PKP IC stawia na komfort. Zobacz nowe wagony [ZDJĘCIA]

Robert Domżał
PKP IC stawia na komfort. Zobacz nowe wagony [ZDJĘCIA] Robert Domżał
O ponad 50 nowoczesnych wagonów, które będą wykorzystywane przez spółkę PKP IC w pociągach kursujących z Przemyśla przez Poznań do Szczecina zwiększy się w grudniu tabor spółki PKP IC. Dzisiaj prezentowane były one na poznańskim dworcu kolejowym.

W czasie wakacji podróżujemy na ogół dalej niż w innych okresach roku. Wtedy zwykle przekonujemy się ,jaki poziom prezentują przewoźnicy kolejowi. Podróżni, którzy dzisiaj znajdują się na poznańskim dworcu kolejowym mogą zapoznać się z najnowszym taborem spółki PKP IC.- Fotele są wygodne. Nad  każdym z miejsc jest lampka, dzięki czemu wieczorem  można czytać nie przeszkadzając innym podróżnym. Zaletą jest też dostęp do gniazdka. Jeśli w telefonie wyczerpie się bateria można ją podładować. Wagon jest klimatyzowany, co dzisiaj jest zaletą – mówi Kacper Babiak, podróżny oglądający w Poznaniu najnowszy tabor spółki PKP IC[
Podziwu nie kryli też inni zwiedzający wagony zaprezentowane na peronie 1. - Fotele niczym w samolocie. Oby jak najdłużej było tak czysto - mówiła podróżna udająca się do Bydgoszczy.
Wagonami wystawionymi na poznańskim dworcu kolejowym PKP IC będzie woziła pasażerów na trasie Przemyśl-Szczecin.
Do końca roku przewoźnik będzie dysponował 218 nowoczesnymi wagonami. Już teraz na trasie [b]Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Katowice – Wrocław – Poznań – Szczecin
kursuje 161 nowoczesnych wagonów PKP Intercity. Pozostałe 57 – z zamówionych 218 – wjedzie na tory wraz z nowym rozkładem jazdy, czyli w grudniu.

- Program odnowy floty PKP Intercity to nie tylko zakup Pendolino. Dzięki inwestycji sięgającej niemal
600 milionów zł mieszkańcy Poznania już korzystają z pociągów zestawionych z nowoczesnych wagonów – mówi Jacek Leonkiewicz[, prezes PKP Intercity.

Modernizację wagonów przeprowadziły trzy polskie firmy: bydgoska Pesa, nowosądecki Newag oraz FPS Cegielski z Poznania

Żeby wagony prezentowały się  jak najdłużej, jak najlepiej spółka PKP IC wprowadza różne systemy sprzątania wagonów. Po tym jak sprzątanie przez firmy nie d końca zadowalało, powierzyła część  tych zadań własnym pracownikom. Kontrolują oni nie tylko stan wagonów, krótko po tym jak pociąg wyjeżdżą ze stacji początkowej, ale także "patrolują" cały skład pociągu co pół godziny, by w razie potrzeby  usuwać  zabrudzenia.

- Wychodzimy z założenia, że komfort podróżowania, a w to wlicza się i czystość, jest obecnie równie ważny,  jak  bezpieczeństwo podróży  - mówi prezes PKP IC.
 
Nowości na tym nie koniec. W grudniu bieżącego roku na tory wjedzie 20 komfortowych pociągów – "Flirt". Będą one wykorzystywane na trasach do Szczecina, Łodzi i Krakowa. Składy tych jednoczłonowych pociągów tak skonstruowano, by poruszały się z prędkością 160 km/h.

W czerwcu zapłaciliśmy w sklepach mniej niż w maju

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marco
Ja albo jadę pociągiem w wagonie bezprzedziałowym, albo nie jadę w ogóle pociągiem kiedy nie ma on wagonu bezprzedziałowego.
d
dfgh
A ja nie trawię tych autokarów. Tylko przedziąły inaczej nie ma sensu jeżdzić pociągiem. Jest to chyba celowe atomizowanie społeczeństwa.
b
bobik
W Intercity TLK na standardzie powinny być wagony bezprzedziałowe i przedziałowe. Składy powinny być tak robione, by przynajmiej jeden taki wagon przypadał na cały skład. Ja osobiście nie trawię przedziałów, ale wynika to z tego, że najczęściej podrózuje sam.
Dodaj ogłoszenie