Luzowanie obostrzeń w urzędach w Poznaniu. Sprawdź, gdzie można załatwić sprawy osobiście

EBBA
Kolejka przed Starostwem Powiatowym w Poznaniu, które w poniedziałek otworzyło się na interesantów. Fot. Waldemar Wylegalski
Jak załatwić sprawy w Urzędzie Marszałkowskim, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, Urzędzie Wojewódzkim czy Urzędzie Miasta Poznania w czasach COVID-19? Podczas luzowania obostrzeń cześć urzędów powraca do przyjmowania interesantów bez uprzedniej rezerwacji wizyty. Nie wszędzie jednak można załatwić sprawy bez wcześniejszego umówienia się.

Poznań: praca urzędów podczas COVID-19

Od dziś na klientów ponownie otworzyło się Starostwo Powiatowe w Poznaniu. Zniesione zostało większość ograniczeń w bezpośredniej obsłudze klienta. Od dziś istnieje możliwość – bez wcześniejszego umówienia się telefonicznie lub poprzez internet – załatwienia danej sprawy w Starostwie Powiatowym oraz w jednostkach mu podległych. Nad bezpieczeństwem wizyt klientów czuwają pracownicy ochrony, którzy na przykład w sytuacji, gdy w poczekalni wydziału Transportu i Komunikacji wszystkie miejsca będą zajęte (krzesła są rozstawione w 2-metrowych odstępach), poproszą kolejne osoby o zaczekanie na wizytę na zewnątrz urzędu.

Jak działa Urząd Wojewódzki?

Na ten krok nie zdecydował się Urząd Wojewódzki, który nadal będzie przyjmował klientów wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i godziny wizyty. Kontakt z Urzędem odbywa się z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, telefonicznej, a także korespondencji tradycyjnej lub za pośrednictwem platformy ePUAP. Spotkania klientów w sprawach skarg i wniosków z wojewodą, I wicewojewodą, II wicewojewodą oraz dyrektorami i kierownikami innych komórek organizacyjnych Urzędu pozostaje zawieszona. Nie można także składać osobiście skarg, wniosków, petycji – te należy wysłać na maila Urzędu, za pomocą poczty czy platformy ePUAP. Obostrzenia obowiązują do 27 czerwca.

Czy można przyjść do Urzędu Miasta Poznania?

Zmiany w funkcjonowaniu nadal obowiązują również w Urzędzie Miasta Poznania. W większości przypadków osobista wizyta w urzędzie jest możliwa wyłącznie po uprzedniej internetowej lub telefonicznej rezerwacji miejsca. Przy wejściach do 9 lokalizacji UMP są wystawione skrzynki podawcze, w których można zostawiać dokumenty (z wyłączeniem ofert przetargowych).

- Największą popularnością nadal cieszą się sprawy realizowane przez wydziały zlokalizowane przy ul. Gronowej 22a i ul. Libelta 16/20, realizujące sprawy obywatelskie i komunikacyjne. Po umówieniu się na wizytę w urzędzie, czas oczekiwania wynosi kilka dni. W przypadku, gdy te terminy wydłużają się urząd uruchamia swoje usługi także w soboty - mówi Wojciech Kasprzak, dyrektor Wydziału Organizacyjnego UMP

W sobotę 29 maja obsłużono tam blisko 400 klientów, przy średniej dziennej z tygodnia ok. 5,5 tys. klientów. W sobotę, 12 czerwca ponownie zaplanowane jest otwarcie urzędu miasta przy ul. Gronowej w zakresie spraw komunikacyjnych oraz przy ul. Libelta w zakresie wydawania dowodów osobistych, a także spraw dotyczących zawarcia małżeństwa.

Tryb pracy w Urzędzie Marszałkowskim

Z kolei Urząd Marszałkowski w Poznaniu jest otwarty na klientów w godzinach pracy. Osobiste spotkania wymagają utrzymania co najmniej 2-metrowej odległości między uczestnikami i niezwłocznej dezynfekcji rąk przed i po korzystaniu z części wspólnych budynku Urzędu. Realizacja zadań wymagających kontaktu z klientem, odbywa się zza osłony ochronnej z plexi. Mimo to Urząd rekomenduje realizację spraw z użyciem narzędzi zdalnych (telefon, e-mail, aplikacja Zoom) czy przyjmowanie wniosków elektronicznych (ePuap).

Strajk pielęgniarek obejmie 40 szpitali

Z rotacyjnej pracy zdalnej do trybu stacjonarnego, 17 maja, powrócili już pracownicy Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne. Klienci przyjmowani są tam w tzw. śluzach. Pierwszeństwo mają osoby wcześniej umówione (telefonicznie lub mailowo), ale klienci nieumówieni również zostaną obsłużeni. Obowiązują limity osób przebywających w danej śluzie, reżim sanitarny, itp. Mimo to urzędnicy apelują o załatwianie spraw drogą mailową lub telefoniczną, przez ePUAP lub aplikację eUrząd.

Jak pracuje ZUS w czasach COVID-19?

Bez większych zmian w obsłudze klienta pracuje ZUS. Zawieszenie osobistego przyjmowania interesantów trwało tam zaledwie miesiąc, w kwietniu zeszłego roku. Natomiast od maja do urzędów ZUS można przyjść bez wcześniejszego umawiania się. Jeszcze do niedawna w środku mogły przebywać tylko osoby, które są obsługiwane w danym momencie, a reszta musiała czekać na zewnątrz - to jednak od tego tygodnia zmieniło się i w placówkach ZUS w strefach oczekiwania klienci mogą przebywać bez ograniczeń liczbowych, przy jednoczesnym zachowaniu wymaganej odległości między nimi, co najmniej 1,5 metra.

ZUS przypomina, że można także skorzystać z e-wizyty, czyli wideorozmowy z pracownikiem placówki ZUS. - Nie trzeba się wcześniej umawiać, ale zachęcamy do tego, żeby rezerwować terminy i korzystać z e-wizyt – mówi Marlena Nowicka, rzeczniczka prasowa ZUS w Poznaniu.

Ile dostają emeryci:

Tyle naprawdę dostają na konto emeryci i renciści. Zaglądamy...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie