MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pełnomocnik prezydenta Poznania odwołany ze stanowiska. Poszło o nowe logo?

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Cezary Tyliński został odwołany z funkcji pełnomocnika prezydenta Poznania do spraw marki miasta.
Cezary Tyliński został odwołany z funkcji pełnomocnika prezydenta Poznania do spraw marki miasta. Adam Jastrzębowski
Prezydent Poznania odwołał z funkcji pełnomocnika do spraw marki miasta Cezarego Tylińskiego. Nieoficjalnie odwołanie ma związek z nowym logo miasta Poznania. Logo to było szeroko krytykowane przez mieszkańców.

Spis treści

Pełnomocnik prezydenta Poznania odwołany. Poszło o nowe logo?

Cezary Tyliński został odwołany 11 czerwca na mocy zarządzenia prezydenta Poznania. Na swoje stanowisko został powołany w sierpniu 2022 roku.

Nieoficjalnie jego odwołanie ma związek z wdrożeniem nowego logo miasta Poznań. Logo to było szeroko krytykowane przez mieszkańców. Jego stworzenie kosztowało 150 tys. zł.

Według przewodniczącego komisji promocji miasta, turystyki i rekreacji z KO, Tomasza Stachowiaka, ta decyzja może oznaczać porzucenia nowego, szeroko krytykowanego logo.

- Z posiadanych przeze mnie nieoficjalnych informacji wynika, że pan pełnomocnik naruszył prawo zamówień publicznych, a nowe logo i jego krytyka przypieczętowało jego odwołanie, stając się gwoździem do trumny - stwierdził radny.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz nowe logo miasta Poznań?

Ankieta jest anonimowa.

Odwołanie pełnomocnika stanowiło zaskoczenie dla radnych.

- Pan pełnomocnik był zaangażowany w wiele spraw, nie tylko stworzenia nowego logo. Myślałem, ze brak jego akceptacji spowoduje po prostu porzucenie projektu. Jednak taka była decyzja pana prezydenta - komentuje Tomasz Stachowiak.

Zaskoczenie co do odwołania nie zmazuje jednak licznych zastrzeżeń, jakie radni miejscy mieli do stylu pracy odwołanego pełnomocnika.

- Zmiana logo nie została z radnymi wcale skonsultowane i zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym. Zaskoczeni zostali także mieszkańcy. Przede wszystkim zabrano się za to od złej strony. Powinno się zacząć przede wszystkim od stworzenia strategii wizerunku miasta i na tej podstawie tworzyć logo - stwierdził Tomasz Stachowiak.

Członkini komisji kultury, radna Lewicy Halina Owsianna wskazuje, że informacja o odwołaniu pełnomocnika pojawiła się późnym wieczorem w Biuletynie Informacji Publicznej. Mimo, że zaledwie wczoraj, 11 czerwca, miała miejsce sesja Rady Miasta Poznania. O planach odwołania pełnomocnika nie zająknięto się nawet słowem.

Nikt nie zapamięta herbu miasta

Na krytykę nowego logo sam, były już, pełnomocnik odpowiadał, że jest ono konieczne ze względów marketingowych. Herb Poznania jest zbyt szczegółowy i trudno go zapamiętać. Tymczasem nowe logo łatwiej zapada w pamięć. Według przyjętej filozofii działania nowe logo miało bardziej trafiać do mieszkańców i zapadać w pamięć.

Herb z kolei, jako bardziej uroczysty i podniosły symbol miasta, miał być zarezerwowany wyłącznie do tego typu okazji i uroczystości. Ponadto trudniej zapada on w pamięć ze względu na sporą liczbę szczegółów. Herby innych polskich miast mają mniej elementów, stąd są bardziej czytelne i łatwiej jest je zapamiętać.

Nowe logo Poznania oraz hasło "jesteś u siebie" miało pokazać, że miasto jest dobrym miejscem do życia. To miało przyciągnąć specjalistów z branży wysokich technologii, dla których coraz częściej nie tylko wysoka pensja, ale właśnie wygodne do życia miasto ma być czynnikiem przyciągającym.

"Odwołanie nie miało nic wspólnego z nowym logo"

Do sprawy odwołania pełnomocnika ds. marki miasta odniósł się także urząd miasta.

- Przyczyną rozwiązania przez pracodawcę umowy o pracę z panem Cezarym Tylińskim (oraz będącego następstwem rozwiązania umowy o pracę odwołania z funkcji pełnomocnika) były kwestie związane z naruszeniem wewnętrznych procedur obowiązujących w Urzędzie. Przyczyną rozwiązana umowy o pracę nie były kwestie bezpośrednio związane z marką Miasta i logotypem akcji promocyjnej Jesteś u siebie. Od 11 czerwca br. pan Cezary Tyliński nie pełni także funkcji kierownika oddziału (Studia Kreatywnego) - przekazał Patryk Pawełczak, dyrektora Gabinetu Prezydenta Poznania.

Czy to oznacza porzucenie projektu nowego logo dla Poznania?

- Założenia nowej strategii będą konsultowane przez najbliższe miesiące. Jednocześnie, elementy nowej identyfikacji wizualnej będą prezentowane w różnych kontekstach, między innymi w trakcie wydarzeń kulturalnych, by pokazać, jakie stwarza ona możliwości promocyjne i komunikacyjne. Za jakiś czas podsumujemy te działania. Wnioski te będą podstawą do dalszej dyskusji na ten temat - odpowiedział Patryk Pawełczak.

Na razie nie zostały jeszcze podjęte decyzje co do ewentualnego powołania nowego pełnomocnika. Nie wiadomo więc kto zastąpi na stanowisku Cezarego Tylińskiego.

Z czym kojarzy się nowe logo Poznania? Internauci zaczęli tworzyć memy

Internauci krytykują i przerabiają nowe logo Poznania. Nie m...

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Ceny złota na nowym, historycznym poziomie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski