Studium jest podstawowym dokumentem planistycznym, z którym muszą być zgodne wszystkie plany miejscowe dla określonych rejonów miasta.
- Chcemy wykorzystać trwającą obecnie nowelizację studium. Uważamy zresztą, że to ostatni moment na zablokowanie ewentualnych inwestycji w pasie gruntu, na którym można przedłużyć ulicę średnicową aż do ul. Jaśkowiaka i zbudować trasę tramwajową. Jeśli powstaną tam budynki, ten projekt zostanie przekreślony na zawsze - dodaje Olaf Basiński ze Stowarzyszenia Miłośników Umultowa.
Obecnie ulica średnicowa kończy się w okolicach pętli PST, przed torami kolejowymi. Ale w planach rozwoju Poznania, już od lat 70. planowano przebicie jej na północ. Tak, aby chcąc dojechać w rejon kampusu UAM oraz Moraska, Radojewa czy Umultowa nie trzeba było kluczyć po lokalnych ulicach oraz czekać na przejazd przed rogatkami na ulicy Umultowskiej.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Poznań: Walka o pieniądze z Unii Europejskiej trwa!
Bukowska: Samochody nie skręcą już w lewo [INFOGRAFIKA]
Także w planach była budowa znacznie dłuższej trasy PST (wówczas nie wystarczyło na to pieniędzy), która byłaby idealnym rozwiązaniem dla tysięcy studentów uczących się na terenie kampusu UAM.
Na razie trudno mówić o realności i jakichkolwiek terminach dotyczących tej inwestycji, ale pierwszym krokiem jest zablokowanie terenów pod "Trasę północną" w studium.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Kto byłby lepszym prezydentem – Trzaskowski czy Hołownia? Jasna odpowiedź
- Będą zmiany w dyskusyjnej ustawie? Ważna zapowiedź poseł od Hołowni
- Wiceminister nie ma wątpliwości: Ta sprawa ma charakter „wrzutki” lobbystycznej
- Ostrzeżenie dla Europy: Przygotować się na najgorsze w związku z epidemią w Chinach