Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Korki przed przejazdem kolejowym w Opalenicy. Mieszkańcy się skarżą. "Czy naprawdę musimy tak długo czekać?"

Dominika Kapałka
Dominika Kapałka
Mieszkańcy Opalenicy skarżą się na szlabany na przejeździe kolejowym przy ulicy 5 Stycznia.
Mieszkańcy Opalenicy skarżą się na szlabany na przejeździe kolejowym przy ulicy 5 Stycznia. Dominika Kapałka
Przejazdy kolejowe to często zmora dla kierowców. Kilka minut spędzonych przed zamkniętymi rogatkami może przysporzyć nerwów za kierownicą. Zwłaszcza, jeżeli z paru minut, robi się kilkanaście. Na takie problemy uskarżają się mieszkańcy Opalenicy, którzy muszą długo czekać na przejeździe kolejowym przy ulicy 5 Stycznia.

Mieszkańcy Opalenicy skarżą się na szlabany na przejeździe kolejowym przy ulicy 5 Stycznia. Według nich zamykanie jest nie tylko uciążliwe, ale i niebezpieczne, ponieważ niektórzy starają się przejechać w ostatniej chwili by uniknąć czekania.

Czytaj też:

Jest to trasa łącząca centrum z drogą na Lwówek. Bardzo wielu mieszkańców codziennie pokonuje ten odcinek odwożąc dzieci do szkół czy przedszkoli i do pracy. Każdego dnia borykają się oni, jak mówią, z bardzo długim oczekiwaniem w tym miejscu.

- Cały proces - od momentu sygnału alarmowego, do zamknięcia rogatek oraz ich ponownego podniesienia - trwa średnio dziesięć minut. Jeśli jedzie pociąg towarowy, to czas wydłuża się nawet do 15. Tak długie czekanie na jednym przejeździe kolejowym bardzo utrudnia nam życie

- mówi niezadowolony mieszkaniec.

Jak informują kierowcy po zamknięciu rogatek tworzą się również duże korki, które irytują regularnie przejeżdżających w tym miejscu.

- Jeśli taka sytuacja miałaby miejsce raz dziennie, to nie byłoby problemu. Niestety, jest tak kilka razy dziennie. Często tędy przejeżdżam i po zamknięciu szlabanów, do ich podniesienia, czekam kilkanaście minut. Wszyscy oczekujący bardzo się denerwują

- dodaje inny mieszkaniec.

Stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Postanowiliśmy zwrócić się do rzecznika PKP Polskich Linii Kolejowych z zapytaniem, czy to aby konieczne, żeby mieszkańcy musieli na tym przejeździe tak długo czekać na podniesienie szlabanów.

Czytaj też:

Jak podkreśla rzecznik Radosław Śledziński, priorytetem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest zapewnienie bezpieczeństwa. Zgodnie z procedurami bezpieczeństwa rogatki na przejazdach kolejowo-drogowych zamykane są najpóźniej, jak to możliwe i otwierane są możliwie najszybciej po przejechaniu pociągu przez skrzyżowanie.

- Przejazd na ulicy 5 Stycznia w Opalenicy to skrzyżowania dróg z torami kolejowymi, które są zabezpieczone sygnalizacjami i rogatkami. Urządzenia są sprawne – obsługują je pracownicy kolei na stacji Opalenica. Dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu przed wyjazdem pociągów z przystanku Wojnowice w stronę Opalenicy i ze stacji Opalenica w stronę Poznania konieczne jest zamknięcie rogatek na przejeździe na ul. 5 Stycznia i Łąkowej. Natomiast przed otwarciem zapór konieczne jest potwierdzenie, że pociąg znajduje się poza obrębem przejazdu (działanie przejazdów określają przepisy – Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r.). Zasada działania urządzeń, po wymianie urządzeń przejazdowych na nowe, nie została zmieniona

- mówi Radosław Śledziński z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Czytaj też:

Zwraca również uwagę, że czas zamknięcia rogatek jest uzależniony m.in. od liczby przejeżdżających pociągów. Na liniach dwutorowych, w momencie mijania się pociągów w obrębie przejazdu, może występować dłuższe zamknięcie. Niekiedy na zwiększenie czasu zamknięcia rogatek wpływają też niewłaściwe zachowania kierowców, którzy próbują przejechać pod zamykającymi się rogatkami i zatrzymują się między zamkniętymi zaporami.

Zwracamy uwagę kierowcom na właściwe zachowanie się podczas przejeżdżania przez tory. Czerwone światło na sygnalizatorze informuje o zamknięciu rogatek i przejeździe pociągu – w tym momencie nie wolno już przejeżdżać przez tory.

Od stycznia 2022 roku rośnie akcyza na alkohol, papierosy i tytoń. Rząd argumentuje, że poprzez podwyżkę chce kształtować prozdrowotne postawy Polaków. Przyniesie ona 2 mld zł dodatkowych wpływów do budżetu.Jak przełoży się to konkretnie na ceny wódki, papierosów, wina, czy piwa? O ile wzrośnie cena tych produktów? Sprawdź wyliczenia ▶▶

Takie będą ceny papierosów, wódki i piwa w 2022 roku. Wylicz...

- Przypomnę, że od 2018 r. każdy przejazd w Polsce, zarządzany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jest dodatkowo oznakowany. Od wewnętrznej strony krzyży św. Andrzeja lub na napędach rogatek znajdują się żółte naklejki, posiadające trzy istotne informacje: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, składający się z dziewięciu cyfr, numer alarmowy 112 i numer awaryjny - dodaje rzecznik PKP PLK S.A.

1 stycznia 2022 roku wszedł w życie Polski Ład. Wprowadził istotne zmiany w systemie podatkowym, wpłynął na wynagrodzenia Polaków i... spowodował spore zamieszanie. Nie do końca jasne przepisy i pojawiające się w nich błędy mogły spowodować tylko jedno: bałagan. Jak można się było spodziewać, na sytuację szybko zareagowali internauci i w sieci pojawiły się memy, demotywatory i śmieszne obrazki związane z Polskim Ładem. Zobacz najlepsze memy o Polskim Ładzie --->

Internauci śmieją się z Polskiego Ładu. Zobacz najlepsze MEM...

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski