Nowy węzeł przesiadkowy w Poznaniu i Suchym Lesie
Budowa węzła przesiadkowego w północnej części miasta oraz w Gminie Suchy Las jest kolejnym krokiem nie tylko w rozwoju Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, ale także promowania transportu zbiorowego. Likwidacja kolizyjnych przejazdów kolejowych ma poprawić bezpieczeństwo wśród kierowców oraz pieszych i rowerzystów. Oprócz tego zostanie zwiększona częstotliwość kursowania pociągów na tej trasie.
Zobacz: Nowe kary dla kierowców
Strzeszyn i Podolany to szybko rozwijające się osiedla w Poznaniu. Jak grzyby po deszczu powstaje tutaj coraz więcej mieszkań oraz osiedli. Ich mieszkańcy często korzystają z własnego środka transportu. Przekłada się to na ilość samochodów, które pojawiają się na tych ulicach, generując spore korki w dojeździe do pracy i do domu.
Nie tylko budowa wiaduktu, ale stworzenie szeroko-kompleksowego węzła przesiadkowego ma zmienić nawyki komunikacyjne wśród mieszkańców tej części miasta.
Likwidacja kolizji na przejazdach kolejowych jest bardzo ważna, ale zależy nam, żeby nie spowodowało to generowania dodatkowego ruchu na Podolanach i Strzeszynie. Węzeł będzie musiał więc być dowiązany łącznicą do nowych ulic: Obornickiej i Szymanowskiego
- powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Dokumentacja projektowa ma powstać w 2023 roku
Obecnie nie ma oficjalnych dat dotyczących powstania nowego węzła przesiadkowego. Porozumienie, które zostało podpisane, dotyczy wyłącznie opracowania planu dokumentacji projektowej, która ma zostać przedstawiona w 2023 roku. Będzie musiała ona uwzględnić potrzeby ruchu dla rowerzystów, wraz z jego połączenie do istniejących lub obecnie projektowanych inwestycji.
Co ma powstać w ramach nowego węzła przesiadkowego? Dokumentacja ma skupić się na czterech aspektach, które mają zostać zawarte w umowie. Jednym z nich jest utworzenie wiaduktu drogowego nad linią kolejową w ciągu ulicy Biskupińskiej oraz jego połączenie z istniejącym parkingiem Park&Ride na Strzeszynie. Kolejne jest stworzenie łącznika drogowego od wiaduktu w ciągu ul. Sucholeskiej z wiaduktem na ul. Obornickiej.
Oprócz tego zostanie utworzony przystanek pasażerski na liniach kolejowych nr 395 Zieliniec-Kiekrz oraz 803 Poznań Piątkowo-Suchy Las z transportem publicznym i parkingiem P&R po stronie gminy Suchy Las.
Mam nadzieję, że również w przypadku inwestycji na granicy z Suchym Lasem uda się w jak najkrótszym czasie uzyskać projekt, niezbędne zgody, a przede wszystkim finansowanie
- dodaje Wiśniewski
Do czasu opracowania dokumentacji nie wiadomo, ile będzie kosztować ta inwestycja. Nie wiadomo też, kiedy będzie miała swój początek. Dopiero po opracowaniu dokumentu projektu, miasto, gmina oraz powiat podpiszą odrębne umowy na realizację tego przedsięwzięcia oraz zaczną się starać o pozyskanie środków na jej budowę. Warto zaznaczyć, że Rada Miasta Poznania zabezpieczyła już środki finansowe na zadanie "Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej m. Poznania z miejskim transportem zbiorowym".
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?