Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gigantyczne mosty Berdychowskie w Poznaniu pną się w górę! Pierwsze elementy konstrukcji są już zamontowane. Zobacz zdjęcia

OPRAC.:
Karol Pomeranek
Karol Pomeranek
Do montażu stalowych elementów zaangażowany został żuraw o maksymalnym udźwigu 450 ton
Do montażu stalowych elementów zaangażowany został żuraw o maksymalnym udźwigu 450 ton PIM
Pojawiły się pierwsze elementy konstrukcyjne nowej przeprawy - mostów pieszo-rowerowych nad Wartą i Cybiną w Poznaniu, zwanych mostami Berdychowskimi. Olbrzymi element startowy konstrukcji dotarł właśnie z Krakowa.

Jak Informują Poznańskie Inwestycje Miejskie, docelowo przeprawa składać się będzie z dwóch części o długości 165 i 117 metrów, analogicznych pod względem architektonicznym i konstrukcyjnym.

Trwa budowa mostów Berdychowskich w Poznaniu

- Przywieziony na plac budowy element jest początkiem łuku mostowego nad Kanałem Ulgi, ma kształt skrzynki o wymiarach 9,5 x 1,4 x 2,5 metra. W pierwszej kolejności został zamontowany i oparty na podporach tymczasowych, tzw. stolikach. Po wykonaniu zbrojenia, deskowania i zabetonowaniu dolnego bloku żelbetowego przyczółku, stalowy element zostanie przymocowany do podpory.

Czytaj także: Czy to kandydat do nagrody architektonicznej Jana Baptysty Quadro? Nowa inwestycja na poznańskich Jeżycach robi wrażenie!

Według szacunków inwestorów, docelowo konstrukcja mostu między Berdychowem a Ostrowem Tumskim osiągnie ciężar ok. 900 ton i składać się będzie z 69 sekcji elementów stalowych łuku i pomostu.

- Najdłuższy z nich osiągnie 29 metrów i ważył będzie ok. 28 ton. Z kolei konstrukcja drugiego mostu, między Ostrowem Tumskim a Chwaliszewem, pochodzić będzie z wytwórni w Radomsku. Łączny ciężar tej przeprawy będzie jeszcze większy - 1600 ton i składać się będzie z 74 sekcji elementów stalowych łuku i pomostu. Najdłuższa część pojedynczej sekcji będzie miał 25 metrów, a jego ciężar osiągnie 32 tony. Największe elementy konstrukcyjne obiektów będą montowane na budowie sprzętem o maksymalnym udźwigu tysiąca ton.

Mosty Berdychowskie w Poznaniu

  • to inwestycja, która ułatwi komunikację okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem,
  • zadanie obejmuje nie tylko budowę przeprawy, ale też chodników, pochylni i schodów,
  • w planach jest także przebudowa skrzyżowania ulic Berdychowo i prof. Jacka Rychlewskiego, które znajduje się przy Politechnice Poznańskiej,
  • dodatkowym zakładanym efektem inwestycji jest aktywizacja terenu południowego cypla Ostrowa Tumskiego. Zostanie on zagospodarowany zielenią i małą architekturą, taką jak ławki.

źródło: Poznańskie Inwestycje Miejskie

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Do 2033 roku mieszkańcy Wielkopolski powinni mieć możliwość zdecydowanie szybszego przemieszczenia się w kierunku Morza Bałtyckiego. Ma to związek z szeroko zakrojoną przebudową drogi S11.W ciągu 10 lat gotowy powinien być zarówno odcinek z Poznania do Piły, jak i z Piły na północ, poza granice województwa. Droga szybkiego ruchu ma prowadzić przez Szczecinek do Bobolic, skąd nad Bałtyk jest już bardzo blisko.

Te drogi ekspresowe w Wielkopolsce powstaną w najbliższych l...

Obserwuj nas także na Google News

Kolejny odcinek programu "Moje własne M":

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski