Stan torowiska na ulicy Hetmańskiej – na odcinku od wiaduktu nad Dolną Wilda do ronda Starołęka – jest fatalny. W przyszłym tygodniu rozpocznie się jego przebudowa. Roboty potrwają do końca czerwca.
– Zwiększyliśmy fundusze na remonty infrastruktury torowo-sieciowej. Co roku przeznaczamy na ten cel 25 milionów złotych – podkreśla Maciej Wudarski, zastępca prezydenta. – Już widać tego efekty. Zmniejszyła się liczba interwencyjnych napraw. Obecnie przypada jedno wezwanie na 25, które miały miejsce wcześniej. Wzrosła prędkość przejazdów. Pasażerowie mają pewność, że dojadą w określonym czasie.
Prezydent Wudarski wskazuje też, że dzisiaj nie ma potrzeby działań interwencyjnych, remonty są planowane, a dzięki temu mniej uciążliwe dla mieszkańców.
ZOBACZ TEŻ: Remonty torowisk i sieci trakcyjnej w 2018 roku
Wyłączą pasy z ruchu
Remont torowiska na ul. Hetmańskiej będzie kosztować 8,5 mln zł. Obejmie gruntowną przebudowę układu torowego, modernizację sieci trakcyjnej oraz przystanków „Hetmańska wiadukt”, znajdujących się nad Drogą Dębińską.
– Przebudową układu torowego zajmie się firma zewnętrzna, natomiast MPK zmodernizuje sieć trakcyjną – twierdzi Wojciech Tulibacki, prezes MPK. I zapowiada: – 21 kwietnia zostanie wyłączony ruch tramwajowy od ronda Starołęka do 28 Czerwca 1956 roku.
Z uciążliwościami będą musieli się zmierzyć nie tylko pasażerowie komunikacji miejskiej, ale także kierowcy. Wyłączone z ruchu zostaną wewnętrzne pasy Hetmańskiej, przylegające do torowiska pomiędzy rondem Starołęka a skrzyżowaniem z Dolną Wildą. Najpierw w nocy z 22 na 23 kwietnia będzie wyłączony z ruchu wewnętrzny lewy pas północnej jezdni Hetmańskiej czyli w kierunku Dolnej Wildy, natomiast z 27 na 28 kwietnia wewnętrzny, lewy pas południowej jezdni Hetmańskiej (w kierunku ronda Starołęka).
Prędkość maksymalna pojazdów w rejonie prowadzonych robót zostanie ograniczona do 40 kilometrów na godzinę.
Roboty na Hetmańskiej potrwają do końca czerwca. – O ile warunki pogodowe pozwolą na utrzymanie tego terminu – zastrzega prezes Tulibacki.
– Po zakończeniu remontu skróci się czas przejazdu tramwajów na tym odcinku o minutę, poprawi bezpieczeństwo pasażerów – mówi M. Wudarski. – Tramwaje będą tutaj mogły jeździć z prędkością 50-60 kilometrów na godzinę.
Zmiany dla pasażerów
W czasie prac zmienią się trasy tramwajów linii nr 1, 7 i 11. – Pojadą objazdem. Linie nr 1 i 7 przez Królowej Jadwigi i Górną Wildę, natomiast tramwaj linii nr 11 zostanie skierowany na Dębiec – wyjaśnia Piotr Snuszka, dyrektor ZTM.
Uruchomiona zostanie także linia autobusowa „za tramwaj T1.
– Pasażerów będą wozić autobusy przegubowe, które w godzinach szczytu będą kursować co 7,5 minuty – mówi dyrektor Snuszka. I dodaje, że ZTM będzie monitorował i odpowiednio reagował na zmieniającą się sytuację w rejonie prowadzonych robót.
Uwaga pasażerowie! 21 kwietnia tramwaje linii nr 4, 12 i 23 będą już jeździć ulicą Zamenhofa. Z kolei tramwaje nr 9 nadal będą kursować trasą Piątkowska – Gwarna – Piątkowska z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Zobacz też:
POLECAMY:
Czy dogadasz się z poznaniakiem? [SPRAWDŹ]
Co kryje się w Poznaniu? Tu było niewielu!
Najpopularniejsze nazwiska żeńskie w Wielkopolsce
Sprawdź, czy jesteś bystry [QUIZ]
Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]
Quizy gwarowe, które pokochaliście [SPRAWDŹ SIĘ]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?