Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie ma prądu na Grunwaldzkiej w Poznaniu i w Plewiskach. Trwają prace nad nowym układem drogowym trwają

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Na granicy Poznania i Plewisk powstaje węzeł komunikacyjny i przejazd pod torami.
Na granicy Poznania i Plewisk powstaje węzeł komunikacyjny i przejazd pod torami. Poznańskie Inwestycje Miejskie
Nie ma prądu w części budynków przy ul. Grunwaldzkiej w Poznaniu i Owsianej w Plewiskach. To efekt prac przy budowie węzła komunikacyjnego i przejazdu pod torami kolejowymi.

Prąd został wyłączony w piątek, 16 czerwca rano i niestety ma być włączony prawdopodobnie dopiero wieczorem, około godz. 19.00. Przerwa w dostawie energii elektrycznej dotyczy nieruchomości przy ul. Grunwaldzkiej nr 402A, 403, 404, numerów parzystych od 410 do 450F oraz nieparzystych od 413 do 439, a także przy ul. Owsianej 1 w Plewiskach.

Tymczasem w przyszłym tygodniu w rejonie budowy węzła komunikacyjnego Grunwaldzka, na granicy Poznania i Plewisk czeka nas kolejna zmiana w organizacji ruchu drogowego, która będzie dotyczyć rejonu ul. Grunwaldzkiej i Piwoniowej.

Zobacz też: Solidarność Walcząca powstała 40 lat temu. W Poznaniu trwają obchody rocznicy

Od wtorku 20 czerwca obowiązywać będą zmiany w ruchu pieszym w rejonie skrzyżowań ulic Grunwaldzkiej i Piwoniowej oraz Piwoniowej i Szarotkowej – informują Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Z ul. Grunwaldzkiej w kierunku ul. Piwoniowej i ul. Szarotkowej poruszać się będą po północnej stronie ul. Piwoniowej. Z perspektywy kierowców i rowerzystów nic tam się nie zmienia - w dalszym ciągu utrzymany zostanie zakaz przejazdu w ciągu ul. Piwoniowej, jednokierunkowa ul. Szarotkowa do Grunwaldzkiej oraz brak przejazdu między ul. Krobską i Twardogórską.

Uważajcie na ulice zamknięte, jednokierunkowe i objazdy

Od wtorku 13 czerwca obowiązuje tam następująca organizacja ruchu w rejonie skrzyżowania ul. Piwoniowej i Szarotkowej oraz Piwoniowej i Grunwaldzkiej: zamknięto fragment ul. Piwoniowej tuż przy skrzyżowaniu z ul. Szarotkową (na wysokości posesji nr 4 i 5), do tego miejsca od strony ul. Krokusowej prowadzi droga dwukierunkowa, bez możliwości dojazdu do ul. Grunwaldzkiej oraz skrętu w ul. Szarotkową; na odcinku ul. Piwoniowej od ul. Szarotkowej do ul. Grunwaldzkiej możliwa jest jazda tylko w jednym kierunku – do ul. Grunwaldzkiej. Objazd wyznaczono ulicami Stokrotkową, Krokusową, Piwoniową i dalej Frezjową do Szarotkowej i dotyczy on również rowerzystów jadących od ul. Grunwaldzkiej w kierunku ul. Krokusowej czy Szarotkowej. Do tego od 13 czerwca zamknięty jest przejazd między ul. Krobską i Twardogórską, ulice Krobska i Twardogórska są zatem drogami bez przejazdu (ślepymi). Dojazdy do ul. Grunwaldzkiej od ul. Twardogórskiej oraz od ul. Strzelińskiej od ul. Krobskiej są utrzymane.

Co jest jeszcze do zrobienia w rejonie budowy?

- Zakończenie inwestycji planowane jest na jesień 2023 r. - mówi Maja Chłopocka, dyrektor ds. komunikacji i koordynacji inwestycji z Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Po wybudowaniu wiaduktów i uruchomieniu na nich ruchu kolejowego pozostały do wykonania pozostałe prace zaplanowane w ramach tej inwestycji. Wykonawca w najbliższym czasie prowadził będzie prace konstrukcyjne i drogowe w rejonie przejazdu pod torami kolejowymi. Do wykonania pozostały także m.in. roboty w obrębie skrzyżowań ul. Grunwaldzkiej z ul. Piwoniową i z ul. Wołczyńską. W kolejnych etapach przejazd pod torami zyska odpowiednią nawierzchnię, a także chodnik i przejazd dla rowerzystów. Zamontowane zostaną także windy. Ponadto wykonawca zajmuje się też pracami brukarskimi na pozostałym obszarze inwestycji oraz zjazdami do posesji przy ul. Grunwaldzkiej czy też ciągami pieszymi i rowerowymi. Kontynuowana będzie także budowa parkingu typu park & ride. Równolegle postępują prace na budowie pętli autobusowej, która w rejonie peronu PKP umożliwi szybką przesiadkę pomiędzy pociągami i autobusami "drzwi w drzwi". Wykonawca przeprowadzi również prace wykończeniowe w budynku poczekalni. W dalszym ciągu realizowane są także prace związane z infrastrukturą podziemną: sanitarne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne.

Sprawdź też:

Z roku na rok kradzieży samochodów w Wielkopolsce jest coraz mniej. Mimo tego właściciele aut wciąż muszą mieć się na baczności. Jakie marki i modele samochodów przestępcy kradną najchętniej? Zobacz ranking --->

Te samochody kradną najczęściej w Wielkopolsce! Sprawdź, jak...

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski