Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rodzina 500 Plus: Skąd te opóźnienia w świadczeniach?

Daria Kubiak
Kierowniczka BŚR w Kaliszu Marzena Szuleta zapewnia, że  wypłaty z programu Rodzina 500 Plus realizowane są niezwłocznie
Kierowniczka BŚR w Kaliszu Marzena Szuleta zapewnia, że wypłaty z programu Rodzina 500 Plus realizowane są niezwłocznie Magdalena Łukaszewska
Część osób starających się o zasiłek z programu Rodzina 500 + skarży się na opóźnienia wypłat.

- Wniosek o zasiłek wychowawczy z programu Rodzina 500 Plus złożyłem pierwszego dnia, gdy tylko ruszyła realizacja tego programu. W pierwszych dniach maja goniec z urzędu miejskiego dostarczył nam do domu pozytywnie zaopiniowaną decyzję z datą z połowy kwietnia. Niestety już maj dobiegł końca a moja rodzina nadal nie otrzymała pieniędzy na wskazane konto - mówi Mateusz K. zdenerwowany ojciec czteroosobowej rodziny z Kalisza.

Jego irytację wywołują informacje uzyskane od znajomych, którzy wnioski składali później od niego a już otrzymali wypłaty świadczenia.

W podobnej sytuacji jest więcej kaliszan, którzy złożyli wnioski na początku kwietnia i jeszcze nie otrzymali pieniędzy. Mnożą się przypuszczenia, że wypłaty są przyspieszane dla znajomych urzędniczek ratusza.

Trudno dziwić się rozczarowaniu wnioskodawców, gdyż tuż przed startem programu Rodzina 500 Plus kierownik Biura Świadczeń Rodzinnych w Kaliszu Marzena Szuleta zapewniała, że im szybciej wniosek zostanie złożony, tym szybciej pieniądze trafią do rodziny. Zapewniano również, że wnioski będą rozpatrywane według kolejności ich składania.

Szefowa BŚR w Kaliszu zaprzecza, aby jakiekolwiek wnioski były rozpatrywane i wypłaty realizowane poza kolejnością.
- W myśl ustawy decyzja oraz wypłata świadczenia powinny być zrealizowane w ciągu 3 miesięcy od złożenia wniosku. Wypłaty realizujemy niezwłocznie w momencie, gdy od adresata dotrze do nas potwierdzenie odbioru decyzji. Decyzje dostarczają gońcy lub też wnioskodawcy odbierają je osobiście w urzędzie - zapewnia Marzena Szuleta.

Kierownik BŚR przyznaje jednak, że zdarzające się opóźnienia w realizacji wypłat świadczenia. To efekt błędów popełnianych w formularzach.

- Aż 80 proc. wniosków składanych elektronicznie zawiera błędy, które poprawiamy zapraszając wnioskodawców do naszego biura. Weryfikacji wymagają także sprawy związane ze zmianami w zatrudnieniu wnioskodawców i osiąganych przez nich dochodach. To wszystko, niestety, trochę trwa. Praca nad oceną wniosków trwa sukcesywnie - dodaje Marzena Szuleta.

Osoby, które już złożyły i złożą wnioski do 1 lipca otrzymają świadczenie za miesiące kwiecień, maj, czerwiec. Wnioski złożone od 2 lipca br. będą rozpatrywane i realizowane na bieżąco. Dotychczas w kaliskim BŚR złożono 5552 wnioski ( szacunkowo miało ich być 6147). Biuro wydało dotychczas 2800 decyzji o wypłatach.

Więcej informacji o programie 500 + znajdziesz w naszym serwisie specjalnym

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski