich ulubionych kin.

W związku z tym choć wiele miejsc zdążyło już otworzyć swoje podwoje, wystartowała kampania „Powrót do kin studyjnych”. Włączyło się do nich także poznańskie kino Rialto. W jej ramach w ten weekend będzie można zobaczyć tam takie filmy jak świetny dokument o muzykach kubańskich "Buena Vista Social Club", "Żywot Briana", czyli jeden z filmów kultowego grupy Monty Pythona, film Jima Jarmuscha "Kawa i papierosy", a także "Przed wschodem słońca" Richarda Linklatera.

Przedpremierowo zobaczymy również "Obraz pożądania" z Mickiem Jaggerem, a w ramach cyklu "Wielcy malarze" film "Canaletto i sztuka Wenecji". Zobaczy również opowiadający o słynnym śpiewaku film "Pavarotti".

Sprawdź też:

Chcemy zachęcić widzów, by przyszli do kina

- Pomysł na zorganizowanie takiej akcji wziął się stąd, że po trzech miesiącach pandemii trzeba było zrobić jakąś kampanię promocyjną, aby z jednej strony poinformować widzów, że kina są otwarte, a z drugiej, aby zachęcić ludzi, by zaczęli do kina przychodzić - mówi współprowadzący kino Rialto Piotr Zakens. - Wymyśliliśmy, że będziemy promować się w trochę może niekonwencjonalny sposób, bo z jednej strony mamy specjalnie wydrukowane grafiki oparte na klasyce filmowej, ale także część kin w najbliższy weekend proponuje specjalne promocje filmowe i różnego rodzaju pokazy specjalne. Udało nam się też zaprosić do współpracy trzech znanych polskich grafików: Andrzeja Pągowskiego, który przygotował specjalny plakat promujący całą akcję, Martę Szwej, która zaprojektowała grafiki oraz rysunki Andrzeja Milewskiego. Do tego dochodzi także film reklamowy będący pastiszem "Dnia świra" z muzyką Jerzego Satanowskiego, która nie została wykorzystana w "Dniu świra".

Zobacz też:

TOP 10 komedii 2020 roku. Te filmy trzeba obejrzeć! Najlepsz...

Sprawdź też:

Kobiecy duet w "Dzień Dobry TVN". Jak długo przetrwa?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3