Zobacz
    odmiany i ceny

    Jak wybrać choinkę? Jodła, daglezja czy świerk?

    Rozwiń
    Nowy rozkład jazdy PKP Intercity, przewoźnik zachęca do...

    Nowy rozkład jazdy PKP Intercity, przewoźnik zachęca do korzystania z tańszych biletów promocyjnych

    Grzegorz Okoński

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Będzie więcej połączeń kolejowych na trasie Warszawa - Poznań. Polskie Koleje Państwowe organizują ich trzynaście, a nie – jak dotychczas - jedenaście.

    Będzie więcej połączeń kolejowych na trasie Warszawa - Poznań. Polskie Koleje Państwowe organizują ich trzynaście, a nie – jak dotychczas - jedenaście. Pociągi te pojadą od 9 grudnia. Co jeszcze się zmieni? ©Andrzej Banaś

    Będzie więcej połączeń kolejowych na trasie Warszawa - Poznań. Polskie Koleje Państwowe organizują ich trzynaście, a nie – jak dotychczas - jedenaście. Pociągi te pojadą od 9 grudnia. Co jeszcze się zmieni?
    Będzie więcej połączeń kolejowych na trasie Warszawa - Poznań. Polskie Koleje Państwowe organizują ich trzynaście, a nie – jak dotychczas - jedenaście.

    Będzie więcej połączeń kolejowych na trasie Warszawa - Poznań. Polskie Koleje Państwowe organizują ich trzynaście, a nie – jak dotychczas - jedenaście. Pociągi te pojadą od 9 grudnia. Co jeszcze się zmieni? ©Andrzej Banaś

    Więcej pociągów PKP Intercity będzie jeździć między Warszawą a Poznaniem, na trasie przez Inowrocław, do 8 czerwca przyszłego roku. Później expressy InterCity, a także dwie pary połączeń TLK powrócą na swoją trasę przez Konin.

    Czytaj też: Poznań: Spowodował wypadek na Hlonda. Rok więzienia za śmierć 21-letniej Asi. W sądzie popłynęły łzy rodziny

    Koleje zapewniają, że dzienne połączenie do Krakowa sprawi, że w pociągu TLK Ukiel relacji Olsztyn – Toruń – Poznań – Ostrów Wielkopolski – Częstochowa – Kraków będzie uruchomiona grupa wagonów. Dodatkowe wagony przewidziano też w TLK Halnym relacji Bydgoszcz – Poznań – Wrocław – Kudowa Zdrój, natomiast TLK Gombrowicz zostanie zastąpiony grupą wagonów TLK Warta i TLK Osterwa na odcinku Poznań – Szczecin.

    Wśród kolejnych zmian znajdziemy wytyczenie trasy IC Przemyślanin, przez Poznań, Ostrów Wielkopolski i Katowice, a także wydłużenie trasy pociągu TLK Mamry jadącego z Białegostoku przez Olsztyn i Poznań do Wrocławia - w ciągu dwóch dni w tygodniu pojedzie on w dalszą trasę, do Katowic przez Opole.

    Koleje zapewniają, że nowy rozkład bierze pod uwagę zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Tym samym modernizacja linii Poznań – Szczecin spowoduje skierowanie części pociągów na drogę okrężną przez Zbąszynek, Rzepin i Kostrzyn, a prowadzenie prac na linii Poznań – Wrocław sprawi, że część składów pojedzie przez Zieloną Górę oraz Łódź – Zduńską Wolę.

    Pociąg IC Włókniarz zmieni nazwę na IC Merkury i wyznaczono mu krótszą trasę Poznań – Szczecin, podczas gdy IC Wawel będzie kursował na trasie Poznań – Kraków. Uwaga – w przyszłym roku, od 1 września planowane jest zamknięcie linii kolejowej między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem, co skasuje bezpośrednie połączenia między Poznaniem a Zieloną Górą.

    Sprawdź: Poznań: Pętla Wilczak przed zamknięciem - niedługo rozbiórka torowiska przed budową tramwaju na Naramowice

    Przewoźnik zachęca do korzystania z tańszych biletów kupowanych z wyprzedzeniem, m.in. z puli Super Promo, do której należą najtańsze bilety obowiązujące w pociągach ekspresowych – EIP (Pendolino) oraz EIC. Przykładowo, z takim biletem z Poznania przejedziemy do Warszawy za 49 złotych. Korzystna finansowo dla pasażerów jest też oferta Promo, zapewniająca bilety pociągach ekspresowych w cenie połączeń ekonomicznych, czyli nawet o ponad połowę tańsze niż w cenie podstawowej.

    Co ciekawe, PKP Intercity spodziewając się wyczerpania puli tych najtańszych biletów, proponuje zniżki w ofercie: w zależności od terminu zakupu biletu można uzyskać rabat 10-30 procent, na wszystkie kategorie pociągów i na dowolnie wybranych trasach – ta oferta obowiązuje do siedmiu dni przed wyjazdem.

    PKP Intercity proponuje też ofertę weekendową, w ramach której kupujemy bilety obowiązujące od godziny 19-tej dnia roboczego poprzedzającego dzień wolny od pracy, aż do godziny 6-tej rano, pierwszego dnia roboczego po dniu, czy dniach wolnych. Oferta ta umożliwia wielokrotne przejazdy w ramach jednego biletu, dowolnymi pociągami TLK i IC – w drugiej klasie (wówczas cena Biletu Weekendowego wynosi 81 zł), a także w drugiej klasie wszystkich pociągów PKP Intercity – wtedy trzeba kupić Bilet Weekendowy MAX za 164 zł.

    Pulę biletów, z których można korzystać w ramach nowego rozkładu uzupełniają Bilety Rodzinne, dedykowane grupom liczącym od 2 do 5 osób, z dzieckiem poniżej 16-go roku życia; wszyscy pasażerowie otrzymają tu 30-procentową zniżkę.

    Zobacz: Zakaz handlu: W które niedziele do końca 2018 roku zrobimy zakupy?

    POLECAMY:




    Komentarze (4)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    co się zmieni?

    .............. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    CENY BILETÓW!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Grabiez

    marian 167 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Czy te roskradzione szyny pojada do rosji albo przetopicie na pomniki
    historia wam nie zapommni tego niszczyciele

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mało śmieszny żart

    Jt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Komu przeszkadzał pociąg TLK Poznań - Warszawa o 7:49? Pomysł, by pociągi bezpośrednie do Warszawy odjeżdżały o 6:45, a następnie o 9:25 (EIC) i 9:29 (TLK) jest cokolwiek idiotyczny. Pociąg o 7:49...rozwiń całość

    Komu przeszkadzał pociąg TLK Poznań - Warszawa o 7:49? Pomysł, by pociągi bezpośrednie do Warszawy odjeżdżały o 6:45, a następnie o 9:25 (EIC) i 9:29 (TLK) jest cokolwiek idiotyczny. Pociąg o 7:49 zawsze jest pełny, większość jego pasażerów, w tym i ja, będzie musiało wyruszać wcześniej, a to oznacza, że w pociągu po 6 będzie tłok albo i brak miejsc (z przesiadkami jechać się nie opłaca, bo przecież i tak nie będzie się w stolicy wcześniej niż o 13). Szkoda słów, ale zapewne nikogo to nie obchodzi. Dokąd będą jeździć te dodatkowe pary pociągów? Bo chyba nie do Warszawy. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolejarz

    yyyy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    To co się dzieje na kolei to już nawet my zwykli szarzy kolejarze nie jesteśmy w stanie zrozumieć. Z roku na rok jest coraz więcej absurdów. Niestety takich mamy prezesów i decydentów, którzy nie...rozwiń całość

    To co się dzieje na kolei to już nawet my zwykli szarzy kolejarze nie jesteśmy w stanie zrozumieć. Z roku na rok jest coraz więcej absurdów. Niestety takich mamy prezesów i decydentów, którzy nie mają pojęcia o pociągach i sami nimi nie jezdzą. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo