MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie 700 tysięcy, a ponad milion złotych! Do koncertu Dawida Podsiadły w Poznaniu dołożył także urząd marszałkowski

Emilia Ratajczak
Emilia Ratajczak
1,2 mln złotych wydano na promocję poznańskiego koncertu Dawida Podsiadły.
1,2 mln złotych wydano na promocję poznańskiego koncertu Dawida Podsiadły. JAROSLAW JAKUBCZAK/POLSKA PRESS
Kilka dni temu pojawiła się informacja, że miasto dopłaciło do koncertów Dawida Podsiadły w Poznaniu, które odbyły się 15 i 16 czerwca na stadionie przy ulicy Bułgarskiej. Okazuje się, że dorzucił się również urząd marszałkowski.

Nie tylko urząd miasta, ale także marszałkowski dołożyli do koncertu Podsiadły w Poznaniu

Jak podaje Gazeta Wyborcza, Poznań zainwestował 700 tysięcy złotych, a Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego dołożył kolejne 500 tysięcy złotych na promocję koncertów Dawida Podsiadły, które odbyły się na Enea Stadionie przy ul. Bułgarskiej. Te wydarzenia przyciągnęły ponad 100 tysięcy fanów, stając się jednym z największych koncertów ostatnich lat.

Operator stadionu, spółka Stadion Poznań, która corocznie wpłaca miastu od 600 do 800 tysięcy złotych za dzierżawę, okazał się głównym beneficjentem. Oprócz udostępnienia miejsca, zarobił także na promocji przez publiczne jednostki.

- Spółka zarządzająca stadionem dostała z publicznej kasy więcej, niż płaci miastu za roczną dzierżawę stadionu. Sprawa jest skandaliczna i pokazuje odklejenie władz miasta od rzeczywistości. Podczas wydarzenia nigdzie nie padła informacja o partnerstwie z Miastem - mówi Kacper Nowicki z fundacji Varia Posnania.

700 biletów dla dzieci z pieczy zastępczej

Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji przeznaczyły środki na szeroko zakrojoną promocję, obejmującą różnorodne nośniki reklamowe. W ramach umowy zorganizowano również akcję społeczną, przekazując 700 biletów na koncert dla młodzieży z pieczy zastępczej. Jednak, według obserwacji i komentarzy, obecność miasta Poznania jako partnera wydarzenia nie była widoczna w sposób oczekiwany.

Urząd marszałkowski również zainwestował w promocję regionu, zapewniając, że materiały reklamowe były eksponowane w przestrzeni stadionu. Zarówno miasto, jak i województwo, podkreślają swoje zaangażowanie w promocję poprzez media społecznościowe i inne działania marketingowe.

- Nawet na biletach nie znalazło się miejskie logo, którym Urząd tak chwali się w ostatnim czasie. Przykre, że miasto zasłania się w tej kwestii pieczą zastępczą, którą podobno wydarzenie miało promować. Podczas koncertu na którym byłem nigdzie nie padła informacja na ten temat. Wydarzenie przyniosło zatem zysk sektorowi prywatnemu, dotował je dodatkowo sektor publiczny, a w tych samych dniach pracownice i pracowniczki Urzędu Miasta protestują przeciwko skandalicznie niskim płacom - kwituje Nowicki.

Przed Enea Stadionem tłumy fanów czekają na występ Dawida Podsiadło.

Koncert Dawida Podsiadło w Poznaniu! Przed stadionem czekały...

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski