MPK Poznań: Wkrótce remont torowiska na Hetmańskiej. Zmienią się trasy trzech linii tramwajowych. Utrudnienia czekają też kierowców

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
21 kwietnia tramwaje nie będą jeździć Hetmańską na odcinku od ronda Starołęka do ulicy 28 Czerwca 1956 roku
21 kwietnia tramwaje nie będą jeździć Hetmańską na odcinku od ronda Starołęka do ulicy 28 Czerwca 1956 roku MPK Poznań
Stan torowiska na ulicy Hetmańskiej, na odcinku od wiaduktu nad Dolną Wilda do ronda Starołęka, jest fatalny. W przyszłym tygodniu rozpocznie się jego przebudowa. Roboty potrwają do końca czerwca. Zmienią się trasy tramwajów linii 1, 7, 11. Wyłączone z ruchu zostaną wewnętrzne pasy Hetmańskiej, przylegające do torowiska.

Stan torowiska na ulicy Hetmańskiej – na odcinku od wiaduktu nad Dolną Wilda do ronda Starołęka – jest fatalny. W przyszłym tygodniu rozpocznie się jego przebudowa. Roboty potrwają do końca czerwca.

– Zwiększyliśmy fundusze na remonty infrastruktury torowo-sieciowej. Co roku przeznaczamy na ten cel 25 milionów złotych – podkreśla Maciej Wudarski, zastępca prezydenta. – Już widać tego efekty. Zmniejszyła się liczba interwencyjnych napraw. Obecnie przypada jedno wezwanie na 25, które miały miejsce wcześniej. Wzrosła prędkość przejazdów. Pasażerowie mają pewność, że dojadą w określonym czasie.

Prezydent Wudarski wskazuje też, że dzisiaj nie ma potrzeby działań interwencyjnych, remonty są planowane, a dzięki temu mniej uciążliwe dla mieszkańców.

ZOBACZ TEŻ: Remonty torowisk i sieci trakcyjnej w 2018 roku

Wyłączą pasy z ruchu
Remont torowiska na ul. Hetmańskiej będzie kosztować 8,5 mln zł. Obejmie gruntowną przebudowę układu torowego, modernizację sieci trakcyjnej oraz przystanków „Hetmańska wiadukt”, znajdujących się nad Drogą Dębińską.

– Przebudową układu torowego zajmie się firma zewnętrzna, natomiast MPK zmodernizuje sieć trakcyjną – twierdzi Wojciech Tulibacki, prezes MPK. I zapowiada: – 21 kwietnia zostanie wyłączony ruch tramwajowy od ronda Starołęka do 28 Czerwca 1956 roku.

Z uciążliwościami będą musieli się zmierzyć nie tylko pasażerowie komunikacji miejskiej, ale także kierowcy. Wyłączone z ruchu zostaną wewnętrzne pasy Hetmańskiej, przylegające do torowiska pomiędzy rondem Starołęka a skrzyżowaniem z Dolną Wildą. Najpierw w nocy z 22 na 23 kwietnia będzie wyłączony z ruchu wewnętrzny lewy pas północnej jezdni Hetmańskiej czyli w kierunku Dolnej Wildy, natomiast z 27 na 28 kwietnia wewnętrzny, lewy pas południowej jezdni Hetmańskiej (w kierunku ronda Starołęka).

Prędkość maksymalna pojazdów w rejonie prowadzonych robót zostanie ograniczona do 40 kilometrów na godzinę.
Roboty na Hetmańskiej potrwają do końca czerwca. – O ile warunki pogodowe pozwolą na utrzymanie tego terminu – zastrzega prezes Tulibacki.

– Po zakończeniu remontu skróci się czas przejazdu tramwajów na tym odcinku o minutę, poprawi bezpieczeństwo pasażerów – mówi M. Wudarski. – Tramwaje będą tutaj mogły jeździć z prędkością 50-60 kilometrów na godzinę.

Zmiany dla pasażerów
W czasie prac zmienią się trasy tramwajów linii nr 1, 7 i 11. – Pojadą objazdem. Linie nr 1 i 7 przez Królowej Jadwigi i Górną Wildę, natomiast tramwaj linii nr 11 zostanie skierowany na Dębiec – wyjaśnia Piotr Snuszka, dyrektor ZTM.
Uruchomiona zostanie także linia autobusowa „za tramwaj T1.

– Pasażerów będą wozić autobusy przegubowe, które w godzinach szczytu będą kursować co 7,5 minuty – mówi dyrektor Snuszka. I dodaje, że ZTM będzie monitorował i odpowiednio reagował na zmieniającą się sytuację w rejonie prowadzonych robót.

Uwaga pasażerowie! 21 kwietnia tramwaje linii nr 4, 12 i 23 będą już jeździć ulicą Zamenhofa. Z kolei tramwaje nr 9 nadal będą kursować trasą Piątkowska – Gwarna – Piątkowska z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego.

W sobotę, 21 kwietnia, rozpocznie się najpoważniejszy w tym roku remont poznańskich torów. Prace potrwają ponad 2 miesiące i zakończą się w sobotę, 30 czerwca. W tym czasie gruntownie przebudowany zostanie układ torowy, robotnicy zmodernizują również sieć trakcyjną i poprawią przystanki tramwajowe.Remont był konieczny, bo niektóre odcinki torowiska na tej trasie nie przeszły generalnego remontu od 1973 roku. Prace wiążą się ze zmianami kilku tras pojazdów MPK Poznań, utrudnienia czekają również kierowców.Przejdź dalej i sprawdź szczegóły --->

To będzie największy remont MPK Poznań w tym roku. Zacznie s...

Zobacz też:

Pasażerowie korzystający z poznańskiej komunikacji miejskiej muszą się liczyć z poważnymi utrudnieniami. Innymi trasami pojedzie kilkadziesiąt autobusów i tramwajów.Sprawdź szczegóły. Przejdź dalej --->

MPK Poznań: 15 kwietnia trasy zmieni kilkadziesiąt autobusów...

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mwk
Zaraz zaraz. Chwila. Czy to nie ten sam wiadukt, który był oddawany nowiusieńki po generalnym remoncie w 2007 roku? Z asfaltowaniem, nowymi torami, nowoczesnymi przystankami itp? Minęło zaledwie 10 lat i już jest potrzebny kolejny Wielki Generalny Remont?

Kończą się terminy na wykorzystanie kasy z Unii czy może znowu jakaś firma budowlana potrzebuje pilnie miejskich pieniędzy?
B
Britt
Kierowcy ucierpią, oj ucierpią, hetmańska to już teraz koszmar... jak ktoś tam musi jeździć to niech sobie włączy trasy objazdu, np w yanosiku to się ruch rozłoży i wszystkim będzie trochę łatwiej
L
Larrasina
Witamy na najlepszej stronie sex randki ==>> sexydrom.com
m
mm
i co z tego, że autobusy będą jeźdezić co 7,5 min, jeśli pół godz będzie stał w korku! TAk jest teraz na Zamenhoffa. Można by zwiększyć częstotliwść autobusu 65, dać przegubowy. Ale po co... niech się ludzie gnieżdżą!
Dodaj ogłoszenie