Zdarza się wprawdzie czasem, że także tramwaj stanie w korku, ale w godzinach szczytu przejedzie on na pewno szybciej niż samochód.
PRZECZYTAJ TAKŻE
Poznań: W nocy rozpocznie się przebudowa Kaponiery
Poznań: Mniejsze korki wokół ronda Nowaka-Jeziorańskiego
Utrudnienia na rondzie Jeziorańskiego [ZDJĘCIA, FILM]
- Przez jakiś czas będę dojeżdżała samochodem tylko do ronda, a potem przesiadała się na komunikację miejską. Tak jest szybciej - stwierdza poznanianka Joanna Kuć.
Największy problem mają osoby jadące na Ogrody. Po zmianie trasy przejazdu linii numer 7 (Budziszyńska - Grunwaldzka - Reymonta - Hetmańska - rondo Starołęka - Zamenhofa - rondo Rataje - Jana Pawła II - rondo Śródka - Zawady) nie mają one bezpośredniego połączenia.
Pasażerowie, jadący w inne miejsca również będą musieli pogodzić się z tym, że dojazd zajmie im znacznie więcej czasu.
W wyniku remontu inaczej jeżdżą bowiem również tramwaje następujących linii:
6 (Miłostowo - Warszawska - Jana Pawła II - rondo Rataje - Królowej Jadwigi - Most Dworcowy - Głogowska - Hetmańska - Reymonta - Grunwaldzka - Budziszyńska/Junikowo),
13 (Starołęka - …- Most Teatralny - Roosevelta - Głogowska - Hetmańska - Reymonta - Grunwaldzka - Junikowo (powrót: Junikowo -…- Hetmańska - Głogowska - Roosevelta - Fredry - Gwarna - św. Marcin -…- Starołęka)
15 (Os. Sobieskiego - Trasa PST - Rondo Kaponiera - Zwierzyniecka - Kraszewskiego - Dąbrowskiego - Ogrody)
16 (Os. Sobieskiego -…- Kórnicka - Jana Pawła II - rondo Rataje - Królowej Jadwigi - Most Dworcowy - Głogowska - Górczyn
Pasażerowie MPK muszą przygotować się na to, że w pobliżu ronda Jana Nowaka- Jeziorańskiego i skrzyżowaniu Głogowska - Hetmańska mogą poczekać trochę dłużej.
- Tramwaje nie mogą przejechać, ponieważ samochody często zajeżdżają tory. Poza tym, w tych miejscach przecina się aż kilka linii tramwajowych. Trzeba wiec długo czekać zanim zapali się zielone światło - wyjaśnia nadzorca ruchu MPK.
Pasażerowie jadący z centrum lub chcące przedostać się tam z ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego mogą skorzystać z linii autobusu T1 (za tramwaj). Pojawia się on z częstotliwością 5 minut (w godzinach szczytu) do 8 minut (po godzinach szczytu).
Pasażerowie nie skarżą się na opóźnienia. Dzięki tzw. zawrotce, która powstała na wysokości ulicy Niecałej, autobusy i samochody osobowe mogą zawracać jeszcze przed rondem. W wyniku tego rozwiązania można pokonać trasę rondo Jana N. Jeziorańskiego - rondo Kaponiera o wiele szybciej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?