Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Sto tramwajów postoi nocami pod chmurką

Katarzyna Fertsch
Dzisiaj na torach odstawczych przy Budziszyńskiej noce spędza około 50 tramwajów liniowych i technicznych
Dzisiaj na torach odstawczych przy Budziszyńskiej noce spędza około 50 tramwajów liniowych i technicznych Sławomir Seidler
Ponad 30 poznańskich tramwajów stoi nocami na pętlach. Po likwidacji zajezdni przy Gajowej nie było dla nich innego miejsca. Po zakończeniu "pracy" na liniach zostają na ulicach miasta. W listopadzie dołączy do nich kolejnych 50 pojazdów. MPK straci możliwość dojazdu do torów odstawczych przy Budziszyńskiej. Gdzie tramwaje będą odstawiane? W grę wchodzi kilka lokalizacji. M.in. ulica Murawa.

Obecnie na Budziszyńską trafia po zjeździe z linii 45 pociągów. Oprócz tego stoją tam również pojazdy techniczne. Razem prawie 50 tramwajów.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Poznań: Podpisana umowa na budowę zajezdni [WIZUALIZACJA]
Poznań: Zajezdnia będzie tańsza, o "pestce" zadecydują radni
Tramwaje zamiast w zajezdni, będą stały na ulicach miasta

Gdy do Poznania trafią następne egzemplarze Tramino, "wypchną" z zajezdni przy Głogowskiej kolejne starsze tramwaje. W sumie noce na poznańskich ulicach będzie musiało spędzać ok. stu tramwajów.

- Ostateczna decyzja co do lokalizacji jeszcze nie zapadła - przyznaje Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK. - Bierzemy pod uwagę ulicę Murawa, Przełajową czy Hetmańską.

Jak miałoby to wyglądać? Gdyby MPK zdecydowało się odstawiać tramwaje np. na Murawę, od godziny około 21 do pętli Połabska nie mogłyby kursować ani "czwórka", ani "dziesiątka". - W czasie, gdy tramwaje zjeżdżałyby z linii na Murawę, musielibyśmy uruchamiać autobusy zastępcze - mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK.

Ale nie tylko dowóz pasażerów na Połabską byłby skomplikowany. Również poranny "rozruch". Zanim wszystkie tramwaje wyjechałyby na linie, ulica Pułaskiego byłaby zupełnie sparaliżowana. A do tego dochodzą jeszcze mieszkańcy.

- Jeśli okaże się, że MPK wybierze ulicę Murawa, na pewno będzie awantura - ostrzega Halina Owsianna, przewodnicząca rady osiedla Stare Winogrady. - Przecież już pętla na Wilczaku służy za tory odstawcze. Nie można wszystkiego skumulować tylko na naszym osiedlu. Są także inne części miasta.

Lepsza wydaje się Hetmańska (blisko stamtąd na Głogowską). Bo mimo garażowania na ulicach, tramwaje codziennie muszą odwiedzić zajezdnię.

- Zawsze po zjeździe z linii pojazdy przechodzą przegląd techniczny - wyjaśnia Gajdzińska.

Dlatego decyzja nie jest łatwa. Ale nawet gdy już zapadnie, problemy MPK się nie skończą. Tramwaje stojące na ulicach będą musiały być całą noc pilnowane, żeby nie "dobrali" się do nich złomiarze.

- Dlatego myślimy nie tylko o torowiskach, które pomieszczą dużą liczbę tramwajów, ale też dobrze oświetlonych - kończy Gajdzińska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski