Poznań dostał z Unii 121 milionów. Będzie węzeł Naramowicka

BOK, BLD
Poznań dostał z Unii 121 milionów. Będzie węzeł Naramowicka Grzegorz Dembiński
Poznań zdobył 121 milionów złotych dotacji unijnej na przebudowę Bałtyckiej czyli węzeł Naramowicka, Lechicką i most Lecha. Pieniądze na rozbudowę skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Kolską otrzymał też Konin.

Poznań zdobył 121 milionów złotych dotacji unijnej na przebudowę Bałtyckiej. - W czwartek Ministerstwo Rozwoju ogłosiło, że przeznaczyło dodatkowe środki na ten konkurs i dostaliśmy dofinansowanie na drogę krajową nr 92 – cieszy się Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

W pierwszym rozdaniu pieniędzy unijnych Poznań nie miał szczęścia i nie dostał dofinansowania na przebudowę Bałtyckiej. - Napisaliśmy odwołanie, byliśmy na liście rezerwowej – mówi Piotr Wiśniewski, dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.

Zobacz też: Genewa 2017. Premiery samochodów podczas 87. salonu samochodowego

W skład tego projektu wchodzi przebudowa układu komunikacyjnego w ciągu drogi nr 92, który zakłada także budowę węzła Naramowicka, przebudowę Lechickiej oraz przebudowę północnej nitki mostu Lecha. - Dla nas szczególnie ważna jest modernizacja północnej nitki mostu Lecha, której stan jest fatalny – podkreśla P. Wiśniewski. I zaznacza, że Poznań na tę inwestycję otrzymał maksymalne dofinansowanie (85 proc. kosztów kwalifikowanych).

- Dzięki dofinansowaniu zostaną rozliczone koszty przebudowy ulicy Bałtyckiej (od mostu Lecha do Gdyńskiej). Ta inwestycja została zakończona. Otrzymaliśmy na nią 28 mln zł – tłumaczy Maciej Wudarski, zastępca prezydenta. - Przebudowa północnej nitki mostu Lecha ma kosztować 60 mln zł, a dofinansowanie tego przedsięwzięcia wyniosło 85 proc. kosztów kwalifikowanych czyli 47,7 mln zł.

W ramach tych 121 mln zł Poznań dostał 38 mln zł na węzeł Naramowicka. - Koszt jego budowy według starej koncepcji, która zakładała dwupoziomowe skrzyżowanie to 120 mln zł – mówi prezydent Wudarski.- Dotacja nie jest duża. Będziemy pracować nad takim rozwiązaniem, aby zmniejszyć koszty inwestycji bez pogarszania funkcjonowania tego skrzyżowania. W ciągu miesiąca przestawimy koncepcję. Pewnie będzie to skrzyżowanie dwupoziomowe, choć trudno to w tej chwili przesądzić. Przypomnę tylko, że trasa tramwajowa na Naramowice ma przechodzić nad Lechicką.
Prezydent Wudarski przypomina też, że nie potwierdziły się krążące opinie o fatalnym przygotowaniu tego projektu, które pojawiły się po pierwszym, niekorzystnym dla Poznania rozstrzygnięciu konkursu. - Wniosek został dobrze przygotowany, dostaliśmy dofinansowanie - zaznacza M. Wudarski.

Jak podkreśla wicewojewoda Marlena Maląg dzięki uruchomieniu dodatkowej puli z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (dołożono 1 mld 200 mln zł) na 10 złożonych w skali kraju projektów, dwa zostaną zrealizowane w Wielkopolsce. - Rządowi zależy, by infrastruktura drogowa była dofinansowana - mówi. Wiadomo, że oprócz Poznania środki otrzyma także Konin. 47,8 mln zł dofinansowania zostanie przeznaczone na rozbudowę skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Kolską. W ramach projektu planuje się realizację dwówch niezależnych wiaduktów oraz czterowlotowego ronda.

- Przebudujemy w ten sposób 2,5 km drogi krajowej. To bardzo potrzebna inwestycja, bowiem w tym miejscu natężenie ruchu jest ogromne, dochodzi do wielu kolizji - tłumaczy Witold Czarnecki, poseł PiS z Konina.

Samorząd Konina jest już praktycznie gotowy do rozpoczęcia przebudowy drogi - ma wydaną odpowiednią decyzję wojewody, pozyskał też grunty. - Lada moment zostanie podpisana umowa z Centrum Unijnych Projektów Transportowych - zaznacza Marlena Maląg. Przebudowa może ruszyć jeszcze w tym roku.

Transport amerykańskiego sprzętu

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

(Jak chodzi o komunikację), bo jeszcze tęczowi są preferowani.

Mam nadzieję, że mimo to pieniądze pójdą na inwestycje potrzebne dla większości (komunikacja miejska+zmotoryzowani) a nie dla niszy - rowerzystów.

p
prorok

wudarski dostał 120 mln i chce "zmniejszyc" koszt inwestycji?!
jedyne co moze wymyslic ten burak to zamiast wiaduktu zwykłe skrzyżowanie
i tak sie to pewno skonczy

h
heimatschutz

Tak się dzieje jak się władza niedogaduje ze sobą. Za 121 mln to sobie oni będą mogli zrobić projekt z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami ale czy już na wykup gruntów pod taką inwestycję wystarczy ? A poza tym most. Ten też będzie kosztował kilkadziesiąt mln. Skończy się na tym, że poza mostem ewentualnie dobudują drugą jezdnię w ciągu ul Lechickiej aż do Umóltowskiej, a za resztę kasy zrobią lifting malowania na istniejącym skrzyżowaniu. Bo kto przy korycie ten z koryta żyje.

G
Gość

jak trzeba będzie spłacać zadłużenie miasta.
"Komu to potrzebne?"

ł
łowca idiotów

Partia interesów Sowieckich.
Odrzuciliby te pieniądze jako pochodzące od pedałów z Brukseli, wykazaliby się patriotyzmem i głębokim przywiązaniem do katolickich tradycji naszej Łojczyzny.

A tak, niestety, będziemy mieć nowe ulice. Komu to potrzebne?

p
posen

za mało jest przepraw w Poznaniu

p
posen

wiadukty w ciągu grunwaldzkiej i bukowskiej pod III ramę nie zostaną wykorzystane ponoć

B
Biniu

czy demonstracją siły pięściarskich umiejętności razem z Witalijem Kliczką?
Na wszelkie spotkania i negocjacje niech jeździ w gaciach i rękawicach bokserskich zamiast innych argumentów. Victoria!!!!

Dodaj ogłoszenie