Kolej: Nowe szynobusy w serwisach, podróżni w autobusach

Robert Domżał
Niepokoi fakt, że większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna
Niepokoi fakt, że większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna Marek Zakrzewski
Większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna. - Z powodu braku sprawnych szynobusów odwołano sześć pociągów z Gostynia do Jarocina. Podróżnych przewieziono autobusami - informował Tomasz Andrzejewski, rzecznik Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Terminów było już kilka. Kolejny to 1 czerwca. Tego dnia Koleje Wielkopolskie mają zacząć wozić pasażerów. Na początek wyłącznie szynobusami na trasach z Poznania do Wolsztyna i Wągrowca oraz między Lesznem a Jarocinem. W grudniu przyszłego roku nowy przewoźnik pojawi się na linii Poznań - Gniezno. W trzeciej kolejności pociągi z logo KW, a będą to "Elfy", zaczną kursować między Zbąszynkiem - Poznaniem a Kłodawą. Z tych tras znikną pociągi Przewozów Regionalnych.

Niepokoi fakt, że większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna. - Z powodu braku sprawnych szynobusów odwołano sześć pociągów z Gostynia do Jarocina. Podróżnych przewieziono autobusami - informował Tomasz Andrzejewski, rzecznik Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Taka sytuacja powtarza się od dłuższego już czasu. Od początku tego roku szynobusami zarządza spółka Koleje Wielkopolskie. Jednak jej prezes Włodzimierz Wilkanowicz na pytanie, czy to właśnie Kolej Wielkopolska odpowiada za utrudnienia reaguje bardzo emocjonalnie.

- To, co się dzieje w spółce Przewozy Regionalne po moim odejściu z tej firmy, to groza. Kiedy w grudniu przejmowaliśmy szynobusy, tylko siedem było sprawnych. W jednym z nich stwierdzono, że w układzie chłodzenia zamiast płynu jest woda . W efekcie pojazd zamarzł. By go odmrozić trzeba było wynająć halę - mówi Włodzimierz Wilkanowicz.

Od pół roku stoi szynobus, który uszkodzony został przez przewracające się drzewo, ponieważ nie przygotowano dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia remontu. W kolejnych pojazdach stwierdzono uszkodzone skrzynie przekładniowe.

Zdaniem Tomasza Andrzejewskiego, sytuacja nie jest aż tak dramatyczna. - Szynobusy jakimi jeździmy, to w większości pierwsze egzemplarze, jakie wypuszczone zostały przez producentów. Dlatego obarczone są wadami, które ujawniają się w trakcie eksploatacji. W przypadku szynobusu, który zderzył się z drzewem, okazało się, że trzeba wymienić w nim klimatyzację. Części trzeba sprowadzić z zagranicy - wyjaśnia rzecznik PR.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michal
Wiadomo było od zawsze, że kolej regionalna jest deficytowa. Kasę trzepią przewoźnicy w dużych aglomeracjach. Dochodzi do tego, że niektóre regiony kraju są bez regionalnych połączeń i będzie jeszcze gorzej.
w
wnukmarycha
Może i wyprodukowane (a raczej zmontowane) w Polsce, ale z importowanych części - tak po prostu teraz działają firmy produkujące tabor kołowy i szynowy.
S
Szok
Części z zagranicy te szynobusy zostały wyprodukowane w Polsce od a do z, co za kpina co za kłamstwa....
w
wnukmarycha
O Elfach na razie będziemy mogli zapomnieć. CAF składa/złożył protest w sądzie, bowiem Elfy okazują się być o ponad 6 T cięższe od wagi wyznaczonej w warunkach przetargu.
A
Andersson
PKP itd.-To najwieksze dziadostwo pod sloncem. Spolek natworzyli dla kolesi zeby mozna wiecej zagarnac pieniedzy. Tabor osobowy brrudny smierdzacy z lat siedemdziesiatych-dotyczy przewozow regionalnych. Na trasie Poznan Kluczbork sklady elektryczne sa krotkie, duzo ludzi stoi do stacji docelowej. Dlaczego nie sprzedac kolei firmom zachodnim, ktorzy umieja zarzadzac
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie