Plan na lato wielu Polaków: zdrowe odżywianie na co dzień i od święta. Oferta fit w sklepach coraz bardziej to ułatwia [21.07.2021]

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Zainteresowanie zdrowymi produktami rośnie z roku na rok – w okresie marzec-czerwiec br. artykuły spożywcze z kategorii fit były dodawane do list zakupów o 23,57% częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Podobnie artykuły bez tłuszczu (+34,93 r/r), bez glutenu (+20,24% r/r) oraz zamienniki mięsa (+32,10% r/r).
Zainteresowanie zdrowymi produktami rośnie z roku na rok – w okresie marzec-czerwiec br. artykuły spożywcze z kategorii fit były dodawane do list zakupów o 23,57% częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Podobnie artykuły bez tłuszczu (+34,93 r/r), bez glutenu (+20,24% r/r) oraz zamienniki mięsa (+32,10% r/r). Lucyna Nenow / Polska Press
Coraz większa dostępność produktów fit powoduje, że nawet osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze zdrowym odżywaniem, chętniej sięgają po artykuły, które pomagają w utrzymaniu zbilansowanej diety.

Rosnąca świadomość ekologiczna i propagowanie wiedzy dotyczącej nietolerancji żywieniowych sprawiły, że Polacy z roku na rok uważniej podchodzą do analizy koszyka zakupowego.

Latem chętniej sięgamy po zdrowe produkty

W okresie marzec-czerwiec br. na naszych listach zakupowych dużą popularnością cieszyły się produkty bez cukru (+24,02% r/r), tłuszczu (+34,93 r/r) czy zamienniki mięsa (+32,10% r/r). Z danych Listonic wynika również, że im bliżej lata i wakacyjnych urlopów, tym częściej użytkownicy aplikacji komponują swoje listy zakupowe w oparciu o założenia popularnych diet (marzec-czerwiec +40,98% r/r), z których największym powodzeniem cieszy się dieta dr Dąbrowskiej.

Rosnąca świadomość dotycząca szkodliwości konserwantów i wpływu chemicznych dodatków dodawanych do żywności na zdrowie sprawia, że Polacy znacznie uważniej analizują składy produktów i czytają etykiety na opakowaniach. Coraz częściej sprawdzamy również wartości odżywcze oraz śledzimy zawartość kaloryczną kupowanych artykułów spożywczych. Trend ten widoczny jest szczególnie latem, gdy zaczynamy przygotowania do wakacji i postanawiamy zawalczyć o naszą wymarzoną sylwetkę.

Bez cukru, bez glutenu, bez mięsa

Odzwierciedlają to nasze wybory zakupowe. Jak wskazują najnowsze dane Listonic, w pierwszym tygodniu lipca szczególną popularnością cieszyły się produkty bez cukru (+17,26% r/r), bez glutenu (+15,68% r/r) czy zamienniki mięsa (+24,11% r/r).

WARTE POLECENIA. Kliknij i przeczytaj!

- Co roku w sezonie wiosenno-letnim, gdy z każdej strony jesteśmy atakowani fit-wyzwaniami i przygotowaniami związanymi z wakacyjną sylwetką, obserwujemy zwiększone zainteresowanie produktami wege, z mniejszą ilością cukru, bez glutenu i tłuszczu. Rynek polskich i zagranicznych producentów, którzy dostarczają zdrową żywność cały czas się rozwija, a to co dotychczas było można kupić jedynie w wyspecjalizowanych sklepach, zaczyna być powszechnie dostępne i często staje się produktem pierwszej potrzeby. Coraz więcej sieci handlowych wprowadza swoje własne marki i artykuły, a producenci artykułów spożywczych propagują bardziej zrównoważone zamienniki – podkreśla Małgorzata Olczak, Client Success Manager w Listonic.

Zdążyć przed urlopem

Zainteresowanie zdrowymi produktami rośnie z roku na rok – w okresie marzec-czerwiec br. artykuły spożywcze z kategorii fit były dodawane do list zakupów o 23,57% częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Podobnie artykuły bez tłuszczu (+34,93 r/r), bez glutenu (+20,24% r/r) oraz zamienniki mięsa (+32,10% r/r).
Perspektywa zbliżających się urlopów skutkuje też co roku wzrostem zainteresowania różnego rodzaju dietami. Z analiz Listonic wynika, że w okresie marzec-czerwiec br. powstało o 40,98% więcej list zakupowych zatytułowanych „dieta” niż w analogicznym okresie 2020 roku. Największy wzrost liczby dietetycznych list odnotowano w kwietniu (+64,56% r/r), a wśród użytkowników aplikacji najpopularniejsze są m.in. dieta kopenhaska, ketogeniczna, norweska, dr Dąbrowskiej oraz Dukana.

WARTE POLECENIA. Kliknij i przeczytaj!

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Materiał oryginalny: Plan na lato wielu Polaków: zdrowe odżywianie na co dzień i od święta. Oferta fit w sklepach coraz bardziej to ułatwia [21.07.2021] - Strefa Biznesu

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Beata
Uwielbiam zdrowe odżywianie. Zawsze sprawdzam dokładnie skąd pochodzi produkt. Nawet podczas przeziębienia sięgam po naturalne produkty. Uwielbiam Apicold, w którym znajduje się: standaryzowany ekstrakt z propolisu, miód i korzeń prawoślazu lekarskiego.
Dodaj ogłoszenie