Poznań: Konsultują rozbudowę A2 o trzeci pas

    Poznań: Konsultują rozbudowę A2 o trzeci pas

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Jan Sulanowski mówi, że mieszkający na osiedlach położonych wzdłuż autostrady skarżą się na dobiegające od niej odgłosy jadących samochodów. Chce dodatkowych

    Jan Sulanowski mówi, że mieszkający na osiedlach położonych wzdłuż autostrady skarżą się na dobiegające od niej odgłosy jadących samochodów. Chce dodatkowych zabezpieczeń przed hałasem. ©Adrian Wykrota

    Do 20 kwietnia trwają konsultacje w sprawie rozbudowy poznańskiego odcinka autostrady o trzeci pas. Okoliczni mieszkańcy boją się hałasu.
    Jan Sulanowski mówi, że mieszkający na osiedlach położonych wzdłuż autostrady skarżą się na dobiegające od niej odgłosy jadących samochodów. Chce dodatkowych

    Jan Sulanowski mówi, że mieszkający na osiedlach położonych wzdłuż autostrady skarżą się na dobiegające od niej odgłosy jadących samochodów. Chce dodatkowych zabezpieczeń przed hałasem. ©Adrian Wykrota

    Trwają konsultacje społeczne w sprawie hałasu dobiegającego od autostrady A2. Opinie mieszkańców mają być wzięte pod uwagę podczas ustaleń dotyczących rozbudowy o trzeci pas poznańskiego odcinka autostrady.

    Najbardziej obciążone
    To właśnie ta droga jest jedną z najbardziej uczęszczanych w Polsce. Według danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w zeszłym roku - średnio na dobę - odcinek od węzła Poznań Zachód do Komornik przejeżdżało 45 tysięcy pojazdów.
    Pomiędzy Komornikami a Luboniem już 60 tysięcy, a z węzła do Krzesin niemal 62 tysiące samochodów dziennie. Dalej ta liczba spada już do 38 tysięcy. Więcej w naszym kraju aut jest tylko na A4 na węźle Katowice Przejście (ponad 100 tysięcy) oraz fragmentach S8 i S2, czyli południowej obwodnicy Warszawy (do 78 tysięcy).

    - Średnia liczba pojazdów na dobę przejeżdżających pomiędzy węzłami Poznań Ws-chód i Zachód powoduje, że trzeba już dobudować trzeci pas autostradowej obwodnicy Poznania - tłumaczy Zofia Kwiatkowska z Autostrady Wielkopolskiej.

    Dodaje, że planowano skorzystać z możliwości skróconej procedury uzyskiwania pozwoleń środowiskowych, jednak Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązała spółkę do przygotowania pełnego raportu oddziaływania autostrady na środowisko.
    1 3 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (15)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    WKOŃCU TEN TRZECI PAS !!!

    Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    W końcu dobudują wrzeszcie ten pas. Korki rano są niemiłosierne.... Pas prawy jedzie 90 km/h natomiast Lewy jedzie 100 km/h. Może dzięki temu wkońcu się to zmieni. Powinni zakazać wyprzedania tirom...rozwiń całość

    W końcu dobudują wrzeszcie ten pas. Korki rano są niemiłosierne.... Pas prawy jedzie 90 km/h natomiast Lewy jedzie 100 km/h. Może dzięki temu wkońcu się to zmieni. Powinni zakazać wyprzedania tirom na całej obwodnicy Poznania (Poznań wschód - Poznań Zachód, Również S-11 i S-5 powinny mieć taki zakaz)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zawsze źle

    lyda (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Kurde każda zmiana musi wiązać się z rzucanymi kłodami pod nogi. W mieście nie poszerzać dróg bo hałas, autostrady nie poszerzać po hałas, ekspresówki nie budować bo ślimaki , k.... ludziom się w...rozwiń całość

    Kurde każda zmiana musi wiązać się z rzucanymi kłodami pod nogi. W mieście nie poszerzać dróg bo hałas, autostrady nie poszerzać po hałas, ekspresówki nie budować bo ślimaki , k.... ludziom się w głowach poprzestawiało. Ale miasto żeby się rozwijało to już każdy by chciał, by więcej miejsc pracy było każdy by chciał , by choć trochę konkurować ze Stolycą , Krakowem lub Wrockiem. Wszystko tak... ale nie pod własnym domem, boicie się hałasu to Wam wybudują wszędzie ohydne ekrany akustyczne i wtedy będzie się podobać ? kolejny absurd.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Spieszę z wytłumaczeniem

    Maciej Bodus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Nie chodzi o to, żeby nie rozbudować autostrady. Chodzi o OBOWIĄZUJĄCE W POLSCE normy hałasu i ich przestrzeganie.

    Nic mniej i nic więcej. Pozdrawiam!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    normy hałasu są u nas zbyt restrykcyjne

    lyda (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    to jakie masz alternatywne rozwiązanie problemu ? wybudować kolejna autostradę dalej od miasta ? każdy myślący człowiek wiedział że ilość aut jeżdżących po drogach będzie rosła, a co za tym idzie...rozwiń całość

    to jakie masz alternatywne rozwiązanie problemu ? wybudować kolejna autostradę dalej od miasta ? każdy myślący człowiek wiedział że ilość aut jeżdżących po drogach będzie rosła, a co za tym idzie hałas będzie coraz bardziej dotkliwy. wytyczona w tym miejscu autostrada była już wiele lat temu, wiele lat temu była też mowa że jak zwiększy się natężenie ruchu AW będzie zobligowana wybudować 3 pas ruchu. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Normy hałasu są dużo mniej restrykcyjne

    Maciej Bodus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    WHO zaleca aby hałas ciągły, na który są narażeni ludzie nie przekraczał 55 dB. Polskie normy mówią o 61bB - więc to jest nieprawda, że mamy restrykcyjne normy.

    Rozwiązań technicznych jest bardzo...rozwiń całość

    WHO zaleca aby hałas ciągły, na który są narażeni ludzie nie przekraczał 55 dB. Polskie normy mówią o 61bB - więc to jest nieprawda, że mamy restrykcyjne normy.

    Rozwiązań technicznych jest bardzo dużo. Trzeba tylko chcieć. Począwszy od ekranów akustycznych, przez będące najlepszą ochroną wały ziemne po stosowanie odpowiednich mieszanek asfaltowych.

    AW S.A. Proponuje w niektórych miejscach ekran akustyczny o oszałamiającej wysokości 1m ! zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Panie Radny, pomyśl troszkę. Za moje myslisz.

    Gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    Oczywiście, 60 tysięcy samochodów generuje większy hałas na trzypasmowej autostradzie niż te same 60 tysięcy na dwupasmowej. To może drogę gruntową?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Spieszę z wytłumaczeniem

    Maciej Bodus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Już od lat hałas z autostrady A2 na jej poznańskim odcinku przekracza dopuszczalne normy. Po rozbudowie i zwiększeniu liczby pojazdów na niej będzie jeszcze głośniej.

    Zachęcam do zapoznania się z...rozwiń całość

    Już od lat hałas z autostrady A2 na jej poznańskim odcinku przekracza dopuszczalne normy. Po rozbudowie i zwiększeniu liczby pojazdów na niej będzie jeszcze głośniej.

    Zachęcam do zapoznania się z uzasadnieniem GDOŚ dostępnym na naszej stronie: www.cicha-a2.plzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Sulanowski nauczy sie liczyc

    polak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    koles na zdjeciu to najwiekszy jelop w radzie miejskiej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Konieczna likwidacja

    maciej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    Autostrada nieporezbna, zamienić na ścieżką rowerową.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Skandal

    Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Może weź przejedź się A2 od Poznań Wschód do Poznań Zachód o 7 rano w poniedziałek to zobaczysz to twoje "Autostrada Niepotrzebna"

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    protest

    użytkownik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    Ciekawe kiedy protestujący zamieszkali w tej części miasta. Znane są przypadki, że protestują Ci, którzy w momencie nabywania działki i ubiegania się zgody twierdzili, że hałas im nie przeszkadza....rozwiń całość

    Ciekawe kiedy protestujący zamieszkali w tej części miasta. Znane są przypadki, że protestują Ci, którzy w momencie nabywania działki i ubiegania się zgody twierdzili, że hałas im nie przeszkadza. Warto też zapytać ile zapłacili za swoje działki - czy przypadkiem nie mniej bo poprzedni właściciel, z uwagi na sąsiedztwo A2, obniżył cenę?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Spieszę z wytłumaczeniem

    Maciej Bodus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Moi rodzice kupili działkę i wybudowali dom na początku lat siedemdziesiątych. Czy też kupili "taniej" :-)

    Zachęcam do odwiedzenia naszej strony na fb i www.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    biorą 70 zł za przejazd, to stać ich

    buowlaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    Z tego co piszą fachowe media wynika, że ekrany dźwiękochłonne to ściema. Teraz na topie są tunele dźwiękochłonne. Zewnętrzne albo podziemne. No ale ci z A2 inkasują luksembursko-monakijskie stawki...rozwiń całość

    Z tego co piszą fachowe media wynika, że ekrany dźwiękochłonne to ściema. Teraz na topie są tunele dźwiękochłonne. Zewnętrzne albo podziemne. No ale ci z A2 inkasują luksembursko-monakijskie stawki za przejazd. Stać ich będzie nawet na pozłocenie konstrukcji.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak

    Swiadomy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    Chca ciszy ale tez chcialoby sie im jezdzic w wiekszym komforcie. Polacy ze swoim pieniactwem nie rusza tego kraju do przodu.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Spieszę z wytłumaczeniem

    Maciej Bodus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Chcemy przestrzegania OBOWIĄZUJĄCYCH W POLSCE norm hałasu. Ciszy nie będzie - to pewne, ale czy chęć przestrzegania prawa to pieniactwo? Nie dla wszystkich.

    Niemniej zachęcam do odwiedzenia...rozwiń całość

    Chcemy przestrzegania OBOWIĄZUJĄCYCH W POLSCE norm hałasu. Ciszy nie będzie - to pewne, ale czy chęć przestrzegania prawa to pieniactwo? Nie dla wszystkich.

    Niemniej zachęcam do odwiedzenia naszego profilu na fb i strony www!zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY