Kino Rialto w Poznaniu zaprasza na kultowe filmy

Marek Zaradniak
Taki m.in. banner promuje akcję "Powrót do kin studyjnych". Archiwum
W ramach kampanii "Powrót do kin studyjnych" w najbliższy weekend w poznańskim kinie Rialto zobaczymy kultowe filmy.

Kina studyjne od lat są miejscem poważnej rozmowy o kinie i życiu, które to kino pokazuje. Łączą ludzi z pasją, kochających nie tylko filmy, ale wspólne doświadczanie kultury, promują młodych polskich twórców i tytuły często niełatwe, ale ważne i potrzebne.

Pandemia sprawiła, że 12 marca zamknięto 230 małych i średnich kin. Branża audiowizualna stanęła, a data powrotu widzów była niepewna przez prawie trzy miesiące. Po prawie trzech miesiącach przywrócono działalność wielu instytucji, ale m.in. wymóg funkcjonowania zgodnie z wytycznymi sanitarnymi sprawił, że nie wszyscy widzowie chętnie powrócili przed ekrany swoich ulubionych kin.

W związku z tym choć wiele miejsc zdążyło już otworzyć swoje podwoje, wystartowała kampania „Powrót do kin studyjnych”. Włączyło się do nich także poznańskie kino Rialto. W jej ramach w ten weekend będzie można zobaczyć tam takie filmy jak świetny dokument o muzykach kubańskich "Buena Vista Social Club", "Żywot Briana", czyli jeden z filmów kultowego grupy Monty Pythona, film Jima Jarmuscha "Kawa i papierosy", a także "Przed wschodem słońca" Richarda Linklatera.

Przedpremierowo zobaczymy również "Obraz pożądania" z Mickiem Jaggerem, a w ramach cyklu "Wielcy malarze" film "Canaletto i sztuka Wenecji". Zobaczy również opowiadający o słynnym śpiewaku film "Pavarotti".

Sprawdź też:

Chcemy zachęcić widzów, by przyszli do kina

- Pomysł na zorganizowanie takiej akcji wziął się stąd, że po trzech miesiącach pandemii trzeba było zrobić jakąś kampanię promocyjną, aby z jednej strony poinformować widzów, że kina są otwarte, a z drugiej, aby zachęcić ludzi, by zaczęli do kina przychodzić - mówi współprowadzący kino Rialto Piotr Zakens. - Wymyśliliśmy, że będziemy promować się w trochę może niekonwencjonalny sposób, bo z jednej strony mamy specjalnie wydrukowane grafiki oparte na klasyce filmowej, ale także część kin w najbliższy weekend proponuje specjalne promocje filmowe i różnego rodzaju pokazy specjalne. Udało nam się też zaprosić do współpracy trzech znanych polskich grafików: Andrzeja Pągowskiego, który przygotował specjalny plakat promujący całą akcję, Martę Szwej, która zaprojektowała grafiki oraz rysunki Andrzeja Milewskiego. Do tego dochodzi także film reklamowy będący pastiszem "Dnia świra" z muzyką Jerzego Satanowskiego, która nie została wykorzystana w "Dniu świra".

Zobacz też:

TOP 10 komedii 2020 roku. Te filmy trzeba obejrzeć! Najlepsz...

Sprawdź też:

Rusza kanał TV dla seniorów, Antena HD

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie