Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Spór najemców z dyrekcją Galerii Malta

Adriana Rozwadowska
Najemcy lokali w Galerii Malta narzekają na wysokie czynsze
Najemcy lokali w Galerii Malta narzekają na wysokie czynsze Grzegorz Dembiński
Handlowcy wynajmujący lokale w Galerii Malta protestują. Ich zdaniem czynsze i koszty utrzymania są niewspółmierne w stosunku do obrotów. Twierdzą, że zamykane są kolejne sklepy, bo brakuje klientów, a winę za zaistniałą sytuację przypisują dyrekcji. Wczoraj odbyło się spotkanie około 20-osobowej grupy z dyrektorem centrum.

Było nerwowo. Największe emocje budzą czynsz i opłaty. - Dyrekcja wskazuje na zyski, ale to tylko statystyka. Co z tego, że zysk wzrośnie o 5 proc., skoro koszty skoczyły w tym czasie o 20 proc? - pyta Karolina, kierowniczka jednego ze sklepów.

Najemcy mówią, że zaakceptowaliby obecne czynsze, gdyby były także wysokie obroty. A tymczasem obroty spadają. Zdaniem części kupców to wynik nieudolności marketingu galerii .Dyrekcja utrzymuje, że centrum odwiedza coraz więcej osób. - To prawda, ale licznik wejść nabijają przede wszystkim uczniowie i studenci. A to nie jest nasza grupa docelowa. Taki klient nic nie kupi - podkreśla Mariusz, prowadzący w Malcie punkt gastronomiczny.

CZYTAJ TEŻ:
POZNAŃ: POPULARNA EKO-ŻYWNOŚĆ
POZNAŃ: CZY GALERIE HANDLOWE SĄ PRZYGOTOWANE DO EWAKUACJI?
POZNAŃ: GALERIA MALTA ZMIENIŁA WŁAŚCICIELA

Handlowcy wskazywali na błędy w zarządzaniu galerią: brud, chaos na parkingu, słaba ochrona obiektu. To, według nich, odstrasza poznaniaków z zasobniejszymi portfelami. Dzierżawcy twierdzą też, że z zarządem galerii ciężko się porozumieć, a ich zastrzeżenia nie są uwzględniane.

- Jesteśmy jedynym centrum handlowym w Poznaniu, które posiada Radę Najemców, na której posiedzeniach wysłuchujemy sugestii - mówi Tomasz Wojsz, dyrektor Galerii Malta.

Nie zgadza się też z zarzutami, że galeria nie dba o odpowiedni marketing, a sklepy świecą pustkami. - Według analiz Galeria Malta jest rozpoznawalna przez 99 proc. mieszkańców aglomeracji poznańskiej. W 2011 roku liczba klientów wzrosła o 13 proc. W porównaniu do poprzedniego roku. Kalendarz wydarzeń też mamy wypełniony - zaznacza Tomasz Wojsz .

Handlowców denerwuje też to, że zarządzający kompleksem nie chcą prowadzić rozmów grupowych. W zamian za to proponuje się im indywidualne. - To próba rozbicia nas - twierdzi Mariusz.

Dyrektor Wojsz odpowiada: W związku z tym, że każdy z dzierżawców postuluje coś innego, jesteśmy już umówieni na rozmowy indywidualne z przedstawicielami najemców. Zgodnie z umowami tylko z nimi możemy prowadzić rozmowy dotyczące warunków współpracy. Zrobimy wszystko, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie dla obu stron.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski