Zarząd Transportu Miejskiego informował 21 marca, że w efekcie zakończenia prac przy przebudowie ronda Rataje, można na nim zwiększyć liczbę linii tramwajowych, co spowoduje zmiany w przebiegu dotychczasowych połączeń.
- 1 kwietnia mieszkańcy Rataj i Starołęki zyskają także linię numer 4, która wróci na trasę z pętli Połabska przez Winogrady, centrum, Śródkę i rondo Rataje do pętli Starołęka PKM – zawiadamiał ZTM. - Powrót linii nr 4 sprawi także, że obecnie dojeżdżająca na Połabską „dziesiątka” będzie przekierowana na docelową trasę na Naramowice. Od 1 kwietnia przystankiem końcowym dla tramwaju nr 10 kursującego z Dębca będzie przystanek Lechicka/Naramowicka, a po otwarciu całego I odcinka trasy na Naramowice – przystanek Błażeja.
Teraz zatem linia 10 obsługuje trasę Dębiec PKM - 28 Czerwca 1956 roku – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Przełajowa – Naramowicka – Lechicka / Naramowicka.
Czytaj też:
Rada Osiedla Winogrady Północ ostrzegała zatem mieszkańców, że linia 10 będzie wycofana, co spowodowało duże niezadowolenie.
- Zarząd Transportu Miejskiego likwiduje linię tramwajową nr 10 na Połabskiej, mimo sprzeciwu Rady Osiedla Nowe Winogrady Północ, popartego dodatkowym sprzeciwem dziewięciu Radnych Miasta z klubów Wspólny Poznań i Koalicji Obywatelskiej – informują winogradzcy radni. - Poznańscy urzędnicy odrzucili propozycję, by po otwarciu nowej linii tramwajowej na Naramowice nie ograniczać obecnych kursów autobusów i tramwajów.
I dodają, że gdy zgodnie z decyzją ZTM od 1 marca linia autobusowa nr 191 zmieniła trasę przejazdu w związku z otwarciem nowego odcinka ulicy Św. Wawrzyńca nikt nawet nie pytał Rady Osiedla Nowe Winogrady Północ o opinię…
Mieszkańcy Winograd nie pochwalają
Większość wypowiadających się na temat zmiany mieszkańców, nie kryje niezadowolenia:
- 10 powinna jeździć na Połabską! To jedyne sensowne połączenie wschodniej części Winograd z centrum - Dworcem, terenami Targów - szczególnie w godzinach korków, kiedy alternatywne linie autobusowe (169, 171) mogą stać w korkach! - czytamy opinie poznaniaków.
- Totalne nieliczenie się z opinią mieszkańców osiedli, którym tyle lat służyła linia nr 10. A dlaczego? Bo nie było w niej tłoku. Lepiej jak będziemy się tłoczyli i zakazali. 10 jest najważniejszym połączeniem na Winogradach. Wiele razy widuję na przystanku przy rondzie mnóstwo ludzi którzy czekają na 10. Likwidacja tej linii spowoduje paraliż. Teraz albo na pasiekę 4 albo szukać innych alternatyw…
- Z uwagi na zmiany wprowadzone w sieci tramwajowej od 1 kwietnia mieszkańcy Winograd mają do dyspozycji linie numer 4 i 10 – mówi Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego. - Zmiana polega na zapowiadanym wcześniej docelowym przekierowaniu linii nr 10 na trasę na Naramowice oraz przywróceniu na Winogrady linii numer 4, na której tramwaj znów kursuje z pętli Połabska. Pasażerowie z Winograd chcąc dojechać do centrum mogą skorzystać z kursującej w szczycie komunikacyjnym co 10 minut „czwórki” lub przesiąść się w rejonie Starych Winograd z „czwórki” na także kursującą co 10 minut „dziesiątkę” i pojechać w rejon Kaponiery, Dworca Poznań Główny, Wildę lub Dębiec.
Inne zmiany od 1 kwietnia
MPK informuje, że od 1 kwietnia 2022 r. na sieci tramwajowej obowiązywać będą następujące zmiany:
- przywrócone zostaje funkcjonowanie linii nr 2 na zmienionej trasie: OGRODY – Dąbrowskiego – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – 28 Czerwca 1956 r. – DĘBIEC,
- zawieszone zostaje funkcjonowanie linii nr 3,
- przywrócone zostaje funkcjonowanie linii nr 4 na stałej trasie: STAROŁĘKA PKM – rondo Starołęka – rondo Rataje – rondo Śródka – plac Wielkopolski – Most Teatralny – POŁABSKA,
- dla linii nr 6 uruchomione zostają przystanki „Rondo Rataje” i „Serafitek” na ul. Krzywoustego między rondem Rataje a mostem Królowej Jadwigi,
- trasa linii nr 9 zostaje skrócona do przystanku „Starołęka Mała” – tramwaje tej linii nie będą już obsługiwać przystanków „Bystra” i „Starołęka PKM”,
- zmieniona zostaje trasa linii nr 10: DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Głogowska – rondo Kaponiera – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Przełajowa – Naramowicka – LECHICKA/NARAMOWICKA,
- przywrócony zostaje stały przebieg trasy linii nr 11: PIĄTKOWSKA – Most Teatralny – rondo Kaponiera – Głogowska – Hetmańska – UNII LUBELSKIEJ,
- dla linii nr 12 uruchomione zostają przystanki „Rondo Rataje” i „Serafitek” na ul. Krzywoustego między rondem Rataje a mostem Królowej Jadwigi,
- trasa linii nr 13 zostaje skrócona – tramwaje dojeżdżać będą z Junikowa tylko do placu Wielkopolskiego,
- ze względu na powrót linii nr 18 do Franowa, tramwaje linii nr 16 nie będą kursować z podwójną częstotliwością w dni robocze w godzinach szczytu oraz w weekendy w godz. 11.00-19.00,
- zmieniona zostaje trasa linii nr 18: OGRODY – Dąbrowskiego – Roosevelta – rondo Kaponiera – most Dworcowy – Matyi – Wierzbięcice – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – rondo Rataje – Jana Pawła II – trasa Kórnicka – Szwedzka – FRANOWO. Tramwaje tej linii obsługiwać będą także przystanki „Rondo Rataje” i „Serafitek” na ul. Krzywoustego między rondem Rataje a mostem Królowej Jadwigi,
- zawieszone zostaje funkcjonowanie linii nr 36.
Uruchomione zostają przystanki „Rondo Rataje” i „Serafitek” na ul. Krzywoustego między rondem Rataje a mostem Królowej Jadwigi. Obsługiwane będą one przez linie tramwajowe 6, 12 i 18 oraz autobusowe 174, 212 i 222.
Zobacz też:
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?