reklama

Nowoczesna apeluje do władz Poznania: Trzeba przebudować węzeł Lechicka/Naramowicka

BOKZaktualizowano 
Według corocznych raportów Delloite’a, dotyczących najbardziej zakorkowanych miast, ulica Naramowicka jest zawsze w czołówce ulic z najwolniejszym ruchem
Według corocznych raportów Delloite’a, dotyczących najbardziej zakorkowanych miast, ulica Naramowicka jest zawsze w czołówce ulic z najwolniejszym ruchem Sławomir Seidler
Nowoczesna apeluje do poznańskich władz, by - mimo braku unijnego dofinansowania - nie rezygnowały z przebudowy węzła Lechicka/Naramowicka. Zdaniem członków tej partii, tę inwestycję można i należy zrealizować przy okazji budowy trasy tramwajowej na Naramowice.

Koszty budowy bezkolizyjnego węzła przy Lechickiej i Naramowickiej, przebudowy Bałtyckiej i remontu północnej nitki mostu Lecha oszacowano na 244 mln zł.

Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie tej inwestycji. Liczyło na pozyskanie 121 mln zł. Jednak unijnej dotacji nie dostało. Informację na ten temat podało na początku stycznia Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Poznański projekt znalazł się dopiero na 18. miejscu.

Koło Poznań Nowoczesnej wydało w tej sprawie oświadczenie. Członkowie ugrupowania Ryszarda Petru namawiają poznańskie władze, by nie rezygnowały z tego przedsięwzięcia i zrealizowały je w trakcie budowy trasy tramwajowej na Naramowice.

CZYTAJ TAKŻE: Miliony dofinansowania przejdą Poznaniowi koło nosa?

– Według corocznych raportów Delloite’a, dotyczących najbardziej zakorkowanych miast, ulica Naramowicka jest zawsze w czołówce ulic z najwolniejszym ruchem. Z kolei wzdłuż ul. Lechickiej mamy do czynienia z bardzo dużym ruchem tranzytowym – przypomina Marek Ruciński, poseł Nowoczesnej. – Przepustowość tego skrzyżowania jest zdecydowanie za mała. Dlatego bezkolizyjne rozwiązanie na tym węźle jest po prostu koniecznością.

Zdaniem Nowoczesnej, problem wymaga szybkiego rozwiązania. Dlatego popiera ona również pomysł budowy ronda w tym miejscu.

ZOBACZ TAKŻE:

Poznań: Przebudowa ul. Krzywoustego. Jak postępują prace? [ZDJĘCIA]

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Poznaniak

jak można było nie dostać dofinansowania na udrożnienie najwolniejszej ulicy w kraju??? o czym było wiadomo od 2 lat. Gratuluję panie prezydencie

R
Robert

Do władz miasta - prosto i skutecznie:

1. Bezkolizyjne skrzyżowanie Naramowickiej i Lechickiej
2. Od Naramowickiej zrobić Lechicką jako dwupasmową (jest miejsce i wiadukty też są pod 4 pasma porobione za kumuchów)
3. Bezkolizyjne rondo Obornickie
4. 1 przejazd kolejowy za Obornickim ( W stronę Pniew) - zrobić wiadukt (pociąg jedzie w dołku)
5. 2 przejazd kolejowy (na Woli ) - zrobić tunel pod linią kolejową
6. Śródka - zrobić bezkolizyjne
7. Rataje - zrobić bezkolizyjne
8.Szeligowskiego i Mieszka 1 zrobić dwupasmowe (miejsce zostało zrobione za komuchów)

To wystarczy. I problem korków zostanie w ten prosty sposób rozwiązany. Nie chcę pieniędzy za tę analizę i bezpłatnie służę włodarzom radą.

G
Gość

:)

P
Poznanaik

Tam powinno być bezkolizyjne skrzyżowanie! na rondzie rataje także. Jednak jeśli się patrze na Poznań z poziomu roweru to wyobraźnia szwankuje. Więcej utopijnych planów jak tramwaj na Kopernika rowerowa ram tramwaj na Naramowice. W przypadku Naramowic bez kolizja rozwiązuje problem.

A
Amon

Czekamy też na wsparcie wojewody.

G
Gość

No już raczej przebudowa mosta Lecha nie wchodzi w grę bo dofinansowanie upadło. Ale jest szansa na przebudowę samego skrzyżownaia. Dzisiaj temat ronda jest chyba najbardziej prawdoposobny. Poza tym albo bezkolizyjny albo rondo. Bo wszystko inne się nie sprawdzi.

m
miasto

Pan Ruciński poczytał wniosek unijny i zrozumiał z niego tylko, że ma być rondo. I poleciał do mikrofonów. Tymczasem to tylko jeden z wariantów. Wszystko oczywiście w związku z budową tramwaju i drogi na Naramowice. Ale nie tylko, o czym poseł już nie doczytał. W grę wchodzi także budowa nowej przeprawy mostu Lecha. Stara ma ograniczone czasowo dopuszczenie do użytkowania. Wiedzą , że dzwonią tylko kościoły im się pomyliły.Takie popisywanie się cudzą wiedzą , to domena tej partyjki. A kwity pewno niejaki LG od swoich byłych kumpli z UM dostał . Żenujący są ci ludzie. Powiedzą byle co żeby tylko zaistnieć.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3