Poznań: Przyszłość dworca PKP wciąż w punkcie wyjścia

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Waldemar Wylegalski
Udostępnij:
Projekt dworca PKP ma być wybrany w formie przetargu jeszcze w tym roku.

Mimo że rozmowy na temat przyszłości dworca PKP trwają już kilka lat, zdaniem radnych z Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta wciąż jesteśmy na ich początku. Dyrektor Departamentu Inwestycji PKP SA Bartosz Szubski zapowiedział, że PKP jest w trakcie opracowania przetargu na wyłonienie koncepcji projektowej dla zagospodarowania terenu placu dworcowego oraz na projekt budynku dworca.

- Modernizacja dworca znalazła się w jednej z 12 grup projektowych, która zakłada modernizację 130 dworców. Mamy już pozwolenie na budowę kładki przed elewacją dworca, co nie znaczy, że to zrobimy. W tym roku chcemy uruchomić prace projektowe i przetarg. Podpisać umowę z projektantem, by przystąpił do projektu i opracowania dokumentacji. Przeprowadzamy też konsultacje społeczne w formie warsztatów - opowiadał Bartosz Szubski.

Zdaniem Łukasza Mikuły, przewodniczącego Komisji Polityki Przestrzennej Rady Miasta i Adama Pawlika, wiceprzewodniczącego dworzec PKP powinien być połączy tunelem ze wschodnią częścią miasta - Wolnymi Torami. Oczekiwali też zapowiedzi co z terenem międzytorza.

CZYTAJ TAKŻE: A dworca na dworcu nie widać

- Tunel pod galerią jest w naszej opinii nieuzasadniony ekonomicznie. Pracujemy nad innym rozwiązaniem - zapowiedział Bartosz Szubski. - Podoba nam się też rozwiązanie z przedłużeniem budynku galerii, tzw. „chlebaka”, ponieważ to rozwiąże problem placu dworcowego.

Zdaniem miejskiej konserwator zabytków na takie rozwiązanie nie ma możliwości. - Dziwi nas dlaczego nie zostanie ogłoszony konkurs na prace projektowe, a przetarg - zastanawiał się prezes SARP Poznań, Piotr Kostka.

- Zdajemy sobie sprawę, ze konkurs jest w ocenie wielu najwłaściwszy, niemniej jest to proces długotrwały i może nam zaburzyć realizację naszego założenia. Naszym celem jest by ten węzeł komunikacyjny usprawnić - zapewniał Szubski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #2

Michael Kors

Michael Kors Slim Runway MK3282

553,88 zł314,40 zł-43%
miejsce #3

Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger Tommy Hilfiger Watch 1710383

709,00 zł500,00 zł-29%
miejsce #4

Seiko

Seiko Srpc87K1

1 324,04 zł1 130,46 zł-15%
miejsce #5

Casio

Casio G-Shock GA-110HC-1AER

223,30 zł
miejsce #6

Michael Kors

Michael Kors Bradshaw MK5739

419,92 zł
Materiały promocyjne partnera

Koniec WIBOR-u, początek WIRD-u

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
poznaniak
No ale mamy pół a może już całe przejście przez tory na moście. Brawo nieudacznik Jaśkowiak. Następny sukces za 15 lat
54 węzłowy Wiewiurke
JAKIM ROZPORKIEM JEEBANA PIERDOŁO?
57 węzłowy Wdziurke
KOCHAM OLE CIUPE
G
Gość
Kładki nad torami budowano na nieco większych stacjach niż wioskowe.
Kiedy wreszcie Poznań przestanie być uszczęśliwiany "kalesonami" z rozporkiem od tyłu?
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie