Koleje Wielkopolskie: Zatłoczone pociągi na trasie...

    Koleje Wielkopolskie: Zatłoczone pociągi na trasie Poznań-Konin. Pasażerowie narzekają

    Milena Kochanowska

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Koleje Wielkopolskie twierdzą, że obecna sytuacja taborowa nie pozwala na wzmocnienie wszystkich pociągów, które tego wymagają.

    Koleje Wielkopolskie twierdzą, że obecna sytuacja taborowa nie pozwala na wzmocnienie wszystkich pociągów, które tego wymagają. ©Waldemar Wylegalski

    Pasażerowie Kolei Wielkopolskich narzekają na ich usługi, zwłaszcza na trasie Poznań-Konin. Ze względu na krótkie składy pociągów, na tej trasie podróżni nie mogą się w nich pomieścić.
    Koleje Wielkopolskie twierdzą, że obecna sytuacja taborowa nie pozwala na wzmocnienie wszystkich pociągów, które tego wymagają.

    Koleje Wielkopolskie twierdzą, że obecna sytuacja taborowa nie pozwala na wzmocnienie wszystkich pociągów, które tego wymagają. ©Waldemar Wylegalski

    - Koleje Wielkopolskie świadczą usługi w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, a są na to kompletnie nieprzygotowane - denerwuje się pan Jakub. - Dochodzi do awantur na dworcach, ludzie blokują odjazdy pociągów, bo za wszelką cenę chcą do nich wejść, a tam jak śledzie ściśnięta jest reszta podróżnych. Sam już kilkanaście razy zostałem na dworcu Poznań Garbary, bo po otwarciu drzwi pociągu nie mogłem do niego wsiąść. Ludzie jadą poupychani jak zwierzęta. Czy to jest transport na europejskim poziomie? Takie podróżowanie w XXI wieku to skandal - mówił.

    Zmniejszone składy powodują jednak nie tylko niewygodę i problemy z punktualnym dotarciem do miejsca docelowego. To również zagrożenie bezpieczeństwa podróżnych.

    - W godzinach największego ruchu dwa składy to za mało, aby przyjąć bezpiecznie wszystkich pasażerów, a jeden skład to wręcz zagrożenie bezpieczeństwa - mówi pan Jarek. - Do czego może dojść na przykład w sytuacji pożaru? Zrozumiałe są jednorazowe awarie, jednak zdarzenia z ostatnich dni pokazują, że coraz częściej interes nas - pasażerów schodzi na dalszy plan. Jest to tym bardziej niezrozumiałe, bo przewoźnik doskonale zna liczbę sprzedanych biletów okresowych i jednorazowych i ma statystyki obłożenia składów. Czy musi dojść do jakiejś tragedii, aby podjęto działania zmierzające do opanowania sytuacji?

    Zobacz też: Poznańska Kolej Metropolitalna: W Stęszewie miejsca w pociągu nie starcza, więc podjeżdża autobus

    - Ścisk jest taki, że nawet przy lekkim przyhamowaniu ludzie wpadają na siebie bo nie ma się czego złapać - dodaje pan Jakub.

    Koleje Wielkopolskie twierdzą, że obecna sytuacja taborowa nie pozwala na wzmocnienie wszystkich pociągów, które tego wymagają. Spowodowane jest to między innymi trwającymi przeglądami technicznymi oraz kumulacją awarii pojazdów, do których doszło w ostatnich dniach. Dlatego w czwartek, 8 listopada pociąg odjeżdżający o godz. 6.44 z Wrześni (relacji Konin-Poznań), a także ten z wtorku, 6 listopada odjeżdżający o godzinie 15.44 z Poznania do Konina jechały w zmniejszonym zestawieniu.

    Natomiast pociąg relacji Poznań-Konin, wyruszający o 16.13 z Poznania Głównego, zgodnie z zamówieniem organizatora przewozów, kursuje w pojedynczym zestawieniu.

    - Jako doświadczony przewoźnik kolejowy zdajemy sobie sprawę z braku komfortu spowodowanym wysoką frekwencją w pociągach i pragniemy zaznaczyć, że zarówno spółka, jak i organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, dokładają wszelkich starań, by zniwelować zaistniałą sytuację - wyjaśnia Arkadiusz Garcon z Wydziału Handlu i Marketingu Kolei Wielkopolskich.

    - W piątek, 9 listopada do ruchu powinny wrócić trzy pojazdy, a w sobotę dwa kolejne. Mamy nadzieję, że w przyszłym tygodniu wszystkie pociągi będą kursowały w zestawieniu zgodnym z zamówieniem organizatora przewozów - zapewnia Arkadiusz Garcon.


    POLECAMY:






    Na własne oczy: Infinity Float (kapsuła) - zobacz wideo:

    Komentarze (8)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kw

    Dojeżdżający uczeń (gość)

    Zgłoś

    Pociąg na trasie Wolsztyn-Gołańcz również w godzinach szczytu jest przepełniony i ludzie nie mieszczą się do niego

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PRAWDA o kolei

    Kolejarz (gość)

    Zgłoś / 3

    No niestety Urząd Marszałkowski wszystkim mydli oczy o kolei metropolitalnej, ile to jest połączeń dodatkowy, jak to często pociągi będą jeździć tylko szkoda, że prawda taka piękna już nie jest....rozwiń całość

    No niestety Urząd Marszałkowski wszystkim mydli oczy o kolei metropolitalnej, ile to jest połączeń dodatkowy, jak to często pociągi będą jeździć tylko szkoda, że prawda taka piękna już nie jest.

    Jeśli chodzi o Koleje Wielkopolskie to niestety są one uzależnione w dużej mierze od UM:
    1. To UM narzuca na KW przejmowanie nowych linii jak i rozkłady jazdy. Przewoźnik w tej kwestii ma mało do powiedzenia. UM mówi, że tak ma być i tyle. Nie interesuje ich, że są poważne braki taborowe, że brakuje pracowników itp.
    2. Żeby był nowy tabor to chcąc nie chcą UM musi na niego wyłożyć pieniążki. Jednak ważny jest tutaj tok rozumowania urzędników, którzy myślą, że jak dadzą kasę to pociągi będą na drugi dzień. Niestety tak to nie działa, a działy logistyczne UM i KW to totalna porażka.
    3. Warto wspomnień, że nowego taboru szybko nie będzie. Dla niewtajemniczonych został zerwany kontrakt z Bydgoską PESA (brak ostatecznego porozumienia) na pojazdy spalinowe co równa się tym, że jest duże prawdopodobieństwa, że przewoźnik będzie się ratował wypożyczeniem starego niemieckiego sprzętu VT. Dodatkowo PESA ma podpisany kontrakt na pociągi elektryczne dla KW, pierwsze pojazdy miały przyjść w tym roku jednak z powodu dogadania się z Niemcami PESA wstrzymała Polskie zamówienia i produkuje wszystko dla nich. Elfy 2 szybko na Wielkopolskie szlaki nie wyjadą!
    4. Przez obecny rozkład jazdy, przypomnę narzucony przez Urząd Marszałkowski, tabor, który posiada KW jest tak eksploatowany, że nie ma czasu nawet na drobne naprawy. Warto również zwrócić uwagę na to jak niektóre pojazdy dostały warunkowe dopuszczenie do jazdy pomimo tego, że powinny iść na przegląd bo nie można byłoby obsłużyć rozkładu. Szkoda, że o tym się nie mówi głośno.
    5. Proszę poczekać na grudniowe zmiany. Dopiero odczujemy co to znaczy brak wzmocnień. Urząd Marszałkowski w nowym rozkładzie jazdy narzuca na KW przejęcie odcinka Poznań - Oborniki w ramach PKM, wprowadza dwa połączenie (KW) Poznań Gł. - Kalisz oraz dokłada, kursów na obecnych trasach. Jednak nowych pojazdów jak nie było tak nie ma i szybko nie będzie.

    A więc jeśli macie jakieś pretensje to miejcie je w pierwszej kolejności do Urzędu Marszałkowskiego dopiero potem do Kolei Wielkopolskich. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kw

    Adam (gość)

    Zgłoś

    Bilety kupujemy od Koleji Wielkopolskich więc do nich są pretensje. Nikogo nie interesuje jak są dogadani z Urzędem Marszałkowskim. Mają swojego dyrektora i zarząd więc niech rządzą tak żeby było...rozwiń całość

    Bilety kupujemy od Koleji Wielkopolskich więc do nich są pretensje. Nikogo nie interesuje jak są dogadani z Urzędem Marszałkowskim. Mają swojego dyrektora i zarząd więc niech rządzą tak żeby było dobrze dla pasażera. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kw

    Mechanik (gość)

    Zgłoś

    Żeby prawda jeszcze była taka jak piszesz to spoko. Ale niestety organizatorem ruchu jest Urząd Marszałkowski czyli to UM tworzy rozkład jazdy, to UM odpowiada za to w jakim kursie jedzie ile...rozwiń całość

    Żeby prawda jeszcze była taka jak piszesz to spoko. Ale niestety organizatorem ruchu jest Urząd Marszałkowski czyli to UM tworzy rozkład jazdy, to UM odpowiada za to w jakim kursie jedzie ile składów, to UM wyposaża KW w sprzęt, to UM odpowiada za stworzenie dodatkowych etatów dla drużyn konduktorskich i trakcyjnych i tak dalej można wymieniać. KW odpowiada jedynie za to by realizować plan narzucony przez UM zasobami jakimi od nich dostaje i musi odpowiednio reagować by doszedł on do skutku.

    Jeśli chodzi o zarząd to większość w zarządzie ma Urząd Marszałkowski czyli robią co chcą. Bo nawet jeśli np. przedstawiciele KW przedstawiają konkretne rozwiązania danych problemów oni mają to głęboko gdzieś bo są mądrzejsi. Czytaj wszystko jest zależne od dobrej woli UM.

    Czyli robiąc obrazkowy przykład UM daje KW 7 pojazdów, a tworzy rozkład jazdy do którego objeżdżenia jest potrzebne 10 pojazdów i KW ma zrobić wszystko by dopiąć ten rozkład jazdy. Myślicie, że podróżny w tym jest najważniejszy? No właśnie.

    Nie warto więc pisać wielu skarg do KW np. odnośnie ilości składów o danej godzinie bo spółka w tej kwestii zrobić nic nie może. Dlatego takie zgłoszenia, zawiadomienia, skargi warto kierować bezpośrednio do UM. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KW

    jakobs (gość)

    Zgłoś / 4 / 2

    Niestety Koleje Wielkopolskie przejmując w ostatnim roku kilka tras - m.in do Kępna, Krotoszyna, z Gniezna do Jarocina itd nie zdawały sobie sprawy, że będą mieć zbyt małą ilość taboru na tak dużą...rozwiń całość

    Niestety Koleje Wielkopolskie przejmując w ostatnim roku kilka tras - m.in do Kępna, Krotoszyna, z Gniezna do Jarocina itd nie zdawały sobie sprawy, że będą mieć zbyt małą ilość taboru na tak dużą sieć obsługiwanych linii kolejowych. Teraz niestety pasażerowie to odczuwają - jak widać KW patrzą tylko na ilość a nie na jakośćzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pozory

    bzm (gość)

    Zgłoś

    Bo to były typowe pozorowane działania przedwyborcze. Patrzcie jak sprawnie działamy, obsługujemy coraz więcej tras! O tym, że pociągów (taboru) nie będzie więcej - ani słowa.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Koleje

    W AZ (gość)

    Zgłoś / 2 / 2

    Na Zachodzie Europy pociągi w rejonie dużych miast są piętrowe.....


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    żeby były... krótsze!

    khfkhjfkhkuh (gość)

    Zgłoś / 2

    a tutaj, nie o to chodzi!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo