Matura 2015. Język ANGIELSKI poziom rozszerzony dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]

KQ, KS, AB
Matura 2015. Język ANGIELSKI poziom rozszerzony dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]
Matura 2015. Język ANGIELSKI poziom rozszerzony dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE] Grzegorz Dembiński
Trwa matura 2015. Dla uczniów technikum mamy materiał: Matura 2015. Język ANGIELSKI poziom rozszerzony dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]. ODPOWIEDZI i ARKUSZE CKE z matury 2015, język angielski rozszerzony dla technikum znajdziecie poniżej. Sprawdźcie odpowiedzi i arkusze CKE z języka angielskiego, poziom podstawowy dla technikum.

ZOBACZ TEŻ:
Matura 2015: Język angielski, poziom podstawowy dla LICEUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]
Matura 2015: Język angielski, poziom podstawowy dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]

STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
Zadanie 1.
Uzupełnij każdą lukę (1.1.–1.5.) jednym wyrazem, przekształcając wyraz podany w nawiasie, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych wyrazów.

ROUTE 66
Route 66, also colloquially known as the Main Street of America, was one of the first highways in the US. On maps, it starts in Chicago and ends about 2,400 miles further, in Santa Monica. But as an idea, Route 66 runs through the heart of American pop culture. Synonymous with the adventure of the open road, it has become virtually 1.1. (MORTAL) ________________ in songs, on TV, in books, and in movies.

Route 66 served as a major path for those who migrated west. People doing business along the route became prosperous due to the growing 1.2. (POPULAR) ________________ of the highway. Nowadays, these old businesses line the old route and are part of its appeal. It’s one of the most 1.3. (CHARACTER) _________________ features of this road.

“It’s America the way it used to be,” says David Listokin, a professor at Rutgers University. “The restaurants and shops are 1.4. (INDIVIDUAL) _________________ owned, so people can speak to the proprietors. Not like in chain stores.”
The road is no longer a highway and there are faster ways to get from Chicago to Santa Monica but many 1.5. (TRAVEL) ________________ still prefer to explore the small towns by sticking to the old road.
adapted from www.cnbc.com

PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ
1.1. immortal
1.2. popularity
1.3. characteristic
1.4.individually
1.5. travellers

Zadanie 2.
Wykorzystując wyrazy podane drukowanymi literami, uzupełnij każde zdanie z luką, tak aby zachować sens zdania wyjściowego (2.1.–2.5.). W każdą lukę można wpisać od 2 do 6 wyrazów. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga: nie zmieniaj formy podanych wyrazów.

2.1. I don’t like you interrupting me while I’m on the phone.
WISH
I _______while I’m on the phone.

2.2. The expedition was put off because there weren’t enough people interested.
SO
There _______that the expedition had to be put off.

2.3. How long has she been performing on Broadway?
START
How long ________ performing on Broadway?

2.4. When I think about my school days, I realize how carefree my life used to be.
LOOK
When I _________on my school days, I realize how carefree my life used to be.

2.5. Don’t call him now – I’m sure he is resting after that sleepless night.
MUST
Don’t call him now – he _______after that sleepless night.

PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ
2.1. - wish you didn't interrupt me
2.2. - weren't enough people interested so
2.3. - has it been since she started
2.4. - look back
2.5. - must be resting

WYPOWIEDŹ PISEMNA
Zadanie 3.
Wypowiedz się na jeden z trzech poniższych tematów. Wypowiedź powinna zawierać od 200 do 250 słów i spełniać wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej w poleceniu. Zaznacz wybrany temat, zakreślając jego numer.

1. Coraz częściej słyszymy o osobach, które decydują się wyruszyć samotnie na trudną wyprawę – opłynąć Ziemię, dotrzeć na biegun, zdobyć niedostępny szczyt itp. Napisz rozprawkę, w której przedstawisz wady i zalety odbycia takiej wyprawy samotnie.

2. Napisz recenzję wystawy, która dotyczyła zagadnienia związanego z ekologią i zwróciła Twoją uwagę ze względu na atrakcyjny dla młodzieży sposób prezentacji tego zagadnienia oraz ciekawą promocję tej wystawy.

3. Napisz opowiadanie o naukowcu, który dokonuje ważnego odkrycia w wyniku popełnionego przez siebie błędu.

TRANSKRYPCJA NAGRAŃ
Zadanie 4.

Interviewer: Today in the studio my guest is Warren Forman, a storm chaser. Warren, the first question from a listener: why is it OK for storm chasers to get close to a tornado, but not for ordinary people?

Warren Forman: The answer is simple. Ordinary people don’t have enough knowledge so for them it’s downright dangerous. Storm chasers have been collecting information for years, so they usually know how close they can get and where the safe places are. However, even an experienced storm chaser can’t be sure which way the tornado will go and how fast it is going.

lnterviewer: So, how many tornadoes have you followed? And have you ever been in real danger?

Warren Forman: Well, at first I kept a detailed record but I gave up counting at more or less a hundred. I know we are considered to be crazy risk-takers, but this image is not true about everyone. I’ve always preferred to stay on the safe side. At the beginning of my career I was simply scared. You know, any time you’re near severe weather, things happen, for example, storms change intensity. Today I’m not scared any more but I’m

Wideo

Komentarze 62

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dociekliwy
Jak niby waszym zdaniem zdanie "has it been since she started" ma być poprawne, skoro w poleceniu jest wyraźnie napisane, że nie wolno zmieniać formy wyjściowej słów? Właśnie po to, żeby w tym zadaniu nie tworzyć Present Perfect - a wy właśnie to robicie.
Inna rzecz, że mature układali mądrale, którzy się wymądrzają i wymyślają konstrukcje, które wcale o znajomości języka nie świadczą, tylko uczą zgadywania, co też mądrale mieli na myśli. Te testy nadają się na śmietnik, a nie do sprawdzania wiedzy
p
przegryw
Jak wielkim przegrywem jestem jeśli zapomnialam zaznaczyć w kółko numer tematu, na ktory pisałam pracę?
Sprawdzą?
P
Prawda wyjdzie na jaw!
Nie ma sie co ciskac. To tylko 0,5 pkt. Dalej obstawiam range. Sporo dowodow mozna poczytac wyzej. ;)
k
kekekeke
Prawda jest taka, że w tym arkuszu jest dużo dwuznaczności i dlatego są problemy z odpowiedziami. Nie powinni tak tego ustawiać
P
Prawda
differentiate może być poprawną odpowiedzią ponieważ chodzi o to, że skały wystepują tam od 1 do 10 metrów wysokości. Oznacza to ich zróżnicowanie a nie ich "Zasięg"
A
Aha
Ale Ty czlowieku chcesz cos odrozniac czy podac skale od do? Bo o to tutaj chodzi. Range jak najbardziej na miejscu.
h
hej
Ok dzięki, tyle przegrać.
h
hej
chodziło tutaj o Jennifer, a nie o Lawrence. A jest poprawne.
g
g
Według mnie "range" opisuje odległość, a "spread" wysokość. Pytanie było o wysokość klifu.
x
xyz
Started zamiast start. Dziekuje
g
g
Nie. "be increased" jest poprawne ze względu na formę "should be"
N
NIET
nie może być A skoro lawrence to imię męskie :/ a w odpowiedzi A jest she :/
h
hej
spread jest zasdniczo synonimem range , ale nie , tutaj jest ok
o
oo
też zaznaczyłam spread :(
A
Anonym
differentiate jest chyba jednak lepszą odpowiedzią niż "range" z tego względu, że zdanie raczej wskazuje na zróżnicowanie skał
Dodaj ogłoszenie