Koniec wielkich korków związanych z remontami Grunwaldzkiej i Przybyszewskiego, zostają jednak te przy rondzie Rataje i św. Wawrzyńca

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Przebudowa ronda Rataje wciąż generuje zmiany organizacji ruchu i korki Łukasz Gdak
Kończy się tydzień kumulacji dużych remontów nawierzchni, skutkujących korkami: odpadnie w przyszłym tygodniu remont ul. Przybyszewskiego przed Dąbrowskiego, a także Grunwaldzkiej, ale nadal lepiej będzie unikać w miarę możliwości Żeromskiego, czy ronda Rataje.

W ten weekend mają zakończyć się prace przy ul. Przybyszewskiego, między Szamarzewskiego, a Dąbrowskiego, trwające od poniedziałku 19 kwietnia. Zakład Robót Drogowych remontował nawierzchnię na obu nitkach naprzemiennie, prowadzącą w stronę Piątkowa, co powodowało spore korki zarówno na dojeździe już za Bukowską, jak i na Dąbrowskiego. Dość powiedzieć, że kierowcy, którzy próbowali objechać ten odcinek przez Szamotulską do Dąbrowskiego, także pakowali się w korek za Szamarzewskiego i dalej musieli swoje odstać na Dąbrowskiego, zanim dostali się na pasy w stronę ronda Obornickiego.

Wąskie gardło św. Wawrzyńca

Niestety to nie koniec kłopotów w tym miejscu, bo kawałek dalej trwają prace przy włączeniu ul. św. Wawrzyńca w układ ulic Żeromskiego i Niestachowskiej. Zwężona jest jezdnia, rozdzielone pasy w stronę ronda i ograniczenie do 30 km/godz. Do tego stoi się w korkach na ul. św. Wawrzyńca przed Niestachowską, patrząc od strony ul. Dąbrowskiego. Tu także w godzinach szczytu nie da się pospieszyć.

Kolizja na ul. Lutyckiej

W czwartek rano utrudnienia czekały też kierowców na ul. Dąbrowskiego, przy wlocie do miasta, przed ul. Lutycką: ciężarówka uderzyła w bramownicę, zajęty był jeden pas. W ciągu dnia Lutycka też była zakorkowana.

Koniec kłopotów z Grunwaldzką i Grochowską

Spore korki generuje także remont nawierzchni ul. Grunwaldzkiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Grochowską. Tutaj wymieniana jest nawierzchnia na odcinku od ul. Marszałkowskiej do ul. Ostroroga. Skrzyżowanie przez cały tydzień było nieprzejezdne na osi Grochowskiej, kierowcy musieli dojeżdżać do Grunwaldzkiej, skręcać w prawo i jechać do najbliższej nawrotki, tam zawracać i wracać w przeciwnym kierunku w stronę Grochowskiej.

Część pasów na skrzyżowaniu i po jednym pasie w osi Grunwaldzkiej trzeba wyłączać z ruchu, więc na dopuszczonych do jazdy i przed nimi na Grochowskiej tworzą się także wielkie korki. Na szczęście ten remont już się kończy, od soboty 24 kwietnia, ul. Grochowska ma być przejezdna.

Zobacz też: Ulica św. Wawrzyńca dostanie dwa duże skrzyżowania, ale nie będzie można wjechać w nią od ul. Niestachowskiej

Zmiany na rondzie Rataje

Nadal jednak trwają utrudnienia - a tym samym powstają korki - w sąsiedztwie ronda Rataje. Tam w rejonie skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Zamenhofa prowadzona jest budowa nawierzchni torowiska tramwajowego. Od czwartku 23 kwietnia obowiązuje zmiana organizacji ruchu - przełożenie ruchu na wlocie Piłsudskiego w kierunku Zamenhofa z pasa prawego pasa na wybudowany już na nowo pas lewy. W czasie planowanej zmiany przebudowywany będzie wjazd na osiedle Jagiellońskie.

Zobacz też:

MPK Poznań: Mandat za jazdę bez biletu - co zrobić, żeby zos...

Ciebie też to doprowadza DO SZAŁU? TOP 10 najbardziej WKURZA...

15 nietypowych zdarzeń, które spotkały pasażerów MPK Poznań

Sprawdź też:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie