Stolica Wielkopolski wróciła nad Wartę

Materiał informacyjny - Miasto Poznań
Liczne inwestycje realizowane w Poznaniu w sposób bardziej lub mniej bezpośredni są powiązane z rzeką, ekologią, zielenią i przestrzeniami służącymi aktywności mieszkańców. Część z nich jest już zrealizowana, inne właśnie trwają i wkrótce będą cieszyć poznaniaków.

Już w przyszłym roku piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z nowej przeprawy nad Wartą. Trwa bowiem budowa mostów Berdychowskich.

- Od prawie 10. lat przywracamy Poznaniowi i jego mieszkańcom tereny nadwarciańskie. Wcześniej były zapomniane i nieliczni przychodzili nad rzekę. Dziś po obu jej stronach mamy Wartostradę, odnowiono również brzegi rzeki i w okresie wiosenno-letnim tłumy poznaniaków spędzają tu wolny czas - zaznacza Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Mosty, będą uzupełnieniem istniejącej infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Połączą Stare Miasto z Ostrowem Tumskim i dalej z terenami po wschodniej stronie Warty, w tym szczególnie tymi wokół Malty.

Przeprawa składać się będzie z dwóch mostów nad Wartą oraz Kanałem Ulgi. Po stronie wschodniej podpory budowane są mniej więcej na wysokości ul. Berdychowo, kolejne na Zagórzu (tj. południowej części Ostrowa Tumskiego), a po stronie zachodniej - w rejonie tzw. kontenerów i parku w Starym Korycie Warty. Most nad Wartą będzie liczył 165 metrów długości, natomiast drugi, nad Cybiną 117 metrów. Inwestycja jeszcze bardziej uatrakcyjni tereny nadrzeczne, które już teraz są chętnie odwiedzane dzięki Wartostradzie.

Stolica Wielkopolski wróciła nad Wartę

Od Przemysła I do Lecha

Dzięki wspomnianej już wcześniej Wartostradzie Poznań, a dokładnie jego mieszkańcy, wrócili nad Wartę. W miejscu niezagospodarowanych brzegów rzeki powstały drogi piesze i rowerowe oraz miejsca, które w ciepłe dni tętnią życiem.

Mimo że pierwsze odcinki Wartostrady (m.in. trasa w okolicach ul. Szelągowskiej) powstały już ponad 10 lat temu, to jednak cały projekt rozrósł się dopiero po 2015r.. Dzisiaj to około 13 km tras - zarówno tuż przy brzegach Warty, jak i na wyższym poziomie.

Wartostradą można pokonać trasę łączącą poznańskie mosty - od Przemysła I, przez Królowej Jadwigi, św. Rocha, Bolesława Chrobrego oraz Mieszka I, Jordana i Lecha.

Jest też szansa, że Wartostrada zostanie przedłużona zarówno na południe, jak i na północ. W kierunku na południe od mostu Przemysła I miałaby przebiegać przez użytki ekologiczne Dębina I i Dębina II. Z kolei na północy trasa, która obecnie kończy się w okolicach mostu Lecha, ma być docelowo wydłużona i dochodzić do nowej kładki w podpoznańskich Owińskach, a także innej, która połączy Czerwonak z Naramowicami i Umultowem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski