Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa tramwajowa na Naramowice. Będą kolejne etapy budowy w ramach sztandarowej inwestycji Poznania

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Trasa tramwaju na Naramowice - torowisko i trakcja - jest gotowa i za kilkanaście dni uruchomiona będzie komunikacja tramwajowa. Budowany za to jest jeszcze układ drogowy.
Trasa tramwaju na Naramowice - torowisko i trakcja - jest gotowa i za kilkanaście dni uruchomiona będzie komunikacja tramwajowa. Budowany za to jest jeszcze układ drogowy. Waldemar Wylegalski
Prawie dwa lata trwała budowa trasy tramwaju na Naramowice. Oficjalnie już zapowiedziano, że od 23 kwietnia możemy spodziewać się kursów tramwajów od pętli Wilczak do końcowego przystanku przy ul. Błażeja, włączając w to dotąd jeszcze nieużywane przystanki od ulicy Lechickiej. Ale to nie koniec!

- Tramwaj na Naramowice to już nie marzenia, plany i wizualizacje, to realne usprawnienie komunikacyjne - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Mimo trudnych do przewidzenia okoliczności, jakie w ostatnim czasie miały wpływ na rynek budowlany na całym świecie, dopinamy swego i zgodnie z zapowiedziami oddajemy trasę tramwajową pasażerom.

Zobacz też:

Trasa obejmuje siedem przystanków za pętlą Wilczak: Serbska – Włodarska – Lechicka/Naramowicka – Naramowice – Os. Łokietka – Jasna Rola – Błażeja. Do tej pory tramwaj kursował do Lechickiej/Naramowickiej, a na dalszym odcinku prowadzone były jeszcze prace budowlane.

- Torowisko, sieć trakcyjna i przystanki są gotowe, w zakresie trasy tramwajowej aktualnie zajmujemy się pracami wykończeniowymi. Równolegle trwają roboty drogowe, gdyż budujemy także nowe ulice, a wzdłuż nich chodniki i infrastrukturę rowerową. Przed nami jeszcze m.in. testy obciążeniowe wiaduktów drogowych nad ul. Lechicką i uruchomienie całego węzła. Zakończenie zadania planujemy na jesień – informuje Justyna Litka, prezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Budowa trasy tramwajowej na Naramowice jest sztandarową inwestycją Poznania i związana jest z obecnymi i planowanymi innymi trasami tramwajowymi, m.in. połączeniem z Garbarami, czy tramwajem w ulicy Ratajczaka.

Długo wyczekiwany najnowocześniejszy szpital dziecięcy wreszcie otwiera się dla małych pacjentów. Na miejscu działa już administracja, a w poniedziałek, 11 kwietnia nastąpi przeniesienie poradni z dotychczasowych lokalizacji SZOZ Nad Matką i Dzieckiem. W kolejnych dniach przeprowadzki rozpoczną poszczególne oddziały. W nowym szpitalu pacjenci mogą liczyć na dużo lepsze warunki. W placówce znajdą się łącznie 354 łóżka, każdy pacjent będzie przebywał w jednoosobowej sali z prywatną łazienką. Dodatkowo w Centrum mieści się pięć nowoczesnych sal operacyjnych z innowacyjnym sprzętem. Co więcej, w nowym szpitalu zastosowano wiele nowości technologicznych, które ułatwią pracę personelu - to m.in. poczta pneumatyczna czy apteka-robot, który automatycznie będzie rozdzielał leki dla pacjentów. Wielkopolskie Centrum Zdrowia Dziecka, to także Szpitalny Oddział Ratunkowy przeznaczony wyłącznie dla najmłodszych pacjentów. Całość dopełniają malowidła na ścianach i dekoracje z motywem zwierzęcym, które z pewnością umilą pobyt dziecka w szpitalu. Zobacz w galerii, jak wygląda szpital gotowy na przyjęcie pacjentów.Przejdź dalej -->

Wielkopolskie Centrum Zdrowia Dziecka gotowe na przyjęcie ma...

- Od 23 kwietnia planowane jest uruchomienie pozostałego odcinka trasy, co oznacza, że między ul. Włodarską a Lechicką tramwaje pojadą już dwutorowo, podczas gdy aktualnie dostępny jest tam jeden tor – informują PIM.

- Następnie tramwaje z pasażerami przejadą nowym wiaduktem nad ul. Lechicką. Od tego węzła drogowego trasa tramwajowa nie biegnie już wzdłuż ul. Naramowickiej, lecz odgałęzia się nieco na zachód. Wzdłuż trasy powstała także nowa droga, która otrzymała nazwę al. Praw Kobiet. W rejonie skrzyżowania z ul. Sarmacką będzie przystanek autobusowo-tramwajowy Naramowice, który wyróżniał się będzie możliwością łatwych przesiadek tzw. drzwi w drzwi. Już dziś autobusy jadące w kierunku centrum korzystają z docelowej lokalizacji. Kolejny przystanek to os. Łokietka w rejonie ul. Łużyckiej, a następny – Jasna Rola przy skrzyżowaniu ul. Zofii Hilczer-Kurnatowskiej i al. Praw Kobiet. Ostatni na trasie jest przystanek Błażeja przy tejże ulicy. Nie jest to tradycyjna pętla tramwajowa, a końcówka czołowa przystosowana do obsługi dwukierunkowych tramwajów - opisują Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W przyszłości torowisko będzie prowadzone dalej, w ramach III etapu na północ, w stronę Umultowa. Natomiast II etap budowy trasy przyniesie torowisko, które połączy pętlę Wilczak z centrum miasta poprzez ul. Szelągowską i Garbary. Inwestycja ma już ostateczną decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych.

Każdy z nas spędził wuchtę czasu, czekając na tramwaje i autobusy MPK Poznań. Nie wykluczone, że z jednego z takich oczekiwań macie wyjątkową pamiątkę. Wybraliśmy się na wirtualny spacer po mieście i zebraliśmy zdjęcia osób czekających na przystankach. Co ciekawe, na jednym rozpoznaliśmy redakcyjnego kolegę. Może znajdziecie także siebie?Kolejne zdjęcie-->

Poznaniacy przyłapani na przystankach MPK. Jesteś wśród nich...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski