PKP: Remont trasy kolejowej z Poznania do Szczecina. Po jego zakończeniu pociągi pojadą... wolniej niż teraz?

Norbert Kowalski
Grzegorz Dembiński
W przyszłym roku rozpoczną się główne prace remontowe na trasie kolejowej z Poznania do Szczecina. Chociaż po ich zakończeniu cała trasa będzie przystosowana do poruszania się pociągów z prędkością 160 km na godzinę, to na odcinku z Wronek do Dobiegniewa, pociągi być może pojadą... wolniej niż obecnie.

Obecnie na większości odcinków trasy do Szczecina pociągi poruszają się z prędkością nie większą niż 120 km na godzinę. Są jednak wyjątki, takie jak ok. 50-kilometrowy odcinek Wronki-Dobiegniew, gdzie maksymalna prędkość może wynosić nawet 150 km na godzinę. I mimo że po zakończeniu remontu linii do Szczecina, maksymalna prędkość z jaką mogłyby poruszać się pociągi jeszcze wzrośnie, to w praktyce... może jednak spaść do 130 km na godzinę.

Przyczyną jest decyzja środowiskowa Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska z 2015 r., w której górny limit prędkości został wyznaczony właśnie na 130 km na godzinę. Jednak przedstawiciele RDOŚ w Poznaniu poinformowali nas, że PKP Polskie Linie Kolejowe kilka lat temu... same zaproponowały, aby maksymalna prędkość na odcinku z Wronek do Dobiegniewa wynosiła 130 km na godzinę.

  • Dlaczego PKP zdecydowało o zmniejszeniu prędkości pociągów na trasie?
  • Od czerwca 2017 roku na trasie z Poznania do Szczecina trwają tzw. prace wyprzedzające. Co to znaczy?
  • Remonty tras kolejowych w Wielkopolsce. Czy którąś z tras pokonamy szybciej?

O tym przeczytasz w naszym Serwisie PLUS. KLIKNIJ!

Czy w końcu doczekamy się szybkich pociągów?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
m1les
To jest dobry temat na sezon ogórkowy. Lepiej zapytajcie się PKP i miasto Poznań, dlaczego przy okazji remontu linii nie będzie wiaduktu/tunelu w ciągu ul. Lutyckiej? Tak naprawdę nie ma w planie żadnego obiektu tego typu także w Kiekrzu, Rokietnicy, Wronkach, Szamotułach... projekt przygotowywany na kolanach? Jakoś odcinek Poznań-Leszno był lepiej zaplanowany, m.in. tunel w ciągu ul. Czechosłowackiej, w Mosinie, Łęczycy...
Dodaj ogłoszenie