2 listopada zacznie obowiązywać kolejna strefa płatnego parkowania w Poznaniu? Radni miejscy przyjęli uchwałę w tej sprawie

Hubert Ossowski
Hubert Ossowski
Strefa płatnego parkowania od 2 listopada 2021 r. zacznie obowiązywać na kolejnych poznańskich ulicach. Za postój zapłacimy na Ostrowie Tumskim, Śródce oraz Zagórzu. Radni miejscy przyjęli uchwałę w tej sprawie.
Strefa płatnego parkowania od 2 listopada 2021 r. zacznie obowiązywać na kolejnych poznańskich ulicach. Za postój zapłacimy na Ostrowie Tumskim, Śródce oraz Zagórzu. Radni miejscy przyjęli uchwałę w tej sprawie. Robert Wozniak
Strefa płatnego parkowania od 2 listopada 2021 r. zacznie obowiązywać na kolejnych poznańskich ulicach. Za postój zapłacimy na Ostrowie Tumskim, Śródce oraz Zagórzu. Radni miejscy przyjęli uchwałę w tej sprawie.

Jeszcze w czerwcu podczas posiedzenia Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania została zaprezentowana propozycja ZDM-u. Dotyczyła ona poszerzenia strefy płatnego parkowania o ulice Ostrowa Tumskiego, Śródki oraz części Zagórza. Pomysł poparło wówczas 10 członków komisji. Projekt, w zmienionej formie, został przedstawiony wszystkim radnym. Zmiana dotyczyła włączenia całego Zagórza, na co nalegali przedstawiciele osiedla.

Akcja "Stop pijanym kierowcom"

Strefa płatnego parkowania w Poznaniu - zalety

Obecny na sesji Piotr Libicki, zastępca dyrektora ZDM, wyliczał zalety obowiązujących już stref w Poznaniu.

- Zwiększają dostępność miejsc parkingowych, co było głównym założeniem. Oprócz tego obecność strefy porządkuje parkowanie, poprawia bezpieczeństwo, choćby poprzez dostosowanie ulic i chodników do obowiązujących przepisów

– mówił Libicki.

ZDM chce poszerzyć strefę o kolejne ulice z prostego powodu.

- Rejon Ostrowa Tumskiego, Śródki i Zagórza jest częścią dalszego Śródmieścia, położoną najbliżej funkcjonującej strefy. Teren ten musi mierzyć się z pewnymi problemami. Jest wykorzystywany jako nieformalny parking buforowy dla centrum miasta. Mechanizm jest właściwy, ale miejsce parkowania już nie

– dodawał Libicki.

Plan poszerzenia strefy o wspomniane obszary zakłada wykorzystanie starszych parkomatów, które wcześniej stały na Łazarzu. Dzięki temu strefa będzie mogła zacząć obowiązywać jeszcze w tym roku. Pomysł nie podoba się radnemu Krzysztofowi Rosenkiewiczowi.

- Będą tam montowane starsze maszyny, w których można płacić jedynie gotówką. Większość kierowców płaci zdalnie. Dodatkowo te parkomaty mają słabą widoczność pulpitów. Nie zawsze korzystanie ze sprzętu zdemontowanego oznacza oszczędności

– przekonywał Rosenkiewicz.

Rekompensaty dla mieszkańców Wildy i Łazarza

Strefa zacznie działać od 2 listopada. Parkowanie będzie płatne od poniedziałku do piątku od 8-18. Radni zostali poinformowani o propozycji taryfy. Za pierwszą godzinę postoju trzeba będzie zapłacić 3,50 zł, za drugą 4,20 zł, a za trzecią – 4,90 zł. Postój powyżej czterech godzin naliczany byłby po początkowej stawce.

Jeszcze przed poszerzeniem strefy nastąpi wdrożenie organizacji ruchu i montaż parkomatów. Prace potrwają do 30 września. 4 października rozpocznie się sprzedaż identyfikatorów dla mieszkańców. Do 31 maja 2022 r. mieszkańcy będą mogli nabyć identyfikator w cenie promocyjnej – 10 zł/miesiąc.

W ostatnich latach w Poznaniu i okolicach dochodziło do wielu wypadków samochodowych, w których śmierć ponosili piesi. Wśród nich były m.in. tragiczne wypadki na Dębcu, Łazarzu, Wierzbięcicach, Sołaczu, Grunwaldzie czy Murowanej Goślinie. Poznań był wstrząśnięty po tym, jak motornicza śmiertelnie potrąciła 8-letniego chłopca na przejściu dla pieszych, a kilka miesięcy później 69-letnia kobieta śmiertelnie potrąciła 8-letnią dziewczynkę, która przechodziła na zielonym świetle przez pasy. Przedstawiamy najgłośniejsze wypadki samochodowe w ostatnich latach, w których śmierć ponieśli piesi.Przejdź do kolejnego zdjęcia --->

Poznań: Najgłośniejsze wypadki drogowe w ostatnich latach. J...

Przyjęta przez radnych uchwała uwzględnia też rekompensaty dla mieszkańców Łazarza i Wildy w związku z niepełnym uruchomieniem strefy płatnego parkowania. Mieszkańcy będą mogli otrzymać identyfikator po zerowej stawce za czas, kiedy strefa nie działała w pełni. Pozostałe ważne zmiany to m.in. honorowanie umów najmu długoterminowego pojazdu przy wnioskowaniu o identyfikator mieszkańca czy uproszczenie procedury przy uzyskiwaniu identyfikatora w przypadku umów leasingu.

Kolejna strefa płatnego parkowania już w 2022 roku?

ZDM już teraz myśli o dalszym rozszerzeniu strefy płatnego parkowania. W 2022 r. miałaby ona zostać rozszerzona o część wschodnią, przylegającą do Śródmieścia: Berdychowo, Piotrowo i św. Roch.

– W tym roku poszerzyliśmy strefę o 120 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Musimy wziąć pod uwagę rozszerzenie serwisu, dlatego ten pomysł realizowany byłby dopiero w przyszłym roku

– wyjaśniał w czerwcu Libicki.

W ostatnich latach w Poznaniu i okolicach dochodziło do wielu wypadków samochodowych, w których śmierć ponosili piesi. Wśród nich były m.in. tragiczne wypadki na Dębcu, Łazarzu, Wierzbięcicach, Sołaczu, Grunwaldzie czy Murowanej Goślinie. Poznań był wstrząśnięty po tym, jak motornicza śmiertelnie potrąciła 8-letniego chłopca na przejściu dla pieszych, a kilka miesięcy później 69-letnia kobieta śmiertelnie potrąciła 8-letnią dziewczynkę, która przechodziła na zielonym świetle przez pasy. Przedstawiamy najgłośniejsze wypadki samochodowe w ostatnich latach, w których śmierć ponieśli piesi.Przejdź do kolejnego zdjęcia --->

Poznań: Najgłośniejsze wypadki drogowe w ostatnich latach. J...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie