- Zaczniemy od przygotowania rejonu ul. Lechickiej i Naramowickiej, gdzie zaplanowaliśmy tymczasowy układ drogowy składający się m.in. z dwóch przejazdów o charakterze przejściowym na czas budowy – wyjaśnia Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Sprawdź też:
Skrzyżowanie nie może być całkowicie zamknięte, dlatego na czas prowadzenia prac pod obiekty inżynieryjne, trzeba będzie wydzielić z ruchu jego część centralną. Pierwszy łącznik będzie budowany od piątku, 17 kwietnia przy stacji paliw Lotos, w północno-zachodnim rejonie skrzyżowania - droga tymczasowa wzdłuż stacji połączy ul. Naramowicką z ul. Lechicką.
- Drugi układ powstanie w ciągu ul. Lechickiej w relacji wschód – zachód – dodaje Grzegorz Bubula. - W miejscu obecnego, klasycznego skrzyżowania ul. Lechickiej i Naramowickiej, powstanie węzeł drogowy z wiaduktem, którym tramwaj bezkolizyjnie pojedzie nad ul. Lechicką.
Czytaj też: MPK Poznań: Tramwaj na Ratajczaka ma zacząć jeździć już za dwa lata, ale mieszkańcy mają poważne obawy
Wspieramy Lokalny Biznes!
Po wybudowaniu łącznika przy stacji benzynowej powstanie przejazd w ciągu ul. Lechickiej, który będzie stanowił połączenie zachodniego (od strony os. Kosmonautów) i wschodniego (od Wilczego Młyna) wlotu skrzyżowania. Początkowo w rejonie skrzyżowania nie będzie można skręcić z ul. Naramowickiej od strony centrum w ul. Lechicką w kierunku mostu Lecha, ani przejść chodnikiem wzdłuż wschodniej strony ul. Naramowickiej; węższy będzie też prawoskręt z ul. Lechickiej w Naramowicką, czyli od Murawy w stronę centrum.
Zarząd Transportu Miejskiego informuje, że oprócz tymczasowych przejazdów planowane jest również poszerzenie jezdni ul. Lechickiej pomiędzy ul. Murawa a wjazdem na stację paliw, co ułatwi obsługę autobusów. Jednocześnie na Naramowicach i Winogradach poruszanie się autobusom ułatwią buspasy.
- Wytyczone zostaną przed zasadniczymi pracami budowlanymi i zmianami w organizacji ruchu. Planowane są nie tylko na trasach bezpośrednich objazdów, ale także na ulicach oddalonych od inwestycji - ich zadaniem będzie usprawnienie przejazdu linii służących jako alternatywny dojazd. Celem uprzywilejowania komunikacji zbiorowej jest zachęcenie jak największej liczby kierowców do zrezygnowania z podróży samochodem – dodaje ZTM.
Zobacz też:
7 znanych marek samochodów sprzedawanych w Polsce 20 lat tem...
Sprawdź też:
Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?