Poznań: Do żłobka tylko ze szczepieniem. STOP NOP chce unieważnienia uchwały

Błażej Dąbkowski
Błażej Dąbkowski
Justyna Socha, liderka Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Wiedzy o Szczepieniach STOP NOP domaga się unieważnienia uchwały rady miasta o przyjmowaniu do żłobków wyłącznie dzieci, które mają obowiązkowe szczepienia ochronne. We wtorek Socha złozyła u wojewody wniosek o stwierdzenie nieważności uchwał żłobkowych.
Justyna Socha, liderka Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Wiedzy o Szczepieniach STOP NOP domaga się unieważnienia uchwały rady miasta o przyjmowaniu do żłobków wyłącznie dzieci, które mają obowiązkowe szczepienia ochronne. We wtorek Socha złozyła u wojewody wniosek o stwierdzenie nieważności uchwał żłobkowych. BLD
Justyna Socha, liderka Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Wiedzy o Szczepieniach STOP NOP domaga się unieważnienia uchwały rady miasta o przyjmowaniu do żłobków wyłącznie dzieci, które mają obowiązkowe szczepienia ochronne. We wtorek Socha złożyła u wojewody wniosek o stwierdzenie nieważności uchwał żłobkowych.

W ubiegłym tygodniu poznańscy radni przyjęli uchwały, dotyczące zmian w statutach miejskich żłobków. Zostały w nich określone warunki przyjęcia do tych placówek. Wśród nich jest wymóg przedstawienia przez rodziców dokumentu, potwierdzającego odbycie przez dziecko obowiązkowych szczepień ochronnych. Warunek ten nie dotyczy maluchów, które nie mogą być zaszczepione ze względów medycznych.

Sprawdź też:

Już podczas sesji głośno sprzeciwiła się temu liderka Stowarzyszenia Wiedzy o Szczepieniach STOP NOP Justyna Socha. - Rozpoczynacie państwo od d...y strony, spowodujecie jeszcze większy bunt rodziców – mówiła. – To najbardziej restrykcyjny projekt w kraju, ponieważ uniemożliwia dzieciom udział w zajęciach żłobkowych - dodawała.

Zobacz też: Do żłobków w Poznaniu będą przyjmowane tylko dzieci, które mają obowiązkowe szczepienia ochronne

We wtorek Socha złożyła u wojewody wielkopolskiego wniosek o stwierdzenie nieważności uchwał żłobkowych wprowadzających - jej zdaniem - dyskryminację nieszczepionych dzieci. W piśmie skierowanym do Zbigniewa Hoffmanna STOP NOP zaznacza, że zapis dotyczący przedstawienia dokumentu potwierdzającego wykonanie szczepień ochronnych "narusza szereg przepisów ustawowych, jak również stoi w sprzeczności z konstytucyjną zasadą równości i równego dostępu do nauki".

- Żłobek nie ma prawa żądać wrażliwych danych medycznych dziecka. To powinno być uregulowane ustawą, a nie jest. Uchwała dyskryminuje dzieci z niepożądanymi odczynami poszczepiennymi, jak również zdrowe, nieszczepione dzieci, które nie chorują. Jeśli ktoś wiec wprowadza takie prawo, to uznaje, że szczepionki nie działają - komentuje Socha.

Zobacz też: Szczepionki: Grzywny i przyjmowanie do żłobków tylko szczepionych dzieci mają mobilizować rodziców

Według miasta, żłobki mają prawo żądać od rodziców takich dokumentów. Wynika to z ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3, która mówi o przekazywaniu przez rodziców danych o stanie zdrowotnym dziecka.

- Ustawa nie mówi jednak nic o przekazywaniu dokumentacji medycznej - odpowiada liderka STOP NOP.

Socha zapowiada, że jeśli wojewoda nie zdecyduje się na unieważnienie uchwały, rodzice skierują sprawę do Sądu Administracyjnego.

Sprawdź też:

Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 36

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-19T11:25:56 02:00, Paweł:

Ta bezmózga, niewykształcona kretynka znowu chce zabłysnąć.

Wykształcenie nie jest wyznacznikiem inteligencji. Ale nie sądzę, by Pan pojął coś takiego.

P
Paweł
Ta bezmózga, niewykształcona kretynka znowu chce zabłysnąć.
G
Gość
2019-07-17T23:01:14 02:00, Gość:

Mój syn miał wstrząs anafilaktyczny po szczepieniu mmr..teraz ma problemy neurologiczne i co ? Nic nawet tego nie zgłosili do sanepidu mimo że go karetka z przychodni zabrała ..nie szczepię i moje dzieci są zdrowe ..I mam super pediatre która wie że jest coś takiego jak nop ..nie mam żadnych wezwań na szczepienia A mam troje dzieci ..

I tak właśnie funkcjonuje system. Dzieci z powiklaniami są niewidzialne, żeby NOP mógł występować raz na milion przypadków. Niestety, dzieci uszkodzonych przybywa, a wraz z nimi i rodziców, którym klapki spadają z oczu. I to są właśnie ci antyszczepionkowcy tak przez niektórych opluwani.

G
Gość
2019-07-18T08:09:03 02:00, der Räuber:

Nie życzę sobie, żeby moją córka miała kontakt z jakimś chodzący nośnikiem chorób.

Srop NOP niech sobie otworzy placówki dla swoich dzieci. I niech tam się wymieniają szczepami chorób. Byle blisko szpitala z zamkniętym oddziałem zakaźnym.

Cholera, mamy XXIw, a tu STOP NOP, płaskoziemcy, ziębiaki i inni. Co jest, pisowskie szkoły absolwentów wypuściły?

Pan oświecony raczy zauważyć, że XXI wiek mają też pozostałe państwa Unii i nie wprowadzają przymusowych szczepień. Co za plaskoziemcy! Proszę nie przekraczać granic bezpiecznej wyszczepionej Polski, wakacje tylko w swoim ogrodzie i za wysokim płotem, bo epidemie szaleją.

G
Gość
2019-07-18T08:09:03 02:00, der Räuber:

Nie życzę sobie, żeby moją córka miała kontakt z jakimś chodzący nośnikiem chorób.

Srop NOP niech sobie otworzy placówki dla swoich dzieci. I niech tam się wymieniają szczepami chorób. Byle blisko szpitala z zamkniętym oddziałem zakaźnym.

Cholera, mamy XXIw, a tu STOP NOP, płaskoziemcy, ziębiaki i inni. Co jest, pisowskie szkoły absolwentów wypuściły?

Proszę zaczerpnąć wiedzy, czego nośnikiem może być pańska córka, żeby otrzeźwienie zbyt późno nie nadeszło.

m
małpa w czerwonym
myślałem, że na tej fotce jest jakiś nowy zawodnik Lecha.
G
Gość
2019-07-17T08:28:29 02:00, Heine-Medina:

Proste - Socha niech sobie otworzy swoje żłobki i przedszkola gdzie będzie przyjmować tylko dzieci niezaszczepione.

2019-07-17T08:37:45 02:00, Poznaniak z Łazarza:

Popieram! Niech prowadzą takie placówki nieszczepionych.

2019-07-17T19:46:32 02:00, Gość:

Właśnie tak!

To szczepieni są zagrożeniem bo mają w sobie wirusy ..proste

G
Gość
Mój syn miał wstrząs anafilaktyczny po szczepieniu mmr..teraz ma problemy neurologiczne i co ? Nic nawet tego nie zgłosili do sanepidu mimo że go karetka z przychodni zabrała ..nie szczepię i moje dzieci są zdrowe ..I mam super pediatre która wie że jest coś takiego jak nop ..nie mam żadnych wezwań na szczepienia A mam troje dzieci ..
G
Gość
2019-07-17T10:57:07 02:00, Gość:

Ta pani prowadzi szkodliwą społecznie działalność.

Szkodliwą działalność prowadzi nasze Ministerstwo Zdrowia i GIS nie troszcząc się o zdrowie dzieci kupując im najtańsze szczepionki i nie posiadając nawet badań na ich bezpieczeństwo! Mnóstwo dzieci cierpi z powodu niepożądanych odczynow poszczepiennych, które nie sa zgłaszane. A stado jeleni nad Wisłą dalej wierzy, że to dla ich dobra.

G
Gość
2019-07-17T11:03:14 02:00, Gratki:

Socha że Stop Nop to wybitną specjalista z zakresu medycyny i szczepień bo przecież zawodowo zajmuje się sprzedażą ubezpieczeń... Hahahahaah Proponuje wszystkim zwolennikom powrotu epidemii chorób aby zamiast do lekarza chodzili do niej...

Czy słyszał Pan o epidemiach, które wybuchają w innych państwach członkowskich UE? Tam nie ma przymusu szczepień. Jak to możliwe? Może lepiej nie zabierać głosu w dyskusji, jak się nie ma pojęcia o czym się mówi.

G
Gość
2019-07-16T20:53:57 02:00, Kołyska:

Każdy może robić co chce. Dlatego ja nie zgadzam się na obecność niezaszczepionych dzieci w żłobkach.

2019-07-16T21:19:12 02:00, Gość:

Jestem tego samego zdania. Nie po to szczepie dmucham i chucham na dziecko żeby na koncu poszło do żłobka złapało jakieś cholerstwo bo ktoś nie ma wyobraźni i świadomie naraża swoje dziecko oraz inne z którymi ma kontakt.

2019-07-16T23:23:25 02:00, Gość:

Prędzej nieszczepione dziecko złapie jakieś cholerstwo od Pani dziecka, na które Pani tak chucha i szczyci się Pani wyobraźnią wstrzykując mu tiomersal, polisorbat 80, białka drożdży, kurzych jaj, żelatynę, antybiotyki, prątki bydlęce, wirusy namnozone w komórkach ludzkich i w nerkach małpy.

2019-07-17T07:41:55 02:00, Gość:

A według Pani dlaczego teraz nie ma epidemi chorób zakaźnych? Same wyginęły?

Epidemie już się praktycznie skończyły, zanim zaczęto przeciw nim szczepić. Proszę poszerzyć swoją wiedzę na ten temat, bo widać dalej Pan wierzy, że szczepienia uratowaly ludzkość!

a
anty
2019-07-16T17:31:20 02:00, Gość:

Brawo! Brawo Pani Justyno! Trzeba bronic praw człowieka! W Niemczech nie ma przymusu, w UK również. Nie ma restrykcji jest za to mnóstwo emigrantów. Nie ma epidemii nie ma szaleństwa! Ciemnigrod polski za to trwa w najlepsze.

2019-07-16T18:13:18 02:00, Mati:

Popieram przedmówcę. Wolny obywatel w wolnym państwie ma prawo do Odry i Krztuśca!

2019-07-16T18:55:18 02:00, Gość:

A to choroby śmiertelne?

Ciemnogród to ten komentarz powyżej napisał !

G
Gość
80% niewygodnych komentarzy usunięte, zostali tylko krzykacze, którzy w życiu przyjęli dwie dawki szczepionki, ale czują się ekspertami. Typowe dla polskiej mentalności.
P
Poznaniak z Łazarza
2019-07-17T08:28:29 02:00, Heine-Medina:

Proste - Socha niech sobie otworzy swoje żłobki i przedszkola gdzie będzie przyjmować tylko dzieci niezaszczepione.

Popieram! Niech prowadzą takie placówki nieszczepionych.

H
Heine-Medina
Proste - Socha niech sobie otworzy swoje żłobki i przedszkola gdzie będzie przyjmować tylko dzieci niezaszczepione.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie