reklama

Inwestycje w Poznaniu: Większość z nich miała być na Euro 2012 [ZDJĘCIA]

Marcin IdczakZaktualizowano 
Największe inwestycje mają zakończyć się jesienią Marek Zakrzewski
Mija rok od piłkarskich mistrzostw Euro 2012. Z największych inwestycji, które obecnie prowadzone są w Poznaniu, większość rozpoczęto właśnie z myślą o tym piłkarskim turnieju.

Przebudowa Kaponiery, poszerzenie ul. Grunwaldzkiej, budowa nowego dworca PKP wraz z otaczającą infrastrukturą, czy przedłużenie trasy szybkiego tramwaju. To jedne z pięciu największych inwestycji, które obecnie prowadzone są w Poznaniu. Wszystkie rozpoczęto z myślą o Euro 2012, które odbywały się przed rokiem. Jedynie budowa jednej nitki wiaduktu na Górczynie nie zalicza się do tych inwestycji.

Zakończyć się powinny jesienią, oprócz dwóch przypadków. Wydłużyć się mogą prace przy rondzie Kaponiera, gdyż jego częścią jest Most Uniwersytecki. Jego przebudowa potrwa do 2014 roku, a tym samym część Kaponiery będzie gotowa dopiero w dwa lata po Euro (najpierw chciano ją przebudować za jednym razem, później inwestycję podzielono na dwa etapy). Wcześniej, bo latem oddana ma zostać trasa szybkiego tramwaju prowadząca do Dworca Zachodniego. Jednak Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne czeka na przekazanie torowiska i dopiero wówczas będzie mogło powiedzieć kiedy poznaniacy pojadą nową linią.

Polecamy: Poznań na starych fotografiach: Tak zmieniła się komunikacja! [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

Zaawansowane są prace przy budowie wiaduktu na Górczynie, natomiast na ul. Grunwaldzkiej podwykonawcy protestowali przeciwko temu, że nie otrzymywali na czas pieniędzy. Miejska spółka musiała podpisać z nimi porozumienie.

Przez ostatni tydzień pokazywaliśmy największe inwestycje w Poznaniu. Te, które są kluczowe dla miasta, a które najbardziej utrudniają życie w mieście. Okazuje się, że cztery na pięć rozpoczęto z myślą o Euro 2012.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Poznański

Polskie malkontenctwo jest też bez sensu. Myśląc w ten sposób jak piszesz wszystko jest bez sensu. Chyba jesteś entuzjastą programu wyborczego b. kandydata na prezydenta RP Kononowicza: "jak zostane prezydentem nie bedzie niczego"

P
Pyrek

Przecież stały dyżur urzędnika ZDM np. przy prawoskręcie z Niestachowskiej napewno pozwoliłby na dotrzymanie terminu. I byłoby taniej.
Ilu urzędników stale dyżuruje na Grundwaldzkiej? Itd? Obawiam się, że stale siedzą za biurkami na Wilczaku.
Czy istnieje szczegółowy harmonogram realizacji inwestycji? Jak zostały spisane umowy? Jak jest z karami za niedotrzymanie terminów? Kto z ZDM odpowiada(ł) za przygotowanie inwestycji? Kto kontroluje płatności? Czy ZDM jest zorientowany o przepływie płatności między wykonawcą i podwykonawcami? Takich pytań można mnożyć.
Próżno szukać bieżacych odpowiedzi na te i inne pytania.

A
Antygrobelista

1. Stadion - żenada. Na Dolnej Wildzie lub Golęcinie powstałoby coś ładnego, nowego, tańszego i wiązałoby się to w przypadku Dolnej Wildy ze zmianą ważnej części miasta. 2. Przebudowa dworca i Pestki to jest największy skandal w historii Poznania. Takiego syfu, kiczu, bezmyślności władz miasta, rządu, PKP, inwestorów Poznań jeszcze nie znał. Wszystko to broni się "nowoczesnością" a jest w rzeczywistości koszmarną tandetą. 3. Kaponiera. Wszystko to jest przesadzone w formie. Przecież to jest punkt przesiadkowy i nic więcej a Akademia Muzyczna i Collegium Iuridicum jako świetne zabytki tracą swoje walory, bo nie mają wokół siebie małej architektury. Jeden pas jezdni powinien być wyłączony na stylowe latarnie a dalej drzewa, żeby to się estetycznie spinało. 4. Metro pod polem z przystankami co 200 m to kolejny przykład marnotrawstwa i tępogłowia. A żeby było śmieszniej przejazd do Ikei już jest przez tory i tworzą się korki. 5. Bukowskiej i Bułgarskiej krytykować nie będę, bo akurat są w porządku. W ogóle uważam, że niepotrzebna jest 3 rama, gdyby przerobić jeszcze Jugosłowiańską, Ściegiennego, Krzywą, Drużynową, Wspólną, przebijając się przez Starołękę do Fortu za Orła Białego i Szwedzkiej. 6. ICHOTY, Zamki Gargamela, co jeszcze? OBIle to milionów poszło na totalne gówno? Most Jordana też pozostawia wiele do życzenia, bo kombinowano z przęsłem zamiast zamówić nowe, estetyczne. A tak dwa takie same mosty w Poznaniu mamy. Trąci dziadostwem. Cały Poznań dał ciała. Rada i zarząd. Przynajmniej wyszło jakim nieudacznikiem jest Grobelny i jak ciasne horyzonty ma ten facet.

K
Król

Dzięki euro mamy metro do lasu i Ikei, tunel donikad na smoluchowskiego ,stadion za 1 mld zł, drogę dwupasmowa za lotniskiem która nikt nie jeździ i długów na 20 lat. Po prostu megalomanskie zapędy bez sensu

K
Król

Dzięki euro mamy metro do lasu i Ikei, tunel donikad na smoluchowskiego ,stadion za 1 mld zł, drogę dwupasmowa za lotniskiem która nikt nie jeździ i długów na 20 lat. Po prostu megalomanskie zapędy bez sensu

E
Euro i prawda

Wiadomo było,że każdy kto mógł wpisywał na liste życzeń wszystkie możliwe inwestycje, aby załapać sie na dofinansowanie w związku z EURO 2012. Realiści juz wtedy wiedzieli, że tylko część może zdążyć na Euro. Ale nawet z opóźnieniem zostana dokończone i będa służyć mieszkańcom, nie ma co marudzić. Gdyby nie Euro nikt nie pomyślałby o tych inwestycjach, bo nie było szans na realizację.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3