W piosence Jana Pietrzaka „Czy te oczy mogą kłamać?”, z której pochodzi tytuł spektaklu Adrianny Biedrzyńskiej i Zbigniewa Zamachowskiego „Kobieta po przejściach, mężczyzna z przeszłością” w genialny sposób oddaje ludzkie losy: zmieniają się kostiumy i rzeczywistość za oknem, ale nie relacje między kobietą i mężczyzną.
Biedrzyńska i Zamachowski zbudowali swój spektakl z piosenek Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory, Jonasza Kofty i Agnieszki Osieckiej, Zenona Laskowika i Zbigniewa Zamachowskiego (fantastyczna „Kołysanka” i piosenka o rodzinnych Brzezinach”). Chciałoby się powiedzieć, że dziś już nikt takich nie pisze. Na szczęście są i artyści chętnie po nie sięgają. Piosenki „z tekstem”, czyli o czymś, wzruszają, zmuszają do zastanowienia i przemyślenia swojego życia. Kiedy słucha się piosenki o rodzinnych Brzezinach Zamachowskiego, przed oczami stają polskie miasteczka z ich charakterem, lokalnym kolorytem, w których żyją mieszkańcy marzący o lepszym świecie... W tych piosenkowych opowieściach miesza się miłość z prozą życia, mały realizm z wielką metaforą. A ich wykonawcy, nie udają, że są ciągle piękni i młodzi. Mają dystans do siebie, bo jak bohaterowie piosenek: ona - „kobieta po przejściach, on - „mężczyzna z przeszłością” są wiarygodni. a
„Kobieta po przejściach, mężczyzna z przeszłością”, Adrianna Biedrzyńska, Zbigniew Zamachowski, Roman Huduszek (akompaniament), premiera 16 lutego 2015 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?