Poznań: Tramwaj Tatra wrócił...

    Poznań: Tramwaj Tatra wrócił po liftingu. Zobacz! [ZDJĘCIA]

    Katarzyna Fertsch

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Poznań: Tramwaj Tatra wrócił  po liftingu. Zobacz! [ZDJĘCIA]
    1/11
    przejdź do galerii
    Inne układy hamulcowy i napędowy, zupełnie nowe siedzenia i monitoring, a także ciekawszy wygląd. Tak można opisać tramwaj Tatra, który wrócił do Poznania z Biskupic. Tam, w siedzibie spółki Modertrans Poznań, przeszła gruntowną modernizację.
    Tramwaj jest już w zajezdni przy ulicy Fortecznej, gdzie przechodzi odbiór techniczny. Jan Firlik, szef przewozów tramwajowych w MPK liczy, że wyjedzie na linie jeszcze w tym miesiącu.

    PRZECZYTAJ TAKŻE:

    Poznań: Na pętli paliła się tatra

    Poznań: Czy przybędą nam kolejne Tatry?

    - Najpóźniej na początku października - mówi. Decyzja o tym, na jaką linię wyjedzie zmodernizowana Tatra, jeszcze nie zapadła. Jeśli tramwaj będzie się dobrze spisywał, MPK wyśle do Biskupic kolejny pojazd.

    W sumie w taborze MPK jest dziesięć Tatr. Każda ma na liczniku ponad 700 tysięcy przejechanych kilometrów. Nie są już także najmłodsze: mają ponad 13 lat. Dlatego, by móc dalej wozić pasażerów, musiałyby przejść tak zwaną naprawę główną.

    - Dlatego zdecydowaliśmy się na całkowitą modernizację - wyjaśnia Jan Firlik. - Zmieniony został układy hamulcowy, który bardzo często się psuł.

    Ile MPK zapłaci za modernizację każdej Tatry? Jeszcze nie wiadomo. Władze przewoźnika szacowały, że pochłonie to około miliona złotych. To zdecydowanie mniej, niż zakup nowych, niskopodłogowych tramwajów.

    - Po modernizacji Tatry będą mogły wozić pasażerów co najmniej 15 lat. Mam nadzieję, że ich żywotność będzie zdecydowanie dłuższa - twierdzi Firlik.

    Modernizacja wszystkich pojazdów potrwa 2-3 lata. W sumie wyprodukowano ich 20, z czego połowa trafiła do Poznania. Pozostałe miały jeździć w Czechach, jednak nigdy nie otrzymały tam homologacji, niezbędnej do wożenia pasażerów.

    Spółka Modertrans Poznań kupiła od Czechów dwa pojazdy, by mieć części wymienne. Dyrektor Firlik ma nadzieję, że jeśli poznańskie Tatry uda się zmodernizować bez części zamiennych, w przyszłości MPK będzie mogło odkupić od Modertransu te dwa dodatkowe pojazdy.

    "Nowa" Tatra ma oświetlenie zewnętrzne i okrągłe tablice numerowe na dachu. Posiadają nowoczesny układ informacji pasażerskiej (zapowiedzi głosowe, elektroniczne tablice w środku i na zewnątrz). Zamontowano w niej kamery zewnętrzne i wewnętrzne.

    Motorniczy będzie miał do dyspozycji klimatyzację. Największe zmiany są jednak niewidoczne dla pasażera. W tramwaju zamontowano nowoczesne napędy prądu przemiennego.

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Zdjęcie autora komentarza
    Niezły baizel!!

    Mariusz Pyżalski

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 19

    Pytanie się nasuwa co za baran zadecydował o kupnie czeskiego szelcu?!!Niedość że stare ponad 13 letnie,często się psują i trzeba ponosić koszta transportu i naprawy,a teraz koszty modernizacji...rozwiń całość

    Pytanie się nasuwa co za baran zadecydował o kupnie czeskiego szelcu?!!Niedość że stare ponad 13 letnie,często się psują i trzeba ponosić koszta transportu i naprawy,a teraz koszty modernizacji złomu który w czechach nie zdobył chomologacji na wożenie pasażerów??!!Oczywiście tylko w Polsce to możliwe,tylko że ten baran nie liczy się z tym że za to wszystko zapłacą Poznańscy pasażerowie i podatnicy,stąd te podwyżki cen biletów ,a ten dureń pławi się pewnie w luksusach !!Jak HC wyszedł z chęcią produkcji pojazdów szynowych to oferta została odżucona,bo lepiej kupić czeski i Holenerski szmelc,niż dać ludziom prace!I tak doprowadza się do upadłości firm,a ludzie trafiają na bruk!I to ma być wizytówka Poznania?!Żałosne!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jak można tak schrzanić design??

    nishio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 70 / 56

    Widze że głos dostał jakąś dtację od modertransu za tak nieobiektywny artykuł. Tramwaj jest wyśmiewany w całej polsce (zapraszam na specjalistyczne forum dotyczace problematyki). dodatkowo całośc...rozwiń całość

    Widze że głos dostał jakąś dtację od modertransu za tak nieobiektywny artykuł. Tramwaj jest wyśmiewany w całej polsce (zapraszam na specjalistyczne forum dotyczace problematyki). dodatkowo całośc dobijają tarcze... skąd wy bierzecie designerów ludzie???!!!zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo