Poznań: Sollus i Tixer oszukały klientów z całej Polski? Są oskarżane o celowe odwoływanie koncertów i niezwracanie pieniędzy

Norbert KowalskiZaktualizowano 
Klienci, którzy kupili bilety na odwołane koncerty, uważają, że firmy Sollus Entertainment i Tixer ich oszukały. Jak mówią, do tej pory nie odzyskali pieniędzy i nikt nie odbiera ich telefonów Archiwum
Poznańskie firmy zajmujące się organizacją i sprzedażą biletów na wydarzenia kulturalne oszukały klientów z całej Polski? Tak uważają osoby, które kupiły bilety na wydarzenia, które następnie zostały odwołane przez spółkę Sollus Entertainment. Jak przekonują klienci, do dziś nie otrzymali zwrotu pieniędzy za kupione bilety i nie mogą skontaktować się z nikim z firmy.

– Na 18 marca miałem wykupione bilety na koncert „Cały ten Strauss” w auli UAM w Poznaniu. Sprzedawcą biletów była firma Tixer a organizatorem firma Sollus. Niestety, koncert odwołano. Firma nie wysłała żadnej wiadomości na adres mailowy, poprzez który kupowałem i opłaciłem bilety. Dopiero pod aulą UAM dowiedziałem się, że koncert odwołano – taką wiadomość otrzymaliśmy od jednego z naszych czytelników.

Ta sama osoba pisała, że jedyną informacją o odwołanym koncercie miała być przyklejona kartka na drzwiach do auli UAM. „Z przyczyn niezależnych od administratora budynku dzisiejsze koncerty z cyklu „Cały ten Strauss” zostały odwołane i przeniesione na inny nieznany nam termin” – taką informację ujrzały wszystkie osoby, które 18 marca pojawiły się przed aulą UAM. To jednak nie była pierwsza taka sytuacja. Pierwotnie koncert miał się bowiem odbyć tydzień wcześniej. Wtedy... też został odwołany.

Czytaj też: Poznań: Prawomocnie skazana adwokat Anna B. udziela porad prawnych. Co na to Wielkopolska Izba Adwokacka?

– Dopiero pod aulą UAM przeczytałem na facebooku opinie klientów, że firmy te organizują koncerty w całej Polsce, po czym odwołują i nie zwracają pieniędzy – informuje nasz czytelnik.

Oskarżenia o oszustwa
Chociaż firmy Sollus Entertainment i Tixer mają swoje siedziby w tym samym miejscu w Poznaniu (ul. Strzeszyńska 200), obie zajmują się innymi zadaniami. Podczas gdy Sollus organizuje różnorodne wydarzenia jak np. koncerty czy przedstawienia teatralne, Tixer zajmuje się sprzedażą biletów, zarówno na wydarzenia organizowane przez Sollus, jak i inne w tym np. Poznań Motor Show.

Obie firmy łącznie mają kilkadziesiąt tysięcy polubień na Facebooku, gdzie reklamują organizowane wydarzenia i zachęcają do kupna biletów. Jednocześnie na ich profilach można znaleźć komentarze niezadowolonych klientów, którzy przekonują, że zostali oszukani. Proceder działania, w ocenie internautów, miał być prosty: firmy organizowały wydarzenie, sprzedawały na nie bilety a następnie odwoływały je w ostatniej chwili, nie oddając pieniędzy za bilety.

Wydarzeń, które się nie odbyły nie brakuje. W Poznaniu były to wspomniane już koncerty „Cały ten Strauss”. Oprócz tego odwołane zostały koncerty „Tre Voci – Herosi Silver” w Zabrzu, czy „Cały ten Strauss” w Gdańsku czy koncert symfoniczny piosenek Zbigniewa Wodeckiego w Łodzi. Ponadto część osób wskazywała, że nie otrzymała biletów, które kupiła na Poznań Motor Show przez platformę Tixer.

Zobacz też: Polonia Poznań: Klub stracił miliony złotych przez byłego prezesa? Władze zgłosiły sprawę do prokuratury

Jednocześnie internauci zaznaczają, że nie wszystkie wydarzenia są odwoływane. „Dla niepoznaki niektóre wydarzenia dochodzą do skutki” – czytamy w jednym z komentarzy.

Ponadto klienci wspominają, że mimo prób kontaktu z firmą, do dziś nie odzyskali pieniędzy. – Po powrocie do domu wysłałem wezwanie do zwrotu pieniędzy za odwołany koncert. Firma Sollus do dziś nie zwróciła żadnych pieniędzy i nie poinformowała o nowej dacie koncertu – opowiada nasz czytelnik.

I dodaje: – Szkoda mi tych starszych ludzi, do których też należę i którzy z niedowierzaniem czekali pod drzwiami zamkniętej, ciemnej, auli UAM na chwile radości z muzyką Straussa.

„Wszyscy będą zadowoleni”
Wśród internautów pojawiały się też propozycje, by zgłaszać te sprawy do prokuratury. Niektórzy już to zrobili. – Sprawa jest zarejestrowana w prokuraturze, lecz na razie jest na wstępnym etapie. Póki co, nie ma postawionych żadnych zarzutów. Wciąż bowiem wpływają do nas kolejne zawiadomienia – mówi prokurator Magdalena Machyńska, z Prokuratury Rejonowej Poznań Grunwald.

Z kolei nasz czytelnik komentuje: – Wiem, że to może być podciągnięte pod tzw. „niską szkodliwość czynu”, ale liczba widzów pomnożona przez cenę biletów i liczbę odwołanych koncertów w Polsce to już nie jest niska szkodliwość.

Sprawdź też: Poznań: Ukrainiec skazany na 15 lat więzienia za zabójstwo i podpalenie salonu gier w Luboniu

Próbowaliśmy także skontaktować się z przedstawicielami obu firm. Początkowo nikt nie odpowiadał na nasze maile oraz nie odbierał telefonów. Nikogo nie było również w siedzibie firm, kiedy tam się udaliśmy. Ostatecznie udało nam się jednak porozmawiać z Teresą H., prezes spółki Sollus Entertainment.

Przekonywała nas, że odwołanie kilku koncertów w ciągu ostatniego miesiąca wynikało z czynników niezależnych od firmy Sollus.

– W marcu zorganizowaliśmy ponad 30 wydarzeń. O odwołaniu tych kilku zdecydowały ludzkie czynniki. W tamtym okresie po prostu byliśmy zdziesiątkowani kadrowo – mówi Teresa H.

Jednocześnie dodaje, że poznański koncert „Cały ten Strauss” odbędzie się 23 czerwca w Sali Ziemi. W Gdańsku zaś został odwołany i klienci mają zacząć otrzymywać zwrot pieniędzy w ciągu kilkunastu dni. Na 17 czerwca przeniesiony został za to łódzki koncert symfoniczny piosenek Wodeckiego, a 15 grudnia w Zabrzu ma odbyć się przeniesiony koncert Tre Voci.

Teresa H. zapewnia też, że w ciągu kilku dni klienci będą otrzymywali informacje o nowym terminie wydarzeń i nowe bilety wraz z informacjami, jak ewentualnie domagać się zwrotu pieniędzy za przeniesiony koncert. Jak tłumaczy, dotychczasowy brak reakcji ze strony firmy na wiadomości od klientów, miał wynikać właśnie z powodu organizacji wielu wydarzeń w ciągu ostatnich tygodni.

Czytaj też: Poznań: Były komornik oskarżony o oszustwo na 8 mln zł. Ma też zarzuty za przywłaszczenie 1,5 mln zł. W sądzie się nie pojawił

Prezes komentuje także opinie, które pojawiały się wśród internautów. – To gorączkowość klientów i z jednej strony się temu nie dziwię. Ale z drugiej naprawdę potrzebujemy trochę czasu, żeby ponownie potwierdzić artystę, miejsce koncertu i zacząć wysyłać informacje klientom. Nie jesteśmy też w stanie odpowiednio wcześniej czegoś odwołać, jeśli ktoś nagle się rozchoruje – mówi.

I dodaje: – Wiadomo, że w takiej sytuacji jest grupa rozgoryczonych osób i się temu nie dziwię. Jednak tylko w 2018 roku zorganizowaliśmy ponad 300 wydarzeń. A tymczasem zapamiętuje się te pojedyncze, które w ostatnim czasie przełożyliśmy lub odwołaliśmy. To był pech, że akurat tyle wydarzeń musieliśmy odwołać w ciągu ostatniego miesiąca. Marzec był dla nas bardzo niefortunny, lecz myślę, że jak te koncerty już się odbędą, to wszyscy będą zadowoleni - podsumowuje.

POLECAMY:

Zobacz też:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 54

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość
2019-04-16T11:23:57 02:00, WZ:

Ta firma powinna mieć zakaz organizowania koncertów bo więcej ich odwołują niż organizują a jak wszyscy piszą nie oddają pieniędzy. Poniżej ich kolejna wiadomość:

Szanowni Państwo, Drodzy Widzowie,

Z przykrością informujemy, że wszystkie koncerty, jakie organizowane są przez firmę Sollus Entertainment w Teatrze Muzycznym ROMA nie dojdą do skutku.

Z przyczyn niezależnych koncerty Hanny Banaszak, „Dla Zbyszka Symfonicznie” oraz „Robert Janowski” zostają ODWOŁANE.

2019-05-03T08:27:09 02:00, Gość:

To czemu nie ma zwrotu pieniędzy?? Czemu mail jest nieaktywny?

JA TEŻ MAM BILETY NA HANNE BANASZAK 16.04.19 teatr Roma i nie wiem jak odzyskać pieniądze

G
Gość

Dziwne,że prokuratura nie stawia zarzutów, przecież są zgłoszenia, ciekawe na co prokuratura czeka

G
Gość

Tych nie znam - kiedyś mi się zdarzyło kupić od koników na inne nazwisko i do samego końca były wątpliwości, czy zostaniemy wpuszczeni. Nigdy więcej - pilnuję tego wcześniej, a wejściówki za każdym razem zamawiam z Empik Bilety. Przynajmniej wszystko na pewniaka.

S
Sacurra

Złodziejstwo i tyle

O
Oszukany

To działalność mafijna i jako taka działalność prędzej czy później skończy. Wszelkie osoby maczające w tym palce będą odpowiednio potraktowane. Sam zostałem okradziony. O zwrotach możecie jednak pomarzyć

pzdr

J
Jacek

W dniu 10.05.2019r. nie doszedł do skutku koncert "Ostatnia taka biesiada" w Gdyni. Bilety można bulo kupić w dniu koncertu, a na wynajem obiektu nikt nigdy nie podpisał umowy

A
Aga

Niestety również należę do grona oszukanych przez firmę Sollus. Kilka miesięcy temu kupiłam bilety na koncert "Cały ten Strauss," który miał się odbyć 11.03. Kilka dni przed koncertem poinformowano mnie, że impreza została przeniesiona na dzień 18.03. Dwa dni przed tą datą dostałam maila z ponownym odwołaniem koncertu...telefony milczą, wiadomości nie dochodzą na wskazany przez biuro adres...Kochani składajmy zawiadomienie do prokuratury w Poznaniu o podejrzeniu przestępstwa przez firmę Sollus/Tixer!! Im będzie nas więcej, tym większe szanse na zwrot pieniędzy!

A
Aneta

Firma „organizuje” przedstawienie „The magic coat” grupy APASSIONATA na grudzień. Zgłębiłam temat (niestety już po zakupieniu 4 biletów na łączna kwotę 600zl) i napisałam maila z zapytaniem do grupy APASSIONATA o powyższe przedstawienie. Niestety otrzymałam wiadomość zwrotna która utwierdziła mnie w przekonaniu, zostałam oszukana.

„Thank you for your message.

Hereby we would like to inform you that the show with the title “The Magic Coat” is not a production of us, the Apassionata World GmbH, but an external production. Our current show is “CAVALLUNA – World of Fantasy” and, furthermore, Poznan is not on our list of venues. Therefore we cannot provide any further information about this event in Poland but advise you to maybe search the internet for the correct contact details of the producers of that show. Thank you in advance for understanding.”

Mam zamiar zgłosić sprawę do Prokuratury.

G
Gość

Te tłumaczenia są żenujące. Jeżeli macie dobre zamiary i zamierzacie kiedyś oddać pieniądze, to dlaczego nie udostępniacie numeru telefonu, nie odpisujecie na maile i nie przekazujecie zainteresowanym ŻADNYCH informacji. Szkoda, że nie urodziłem się w normalnym państwie.

G
Gość

Mi również nie oddano pieniędzy za bilety. Czy trzeba osobiście zgłosić sprawę? Czy można pocztowo lub mailowo?

G
Gość
2019-05-02T17:52:19 02:00, Gość:

Mam zamiar zgłosić sprawę do Prokuratury. Też nie oddano mi pieniędzy za odwołany koncert. Takich osób jest podobno więcej.

Tak, jest mnóstwo. Proszę wysłać zgłoszenie do prokuratury w Poznaniu, tam łączą indywidualne zgłoszenia w całość.

G
Gość
2019-05-03T08:25:41 02:00, Gość:

Też nie otrzymałam zwrotu. Może pozew zbiorowy przyspieszy sprawę?

Proszę wysłać zgłoszenie do prokuratury w Poznaniu, tam łączą indywidualne zgłoszenia w całość.

Z
Zgłaszam na policję.

Zgłaszam na policję jako wyłudzenie pieniędzy. 2 bilety na Banaszak 330zl.

G
Gość
2019-04-16T11:23:57 02:00, WZ:

Ta firma powinna mieć zakaz organizowania koncertów bo więcej ich odwołują niż organizują a jak wszyscy piszą nie oddają pieniędzy. Poniżej ich kolejna wiadomość:

Szanowni Państwo, Drodzy Widzowie,

Z przykrością informujemy, że wszystkie koncerty, jakie organizowane są przez firmę Sollus Entertainment w Teatrze Muzycznym ROMA nie dojdą do skutku.

Z przyczyn niezależnych koncerty Hanny Banaszak, „Dla Zbyszka Symfonicznie” oraz „Robert Janowski” zostają ODWOŁANE.

To czemu nie ma zwrotu pieniędzy?? Czemu mail jest nieaktywny?

G
Gość

Też nie otrzymałam zwrotu. Może pozew zbiorowy przyspieszy sprawę?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3