Sprawdzian 2016. Język francuski - zadania

    Sprawdzian 2016. Język francuski - zadania

    KS, AB

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Sprawdzian 2016. Język francuski - zadania

    ©Grzegorz Dembiński

    Sprawdzian 2016 odbędzie się 5 kwietnia. O godzinie 11.45 zacznie się test z języków obcych. Uczniowie mieli do wyboru języki: angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański, włoski i francuski. Zobacz, jak mogą wyglądać na sprawdzianie zadania z języka francuskiego.
    Sprawdzian 2016. Język francuski - zadania

    ©Grzegorz Dembiński

    Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczył się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego.

    Zestaw zadań egzaminacyjnych z języka obcego nowożytnego obejmuje następujące części:
    • Rozumienie ze słuchu
    • Znajomość funkcji językowych
    • Znajomość środków językowych
    • Rozumienie tekstów pisanych


    PRÓBNY SPRAWDZIAN 2016 - JĘZYK FRANCUSKI


    Zadanie 1.
    Usłyszysz dwukrotnie trzy teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu zdecyduj, czy podane zdania (1.1.–1.3.) są prawdziwe (TAK), czy fałszywe (NIE). Wpisz znak X w kratkę obok poprawnej odpowiedzi.

    ODSŁUCHAJ NAGRANIE



    Transkrypcja
    Tekst 1.
    Chłopiec: Maman, tu sais, Marc n’a pas été à l’école aujourd’hui.
    Kobieta: Ah bon, pourquoi ?
    Chłopiec: Il ne va pas bien. Il a mangé beaucoup de glaces et il a mal à la gorge.
    Kobieta: Pauvre Marc !

    Tekst 2.
    Dziewczynka: Tu connais « Le pays du soleil » ? Tu as ton territoire et tu organises la vie des habitants. Il y a des gens qui habitent en ville ou à la campagne. Mais, attention, il y a aussi des monstres. Ils attaquent les habitants ! Et toi, tu dois aider ces personnes. C’est mon jeu préféré.

    Tekst 3.
    Dziewczynka: Antoine, regarde, un lapin !
    Chłopiec: Il est où ?
    Dziewczynka: Là, sous cet arbre. Vite, prends ton téléphone. Je veux une photo. Et tes photos sont toujours super !
    Chłopiec: Oh, c’est trop tard. Il est parti !


    Zadanie 2.
    Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi (2.1.–2.3.). Do każdego z nich dopasuj miejsce, w którym dialog się odbywa (A–D). Wpisz rozwiązania w kratki. Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.

    ODSŁUCHAJ NAGRANIE



    Transkrypcja
    Dialog 1.
    Dziewczynka: Paul, regarde ces fleurs ! Elles sont jolies, non ?
    Chłopiec: Moi, je n’aime pas. Tu sais, notre maman préfère les roses blanches.
    Dziewczynka: Oui, je sais… mais tu as vu le prix ? Ces roses sont trop chères.
    Chłopiec: Alors, regarde ce bouquet de tulipes dans la vitrine. Il est magnifique. Maman va adorer.
    Dziewczynka: D’accord ! Tu as cinq euros ? Je vais acheter ces fleurs.

    Dialog 2.
    Dziewczynka: Marc, qu’est-ce que c’est ?
    Chłopiec: C’est pour toi, Magali.
    Dziewczynka: Oh, merci beaucoup ! Ces roses sont très belles. Assieds-toi ! Tu veux boire quelque chose ?
    Chłopiec: Oui, je veux bien du jus d’orange.
    Dziewczynka: Attends, je vais mettre les fleurs dans l’eau et j’arrive !
    Chłopiec: D’accord.

    Dialog 3.
    Dziewczynka: Quel beau temps aujourd’hui !
    Chłopiec: Oui, c’est vrai. J’adore venir ici.
    Dziewczynka: Regarde là-bas ! Tu as vu ces fleurs ? Elles sont magnifiques. Mais comment elles s’appellent ?
    Chłopiec: Attends, je ne vois pas bien !
    Dziewczynka: Attention ! Tu ne peux pas entrer. C’est interdit ! On ne peut pas marcher sur la pelouse.
    Chłopiec: Je sais… Oups, le jardinier arrive !

    2.1.
    2.2.
    2.3.

    Zadanie 3.
    Usłyszysz dwukrotnie dialog. Na podstawie informacji w nim zawartych dopasuj do każdego imienia (3.1.–3.4.) właściwą postać (A–E) przedstawioną na obrazku. Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego imienia. Uwaga! Jedna postać na obrazku, oznaczona literą, jest przedstawiona dodatkowo i nie pasuje do żadnego imienia. .

    ODSŁUCHAJ NAGRANIE



    3.1. Tom
    3.2. Philippe
    3.3. Sébastien
    3.4. Gaspard

    Transkrypcja
    Chłopiec: On entre ? C’est ma librairie préférée !
    Dziewczynka: Oui. C’est sympa ici !
    Chłopiec: Oh, je vois Tom, mon ami !
    Dziewczynka: C’est qui ?
    Chłopiec: C’est le garçon avec des lunettes. Il parle au téléphone. Ah, il y a encore Philippe. Comme toujours, il joue sur l’ordinateur.
    Dziewczynka: Ah, oui ! Regarde ! Mon frère Sébastien est là aussi. Il est venu avec un copain.
    Chłopiec: Ton frère paye pour ses jeux d’ordinateur à la caisse ?
    Dziewczynka: Non, ce n’est pas lui. Je ne connais pas ce garçon. Mon frère a trois livres et il téléphone.
    Chłopiec: Et son copain ?
    Dziewczynka: Gaspard ? Il écoute un disque dans le fauteuil.
    Chłopiec: Viens, on va leur parler.


    Zadanie 4.
    Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 4.1.–4.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

    ODSŁUCHAJ NAGRANIE



    Transkrypcja
    Tekst 1.
    Dziewczynka: Qu’est-ce que tu écris ?
    Mężczyzna: L’heure de ton rendez-vous chez le dentiste. Tu vas aller chez le docteur Darieux.
    Dziewczynka: Quel jour, papa ?
    Mężczyzna: Tu as ta visite mardi, 12 juin, à 10 heures.
    Dziewczynka: Attends ! Tu as oublié ? Grand-mère arrive à 9 heures. Elle n’a pas les clés.
    Mężczyzna: Je laisse les clés chez notre voisine et je rentre à midi. C’est simple, Julie !

    Tekst 2.
    Chłopiec: Wow, c’est toi, Anne ? Tu as des cheveux courts ! C’est super ! Je te préfère comme ça, et pas avec des cheveux trop longs. Tes nouvelles lunettes te vont aussi très bien ! J’adore ton nouveau look.

    Tekst 3.
    Dziewczynka: Moi, j’aime bien ma salle de français. Nous avons des ordinateurs pour faire des exercices par Internet. Au mur, il y a des tableaux de Paris mais la salle est un peu triste et on doit encore mettre des plantes vertes.

    Tekst 4.
    Chłopiec: Sophie, tu descends à la cantine avec moi ? Il y a du poulet aujourd’hui.
    Dziewczynka: Je ne mange pas à la cantine.
    Chłopiec: Ah bon, pourquoi ? Tu n’aimes pas la cuisine ?
    Dziewczynka: Oh tu sais, je ne mange pas de viande.
    Chłopiec: C’est nouveau. Alors, qu’est-ce que tu manges à midi ?
    Dziewczynka: Ma mère me fait des sandwichs et j’achète un jus d’orange.
    Chłopiec: Moi, je préfère manger un repas chaud.
    Dziewczynka: Alors, cours à la cantine. Le poulet et les frites vont être froids.

    Tekst 5.
    Mężczyzna: Mademoiselle ! Mettez votre panier avec les achats sur la table. Posez les pommes à côté de la balance. Je vais peser ces fruits après.

    Znajomość funkcji językowych



    Zadanie 5.
    Uzupełnij każdą rozmowę brakującą wypowiedzią. Wpisz w każdą kratkę literę A, B albo C



    Zadanie 6.
    Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.5.) wybierz właściwą reakcję (A–F). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego opisu sytuacji. Uwaga! Jedna reakcja nie pasuje do żadnej sytuacji.

    16.1. Chcesz pożegnać się z kolegą. Co mu powiesz?
    16.2. Chcesz dowiedzieć się, kto wygrał bieg. Co powiesz?
    16.3. Chcesz przedstawić rodzicom swojego kolegę. Co powiesz?
    16.4. Kolega pyta Cię, jaki sport uprawiasz. Co mu odpowiesz?
    16.5. Kolega pyta, skąd masz nowe buty sportowe. Co mu odpowiesz?

    A. C’est un bon résultat ?
    B. J’adore le tennis et la course.
    C. Pardon, qui est arrivé le premier ?
    D. J’ai acheté ces baskets au centre-ville !
    E. À demain, Alex ! N’oublie pas tes baskets !
    F. Voici Antoine, il est arrivé premier à la course hier !

    6.1.
    6.2.
    6.3.
    6.4.
    6.5.

    Znajomość środków językowych



    Zadanie 7.
    W zdaniach 7.1.–7.3. wybierz właściwe zakończenie, zgodne z ilustracją. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C



    7.1. La petite fille
    A. met son manteau.
    B. parle à son professeur.
    C. change de chaussures.

    7.2. Le professeur a
    A. un casque.
    B. un sac à dos.
    C. un journal de classe.

    7.3. Les personnes sont
    A. à la maison.
    B. au magasin.
    C. à l’école.


    Zadanie 8.
    Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 8.1.–8.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

    A. sortir
    B. chambre
    C. se lave
    D. dormir
    E. table
    F. s’appelle




    Zadanie 9.
    Zdecyduj, o czym jest każdy tekst (9.1.–9.3.). Dopasuj do każdego tekstu właściwy temat (A–D). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę. Uwaga! Jeden temat nie pasuje do żadnego tekstu.

    A. un sport
    B. un téléphone
    C. un petit-déjeuner
    D. un lit



    Zadanie 10.
    Przeczytaj teksty (A–E). Uzupełnij tabelę, wpisując w każdą kratkę (10.1.–10.4.) odpowiednią literę, którą oznaczony jest tekst. Uwaga! Jeden tekst pozostanie niewykorzystany.



    Zadanie 11.
    Przeczytaj tekst. Wybierz poprawną odpowiedź na pytania 11.1.-11.4. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.




    TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

    Zadania pochodzą z informatora CKE

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Załączniki (4)

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo