Pasażerowie oczekujący na przystanku przeczytają zatem, że autobus na który czekają, ma opóźnienie rzędu kilku minut, co spowodowane jest wypadkiem, korkiem ulicznym, czy w przypadku tramwajów – np. zablokowaniem torowiska przez parkujące samochody.
- Są to sytuacje nagłe i niezależne od prowadzących pojazdy, ale powodujące uzasadnione zniecierpliwienie czekających na przystankach innej części miasta pasażerów – wyjaśnia ZTM Poznań. - Widzą oni minutowy czas przyjazdu, który jednak nie maleje z upływem czasu oczekiwania. Teraz dowiedzą się, jaka jest przyczyna opóźnienia.
Wpływ na komunikaty będą mieć kierowcy autobusów i motorniczowie, którzy będąc zmuszeni do zatrzymania się na minimum pięć minut, wyślą do systemu zawiadującego tablicami na danej linii informacje o opóźnieniu i jego przyczynie: będą to np. komunikaty „Wstrzymanie ruchu” lub „Korki uliczne”. W miarę rozwoju sytuacji na linii, komunikaty będą modyfikowane i kasowane.
Pasażer może wybrać
- Informacja o niezależnych od organizatora lub przewoźnika problemach na trasie może być bardzo istotna dla pasażera. Pojawienie się informacji o utrudnieniach oznaczać będzie, że przyjazd kursu, na który oczekuje, w podanym na tablicy czasie jest niepewny. Dzięki temu, zamiast czekać nie wiedząc kiedy pojazd nadjedzie, pasażer będzie mógł w danej chwili podjąć decyzję o wyborze alternatywnej trasy dojazdu do celu – mówi Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora ZTM w Poznaniu ds. Publicznego Transportu Zbiorowego.
Zobacz też: Wybuch gazowego podgrzewacza wody w Poznaniu - ranna jedna osoba trafiła do szpitala
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?