Trasa katowicka: Inspektor budowlany chce zamknąć drugą nitkę!

Marcin Idczak, KAEF
Zamknięcie trasy katowickiej zakorkowało miasto
Zamknięcie trasy katowickiej zakorkowało miasto Paweł Miecznik
Zamknięcie trasy katowickiej zakorkowało miasto! Po południu kierowcy stali nie tylko na samej estakadzie, ale także na okolicznych ulicach: Baraniaka, Zamenhofa, Chartowo czy Piłsudskiego. Przejazd był poważnie utrudniony.

W czwartek rano zamknięta została trasa katowicka w Poznaniu. A dokładnie nitka wjazdowa do Poznania. Kierowcy muszą się dzielić nitką wylotową, albo korzystać z tras alternatywnych.

Zobacz też: Trasa katowicka zamknięta od czwartku! Co nas czeka? [OBJAZDY]

W czwartek rano udało się uniknąć korków. W rejonie Rataj był zdecydowanie mniejszy ruch, niż zazwyczaj. Więcej osób decydowało się za to na podróż autostradą.

Po południu sytuacja wyglądała zdecydowanie gorzej. Korkowała się nie tylko sama trasa katowicka, ale także okoliczne ulice. Tłoczno było na Baraniaka i Piłsudskiego, Chartowo, Zamenhofa, a także przy zjeździe na autostradę w Komornikach.

Drogowcy obawiają się, że jeśli pierwszego dnia można było w miarę spokojnie przejechać w rejonie Krzywoustego, to w następnych pojawi się tam znacznie więcej kierowców.

– Tak było w przypadku innych miejskich inwestycji – uważa Tomasz Libich z ZDM.

Decyzję o tym, czy nadal nitka wylotowa ma być dwukierunkowa, czy też ograniczyć na niej ruch lub ją zamknąć ma podjąć Jerzy Witczak, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.

– Są naciski na to, bym zachował obecny stan – mówi Witczak, choć nie chce zdradzić, kto stara się wywrzeć na nim presję. – Jednak najważniejsze jest bezpieczeństwo, dlatego nakazałem przeprowadzić dodatkowe kontrole obiektu. O pomoc poprosiłem też kolejnych ekspertów.

Na podstawie otrzymanych danych inspektor zadecyduje, czy zamknąć drugą nitkę, czy też będzie można nią nadal jeździć. Decyzję ogłosi 27 lutego.

Zamknięcie trasy katowickiej zakorkowało miasto!

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MS
... jak z koziej du...y trąba. Takim inspektorem który zamawia ekspertyzy u innych "ekspertów" za nie swoją kasę to ja też mogę być. A sianko za funkcyjkę bierze kolosalne.
z
z
tylko w Głosie są korki w innych mediach nie ma - znów artykuł pod teze. w godzinach szczytu wczoraj przejechałem Dziadoszańską bez problemu do Starołęki
r
ryszard ochodzki
O konieczności zamknięcia trasy katowickiej było wiadomo od kilku lat, przynajmniej trzech poproszę zatem służby miasta o informacje co zrobiono w tym czasie? Projekty,warunki przetargu dlaczego tam jeszcze nie pracują żadne firmy? Trzeba budować więcej stadionów....
p
posen
wyjechać z Poznania jest łatwiej niż wjechać
t
twix
Typowe działanie pod betonu lanie. Mało betonu mało wydanych pieniędzy mało wydanych decyzji. Dla urzędnika to gorzej.
Dodaj ogłoszenie