Tramwaj może dojechać aż na koniec Plewisk

    Tramwaj może dojechać aż na koniec Plewisk

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Koncepcja budowy tramwaju na Plewiska
    1/5
    przejdź do galerii

    Koncepcja budowy tramwaju na Plewiska ©Wojciech Fleischer

    Przygotowano koncepcję przedłużenia linii tramwajowej od pętli na Junikowie. Koszt inwestycji to około 150 mln zł. Możliwe jest dofinansowanie w 2018 roku.
    - To nie jest konkurencja wobec miejskich planów wybudowania trasy tramwajowej na Naramowice (w poniedziałek władze Poznania ogłosiły, że przystępują do takiej inwestycji - red.) - mówi poseł Bartłomiej Wróblewski z PiS. Wraz z władzami gmin Komorniki i Dopiewo przedstawił koncepcje przedłużenia torowiska MPK od pętli na Junikowie przez tory kolejowe i dalej przez całe Plewiska.

    Plany zostały przygotowane przez Wojciecha Fleischera pod patronatem i przy pomocy jego wykładowcy dr.
    Michała Beima z zarządu PKP. - Przedłużanie trasy tramwajowej poza granice administracyjne miasta jest nowatorskim rozwiązaniem na skalę Polski - wyjaśnia Bartłomiej Wróblewski. Takie były kiedyś stosowane na Śląsku lub w rejonie Łodzi. Jednak przed wielu laty. Zgodnie z przygotowanymi planami pojazdy MPK by miały jechać wzdłuż ul. Grunwaldzkiej.

    Pierwszy przystanek zaplanowano w okolicach ul. Szarotkowej. Kolejny przy dworcu PKP Poznań Junikowo. W Plewiskach tory mają pójść ulicą Kminkową. - Jest ona tam najszersza i najlepiej nadaje się na położenie torowiska - stwierdza poseł Wróblewski. W odległości 600 metrów od granicy miasta ma być przystanek Plewiska - Kminkowa, pół kilometra dalej Lukrecjowa. - Całość by się kończyła dworcem tramwajowo autobusowym, gdzie można by było się przesiadać ,,drzwi w drzwi’’ - zapowiada Wojciech Flescher.

    Koszt inwestycji wyliczono na około 150 milionów złotych. Wybudowanie jednego kilometra torów tramwajowych ma być znacznie tańsze niż w przypadku dojazdu na Franowo.

    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (11)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    science fiction

    Marlicz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Zawsze przed wyborami mówi się o wiadukcie lub tunelu a potem cisza. Tera doszedł jeszcze tramwaj. czego to się nie mówi przed wyborami

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to jakiś żart

    aaa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    To jest chyba jakiś żart, ludziom pod oknami puszczać tramwaj. Może ul. Kminkowa jest najszersza na Plewiskach, ale chyba bezszelestnie tramwaj nią nie przejedzie. Lukrecjowa jest jeszcze węższa....rozwiń całość

    To jest chyba jakiś żart, ludziom pod oknami puszczać tramwaj. Może ul. Kminkowa jest najszersza na Plewiskach, ale chyba bezszelestnie tramwaj nią nie przejedzie. Lukrecjowa jest jeszcze węższa. Wszędzie zabudowania mieszkalne. W życiu głupszego pomysłu nie słyszałam. Za pewnie to projekt osoby, która na Plewiskach bywa rzadkim gościem. Mam nadzieję, że pieniędzy zabraknie. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    brak słów

    mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

    Poprowadzenie tramwaju środkiem osiedla tuż przy oknach i zabranie mieszkańcom parkingów to chory pomysł. Wystarczy wiadukt i dobre połączenie autobusowe Grunwaldzką.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    parking przy cmentarzu na Junikowie

    poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    powstał parking przy cmentarzu na Junikowie tylko pytanie dla kogo,PZ zrobili sobie parking buforowy a ci którzy chca udac sie na cmentarz nie maja gdzie zaparkować

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dobry pomysł

    Dobry pomysł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    Bardzo dobry pomysł z tym tramwajem. Ale… to jest pomysł. Nie ma co liczyć, że powstanie on w przeciągu najbliższych 10 lat.
    Natomiast zrobiłbym małą modyfikację, czyli poprowadziłbym tramwaj...rozwiń całość

    Bardzo dobry pomysł z tym tramwajem. Ale… to jest pomysł. Nie ma co liczyć, że powstanie on w przeciągu najbliższych 10 lat.
    Natomiast zrobiłbym małą modyfikację, czyli poprowadziłbym tramwaj szeroką ulicą Wiosenną, a pętlę zlokalizował gdzieś w pobliżu ulicy Fabianowskiej.
    Póki co, wszyscy czekają na wiadukt.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dziwne pomysły pis...ca Wróblewskiego

    antek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 10

    Jaki ma miasto interes w budowaniu linii poza granice miasta?? Może w okolice centrum przemysłowego dokąd dojeżdżałoby wielu poznaniaków do pracy byłby jakiś sens.
    Dlaczego miasto ma finansować...rozwiń całość

    Jaki ma miasto interes w budowaniu linii poza granice miasta?? Może w okolice centrum przemysłowego dokąd dojeżdżałoby wielu poznaniaków do pracy byłby jakiś sens.
    Dlaczego miasto ma finansować komunikację w sąsiedniej gminie??

    Sprawa powinna być postawiona jasno - jeśli gmina wybuduje linię do Junikowa to miasto zgodzi się wpuścić gminne tramwaje na miejskie torowiska (jeżeli będzie się zgadzała szerokość torów, napięcie zasilania, i będą w odpowiednim stanie technicznym).zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    re:antek

    leser (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    gdybyś oderwał się od klawiatury to zobaczyłbyś co tak faktycznie jest na Plewiskach i dalej w kierunku A2 i czy faktycznie jest potrzeba aby taki "wynalazek " jak tramwaj tam docierał

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tak piękne jak prima aprilis

    AirGuest (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Az wierzyc sie nie chce. Wlodarze zaczynaja myslec! Wiadukt nad torami, tory tramwajowe, parking przesiadkowy - tak wlasnie powinna wygladac koncowka Grunwaldziej w Poznaniu - nowoczesnym...rozwiń całość

    Az wierzyc sie nie chce. Wlodarze zaczynaja myslec! Wiadukt nad torami, tory tramwajowe, parking przesiadkowy - tak wlasnie powinna wygladac koncowka Grunwaldziej w Poznaniu - nowoczesnym europejskim miescie. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    j.w

    sceptyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    "obiecanki cacanki a głupiemu r.....ość"
    Dużo gadać nic nie robić kasa leci .Co rozbabrane to się nie liczy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bardzo dobry pomysł

    BT (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 6

    Tak powinna rozwijać się komunikacja publiczna w aglomeracji poznańskiej. Dobrym pomysłem byłby tramwaj z linii piątkowskiej przez Podolany (Strzeszyńska) do Suchego Lasu (ul. Sucholeską w okolice...rozwiń całość

    Tak powinna rozwijać się komunikacja publiczna w aglomeracji poznańskiej. Dobrym pomysłem byłby tramwaj z linii piątkowskiej przez Podolany (Strzeszyńska) do Suchego Lasu (ul. Sucholeską w okolice kościoła) i tam zlokalizowanie pętli autobusowej dla komunikacji gminnej z terenu Suchego Lasu i Rokietnicy (przez Sobotę). No i oczywiście Luboń i Swarzędz- tam już dawno powinien dojeżdżać tramwaj (ogromne potoki podróżnych).zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    aw

    aw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    super pomysł, tylko nie dla ludzi, którzy beda mieli pod oknami tramwaj a w domu drgajace szklanki jak za komuny......ale ogólnie fajnie

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY