Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gabinet Propagandy na Facebooku uderza we władze Poznania? Urzędnicy odpowiadają: "To niepokojące"

Nicole Młodziejewska
Nicole Młodziejewska
Przedstawiciele urzędu miasta negatywnie oceniają działania byłego współpracownika w social mediach
Przedstawiciele urzędu miasta negatywnie oceniają działania byłego współpracownika w social mediach Robert Woźniak/Zdjęcie ilustracyjne
Nieprawdziwe i niepokojące - takimi słowami poznańscy urzędnicy określają działania byłego współpracownika, który wykorzystując dawny profil na Facebooku - teraz jako Gabinet Propagandy - publikuje dane dotyczące miasta.

Gabinet Propagandy na Facebooku uderza we władze Poznania? Urzędnicy odpowiadają

We wtorek opisywaliśmy sprawę facebookowego fanpage’a, którego twórcą jest Artur Brzyski. Mężczyzna jeszcze kilka lat temu współpracował z Urzędem Miasta przy projekcie BADAM Poznań, którego celem było publikowanie danych statystycznych dot. miasta.

W ramach projektu powstała strona internetowa, a pan Artur, z własnej inicjatywy utworzył też fanpage na Facebooku. Teraz, kilka lat po zakończeniu współpracy z urzędnikami, zmienił jego nazwę na „Gabinet Propagandy”, a udostępniane tam dane niejednokrotnie uderzają w przedstawicieli miasta.

Czytaj więcej o sprawie:

– Przekaz, który wychodzi od miasta w social mediach, jest jednostronny. Mówi tylko o tym, jak w mieście jest dobrze, a zupełnie nie znajdujemy tam informacji, jakie problemy są związane z inwestycjami, nikt nie deklaruje, jakie wskaźniki poprawią się dzięki tym inwestycjom. A to jest coś, czego mi brakuje – mówił w rozmowie z nami pan Artur.

Sprawę fanpage’a skomentowali teraz przedstawiciele Urzędu Miasta.

– Postępowanie Artura Brzyskiego jest niepokojące nie tylko ze względu na zamieszczane przez niego treści. Osoby obserwujące profil, który funkcjonował jako źródło informacji dla poznanianek i poznaniaków, mogą być zaskoczone nagłą zmianą, niezależnie od pobudek i tłumaczenia osoby dokonującej zmiany. Nie powinno się wprowadzać w błąd osób, które wcześniej polubiły dany profil, ponieważ mogą najzwyczajniej w świecie nie chcieć otrzymywać informacji o innym charakterze – mówi Joanna Żabierek, rzeczniczka urzędu.

"Nie jest prawdą, że Urząd Miasta Poznania od początku roku wydał blisko 300 tys. zł na reklamy"

Dodaje też, że "prezentowane w nowej odsłonie profilu treści zawierają nieprawdziwe informacje, wprowadzające w błąd mieszkańców i mieszkanki Poznania".

– Przykładowo, nie jest prawdą, że Urząd Miasta Poznania od początku roku wydał blisko 300 tysięcy złotych na reklamy w mediach społecznościowych. Umowy dotyczące reklam w mediach społecznościowych obowiązują do 30.11.2024. Budżet jest wydawany proporcjonalnie, zgodnie z realnym zapotrzebowaniem korzystania z płatnego dotarcia do użytkownika. Świadczy o tym fakt, że w styczniu 2024 roku urząd wydał 4798 zł na Facebooku i Instagramie oraz 0 zł za reklamy w Google. W ramach budżetu urząd realizuje działania promocyjne takich miejskich programów jak Kawka Bis czy też promuje informację o rekrutacji do żłobków dla rodziców dzieci do 2 lat. Dzięki temu, że reklamy w mediach społecznościowych mogą precyzyjnie docierać do określonych grup odbiorców, można efektywnie promować zarówno ogólne cele Miasta, jak i konkretne inicjatywy lokalne. W ten sposób kampanie reklamowe mogą być skutecznym narzędziem wspierającym zaangażowanie mieszkańców oraz informującym ich o ważnych inwestycjach i wydarzeniach odbywających się na terenie Poznania - wyjaśnia rzeczniczka miasta.

Zdaniem pana Artura, fanpage jest jego własnością, ponieważ założył go z własnej inicjatywy, poza umową zawartą z Urzędem Miasta. Nieco inaczej jednak na tę kwestię patrzą przedstawiciele urzędu.

- Żadna z umów nie zawierała wprowadzenia Badam na FB, nie pozwalała także na wykorzystanie grafik i logo wypracowanych podczas realizacji umowy, bo te należą do Miasta. Mimo to zostały one wykorzystane na FB. 17 lutego 2020 r. podjęto decyzję o założeniu całkiem nowego profilu na FB, żeby nie było wątpliwości co do jego właściciela - podkreśla Joanna Żabierek.

Sprawdziliśmy dziesięć wielkopolskich powiatów w Wielkopolsce, w których zarobki są najgorsze. Trzy z nich są liderami niechlubnego rankingu - przeciętne wynagrodzenie brutto jest tam najniższe w Polsce. Zobacz, w których powiatach w Wielkopolsce wynagrodzenia są najniższe --->

W tych powiatach w Wielkopolsce zarabia się najgorzej. Tu ni...

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Miejskie Historie - Trzcianka:

od 16 lat

Obserwuj nas także na Google News

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski