Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pieniądze wyrzucone w błoto? "Poznań Przyciąga" kosztował ponad milion złotych. "Ten portal to wał!"

Emilia Ratajczak
Emilia Ratajczak
Portal Poznań Przyciąga kosztował ponad milion złotych.
Portal Poznań Przyciąga kosztował ponad milion złotych. Pexels/Burst
Urząd Miasta Poznania wydał ponad milion złotych na promocję portalu poznanprzyciaga.pl. Zdaniem Kacpra Nowickiego jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto, wskazuje jak inaczej można było je wydać. Miasto odbija piłeczkę, twierdzą, że portal jest sukcesem i wygenerował bardzo dużo "kontaktów". Urzędnicy nie tłumaczą jednak, czym one są.

"Portal Poznań Przyciąga to wał"

Portal internetowy poznanprzyciaga.pl powstał w 2014 roku. Kacper Nowicki, prezes fundacji Varia Posnania, który nagłośnił sprawę 27 lutego, podaje, że w roku, kiedy strona powstawała, miasto wydało ponad 500 tysięcy złotych na "przygotowanie szaty graficznej projektu" oraz promocję. Powstały trzy filmy, z czego każdy również po angielsku. Jeden, który promocję miał, wygenerował około 100 tysięcy wyświetleń. Pozostałe - 500, ale nie tysięcy.

Czytaj więcej: Pieniądze wyrzucone w błoto? Urząd Miasta Poznania wydał ponad milion złotych na portal internetowy. "Nikogo on nie obchodzi"

Co jednak o portalu mówią przedstawiciele Urzędu Miasta?

- Portal pełni funkcję informacyjną i zawiera odnośniki do miejskich mediów społecznościowych, w tym do profili „Poznań Przyciąga” na Facebooku i Instagramie, na których na bieżąco komunikowane są treści interesujące dla przyszłych oraz obecnych studentek i studentów – przekazuje Anna Wawdysz, zastępczyni dyrektorki Wydziału Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej UMP.

Tak zaczyna się historia portalu.

- Zacząłem śledzić tą sprawę kilka miesięcy temu. Wysłałam wtedy kilka wniosków kontrolnych do Urzędu Miasta. Jako, że wiedziałem, że istnieje ten portal i nie generuje żadnych organicznych zasięgów, a jednocześnie ciągle wyświetla mi się jako materiały sponsorowane, które opłacamy z publicznych pieniędzy, to dobrze byłoby wiedzieć ile wydaliśmy na niego pieniędzy – mówi Kacper Nowicki.

- Okazało się, że przez 10 lat wydaliśmy ponad milion sto tysięcy złotych, a jednocześnie nie ma żadnych weryfikacji tego jak on zadziałał

- dodaje.

Urząd miasta uważa portal Poznań Przyciąga za sukces

Miasto jednak twierdzi co innego. - W ostatnich latach, zarówno w 2022 r., jak i w 2023 r., roczny zasięg kampanii, obejmującej materiały informacyjne i promocyjne pod hasłem „Poznań Przyciąga”, w tym materiały wideo, wyniósł 2,8 mln kontaktów – informuje Wawdysz.

Czym te kontakty jednak są? Urzędnicy nie precyzują.

- Biorąc pod uwagę wszystkie 10 lat, w których podejmowane były działania pod hasłem "Poznań Przyciąga”, w latach 2014-2023 średni zasięg kampanii wynosił średnio do 11,6 mln kontaktów rocznie – dodaje Wawdysz.

- Ta strona miała historyczny zasięg po moim poście na Facebooku, więc największą reklamę zrobiłem im ja – za darmo. I to chyba najlepiej świadczy o tym portalu – mówi Nowicki.

6 tysięcy darmowych biletów dla studentów w Poznaniu

Kacper Nowicki w swoim poście zaproponował inne rozwiązanie – wydanie tych pieniędzy w inny sposób.

- Postanowiłem o tym napisać i pokazać, że jest to wał – wykorzystywanie publicznych pieniędzy dla budowania pijaru. Gdybyśmy wydali te same pieniądze zamiast na ten portal, który generuje naprawdę niewiele ruchu na stronie, na bilet semestralny dla prawie 6 tysięcy osób na pierwszy semestr studiów w Poznaniu, to rzeczywiście mogłoby przyciągnąć młodych ludzi do miasta – mówi w rozmowie z Głosem Wielkopolskim.

Zapytaliśmy przedstawicielami miasta co sądzą o tym pomyśle.

- Pomysł pana Nowickiego zakłada premiowanie wyłącznie studentek i studentów z I semestru. Pytanie co z pozostałymi studiującymi? Czy nie poczuliby się dyskryminowani? Taka akcja u swych podstaw zakładałaby różnicowanie studiujących. Atrakcyjne ceny biletów semestralnych oraz dwa warianty ich okresów ważności, umożliwiające elastyczny dobór do swoich potrzeb, są bardzo skuteczną zachętą dla studentek i studentów. W połączeniu z promowaniem wygodnego korzystania z nich, stanowią dużo lepszą formę zachęcania osób do studiowania w Poznaniu oraz korzystania z transportu zbiorowego niż „darmowe” przejazdy, które, jak wynika z praktyki, nie stanowią trwale skutecznego środka promocji – poinformowała Anna Wawdysz.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych

Obserwuj nas także na Google News

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski