Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pieniądze wyrzucone w błoto? Urząd Miasta Poznania wydał ponad milion złotych na portal internetowy. "Nikogo on nie obchodzi"

Emilia Ratajczak
Emilia Ratajczak
Tak wygląda strona o której pisze Kacper Nowicki.
Tak wygląda strona o której pisze Kacper Nowicki. poznanprzyciaga.pl
W 2014 roku powstał portal poznanprzyciaga.pl. Miał być odpowiedzią na pytanie, jak przyciągnąć studentki i studentów do Poznania. Czy się udało? Kacper Nowicki, prezes fundacji Varia Posnania twierdzi, że nie i wyśmiewa stronę. W ciągu 9 lat Urząd Miasta Poznania wydał na projekt ponad milion złotych z publicznych środków.

Spis treści

Urząd Miasta Poznania wydał ponad milion złotych na portal internetowy. "Nikogo on nie obchodzi"

- Czujecie się czasami bezużyteczni? - zapytał Kacper Nowicki, prezes zarządu fundacji Varia Posnania na Facebooku. - To pomyślcie, co czuje serwis poznanprzyciaga.pl – dodał rozpoczynając post.

Portal internetowy poznanprzyciaga.pl powstał w 2014 roku. Nowicki podaje, że w roku, kiedy strona powstawała, miasto wydało ponad 500 tysięcy złotych na "przygotowanie szaty graficznej projektu" oraz promocję. Powstały trzy filmy, z czego każdy również po angielsku. Jeden, który promocję miał, wygenerował około 100 tysięcy wyświetleń - pozostałe 500, ale nie tysięcy.

Przez kolejne pięć lat, od 2015 do 2020 na stronie niewiele się dzieje, choć kolejne pieniądze są wydawane. Na reklamę - łącznie ponad 200 tysięcy złotych, na szatę graficzną i stronę - ponad 80 tysięcy.

Kolejne tysiące złotych na poznański portal

W 2021 roku kolejny raz postanowiono zainwestować w webinary i filmy oraz stronę internetową. Nowicki wspomina również, że urzędnicy decydują się na nowy projekt strony internetowej. Przetarg wygrała firma Resort Marketing sp. z o.o., która wydaje 123 tysiące złotych na "realizację działań informacyjno-edukacyjnych dla uczniów szkół ponadpodstawowych". Powstały 4 webinary o profilach poznańskich uczelni - żaden z nich nie przekroczył tysiąca wyświetleń.

- No ale powiecie, jest jeszcze strona internetowa! No, tylko, że nikt na nią nie wchodzi. W okresie 2022-2023 średnio 200 kliknięć miesięcznie. Variaposnania.pl robi więcej dziennie bez góry złota na reklamy

- ironizuje Nowicki.

Ponad milion złotych na fikcyjne "przyciąganie”

Rok później powstały 3 webinary o wartości prawie 100 tysięcy złotych. Od dwóch lat projekt nie jest finansowany. W 2023 było to jedynie 12 tysięcy na reklamy, a w 2024 portal kosztów jeszcze nie wygenerował. Przez 9 lat – od 2014 do 2023 roku na „Poznań, który średnio kogoś przyciąga” miasto wydało 1 196 959,16 publicznych złotych – pisze Nowicki.

- Bilet semestralny dla studiujących w Poznaniu to 202 zł na 150 dni. 5 925 osób mogłoby otrzymać taki bilet za darmo na pierwszy semestr studiów, gdyby kasę z poznanprzyciaga.pl wydano na faktyczne przyciąganie do Poznania

– kończy.

Aktywista w poście zapowiedział wniosek do Najwyższej Izby Kontroli.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Miejskie Historie - Trzcianka:

od 16 lat

Obserwuj nas także na Google News

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski