Konferencja Audioriver: jak zrobić własny festiwal?

Jacek Sobczyński
Kilkaset osób uczestniczyło w trwającej przez całą sobotę II Konferencji Muzycznej Audioriver, która odbyła się w gmachu Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa na poznańskim Morasku.

Impreza zaczęła się wcześnie, ale od razu od mocnego uderzenia. Od godziny 11 dyskutowano na temat kondycji - albo jej braku - polskich festiwali muzycznych.

- Nie oszukujmy się, patrząc przez pryzmat Europy nasze festiwale są wciąż bardzo tanie a gwiazdy już nie patrzą na Polskę jako kraj Trzeciego Świata. Organizatorzy mają problem: z jednej strony nie mogą drastycznie podwyższyć cen biletów, bo nikt na ich festiwal nie przyjdzie, z drugiej wiedzą, że stawki gwiazd z najwyższej półki są takie same dla wszystkich festiwali w Europie - tłumaczył współwłaściciel organizującej festiwal w Jarocinie agencji koncertowej Go Ahead Łukasz Minta.


Czytaj także:
Faith No More zagrają w Poznaniu na Malcie!
Within Temptation gwiazdą festiwalu w Jarocinie

Zaproszeni goście (m.in. Karina Adamska z Malty, szef płockiego Audiorivera Piotr Orlicz - Rabiega czy polski organizator czeskich festiwali Hip Hop Kemp i Rock For People Adam Lis) rozmawiali także o tym, co zmienia obecność sponsora tytularnego, ile organizator musi wydać na wzmocnienie bezpieczeństwa i skąd tak naprawdę najlepiej pozyskać pieniądze na zorganizowanie festiwalu. Najwięcej emocji wzbudził fragment rozmowy, poświęcony przekonywaniu do siebie sponsorów. Bartek Sawicki z szczecińskiego Boogie Brain wspominał jednego z sponsorów jego festiwalu, który musiał się wycofać, bo... w międzyczasie trafił do więzienia.

Drugą duża dyskusją był panel, dotyczący stanu polskiej sceny klubowej. Tu goście (m.in. organizatorzy, didżeje i dziennikarze) rozmawiali o tym, czym najlepiej przyciągnąć słuchaczy do klubów z prawdziwego zdarzenia i czy takowe w ogóle w Polsce istnieją. Znany w całej Europie producent muzyki elektronicznej Marcin Czubala przekonywał, że powinna istnieć przynajmniej jedna gazeta, poświęcona scenie klubowej, tak, jak choćby w Niemczech. Za chwilę dodał jednak, że tam na duża skalę rozwinęła się niespotykana u nas turystyka klubowa. Z kolei Igor Niemczyk z poznańskiego klubu SQ twierdził, że bardzo ważna jest odpowiednia selekcja artystów - on sam nie zaprosiłby do swojego klubu nikogo, kogo wcześniej nie widział na żywo i nie był w stanie ocenić jego umiejętności.

Festiwal dopełnił wykład z marketingu, prowadzony przez stratega i muzyka Jacka Studzińskiego oraz panel "Student na festiwalu". Zwieńczeniem II Konferencji Audioriver, której organizatorem był płocki festiwal muzyki elektronicznej o tej samej nazwie było wieczorne after party w klubie SQ. Tam przy okazji organizatorzy Audiorivera odsłonili kolejne gwiazdy, które pojawią się na ich lipcowym festiwalu - będą to m.in. Nicolas Jaar, Modeselektor oraz współtwórca ścieżki dźwiękowej do filmu "Drive", Kavinsky.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie