Poznań: Wartostrada będzie dłuższa. Jest pozwolenie na budowę drugiego odcinka

Karolina Koziolek
Drugi odcinek Wartostrady (ten, który będzie realizowany z budżetu obywatelskiego) właśnie dostał pozwolenia na budowę. Na przełomie maja i czerwca rozpoczną się pierwsze prace. Na razie połączy Winogrady z dworcem PKP na Garbarach.

- Zaprojektowany układ połączy ścieżkę znajdującą się w parku Szelągowskim oraz już istniejący fragment Wartostrady, ciągnący się wzdłuż ul. Serbskiej - wyjaśnia Michał Walkowiak z wydziału ochrony środowiska UMP. - Zapewni to swobodne i bezkolizyjne przemieszczanie się mieszkańców pomiędzy mostem Lecha a stacją PKP Poznań Garbary.

Budowany w tym roku odcinek Wartostrady będzie miał dokładnie 686 m długości i 4,5 m szerokości. I będzie ciągnąć się wzdłuż ulicy Nadbrzeże, pomiędzy ulicami Serbską i Ugory.

O tym, że w miejskim budżecie na ten rok znajdą się pieniądze na Wartostradę zadecydowali sami mieszkańcy. Od 29 września do 10 października 2012 r. głosowali nad tym jak rozdzielić 10 mln z budżetu miasta. W konkursie aż 5800 głosów oddano właśnie na pomysł budowy Wartostrady. Projekt zajął drugie miejsce zdobywając ponad 30 proc. z ponad 20 tys. głosów. W efekcie z 10-milionowego tortu Wartostrada dostanie na realizację 1,73 mln zł. Inwestycja zrealizowana zostanie przez Zarząd Dróg Miejskich.

Cała koncepcja utworzenia Wartostrady, czyli kompleksu ścieżek rowerowych i bulwarów spacerowych obejmuje teren od mostu Przemysła (ul. Hetmańska) do mostu Lecha (ul. Lechicka). Jak na razie w zeszłym roku oddano do użytku odcinek od skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Garbary i Armii Poznań do ul. Ugory.

W przyszłym roku z kolei ma powstać trzeci etap Wartostardy wzdłuż Ewangelickiej - od ul. Czartoria do mostu Rocha. W 2015 r. powstanie najdłuższy fragment, będzie miał ponad dwa kilometry i obejmie fragment od rzeki Głównej do Cybiny. W 2016 r. oddany zostanie odcinek od mostu Królowej Jadwigi do mostu Przemysła I. A za cztery lata, w 2017 r. zbudowany będzie ostatni odcinek rozciągający się od rzeki Cybiny do mostu Królowej Jadwigi.

Równolegle kilka tygodni temu miasto przedstawiło kompleksowy plan powrotu nad Wartę. Zakłada on m.in. odkopanie starego koryta. I choć to na razie pieśń przyszłości, to kilka punktów zapisanych w przedstawionej strategii jest całkiem realnych, jak np. budowa osiedla Portowo na Starołęce.

Tymczasem w najbliższych miesiącach ma zostać rozpisany przetarg na budowę mariny na cyplu przy moście Bolesława Chrobrego.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
warciarz

Starego Rynku nie zaleje tym bardziej ,że po odkopaniu starego koryta popłynie aż trzema odnogami a nie jak obecnie dwoma.

P
Pablo

Pomysł odkopania starego koryta i kierowania nurtu Warty w kierunku centrum miasta (Starego Rynku) jest idiotyczny.Warta jest rzeką o bardzo małej ilości wody. Żeby podnieść jej poziom i zapełnić dwa koryta należałoby poniżej Poznania wybudować stopień wodny a na to niema pieniędzy i projektowych rozwiązań.. itd. Poza tym co kilkanaście lat zdarzają się różnego rodzaju zjawiska żywiołowe i komu ma zależeć na zatopieniu Starego Rynku.

G
Gość

wzdłuż mostu kolejowego na Garbarach

w
waldemar.wnuk@wp.pl

W tym opisie zabrakło połączenia pomiędzy dworcem na Garbarach i ulicą Estkowskiego.Czy tam trzeba będzie przefrunąć nad Wartą ?

P
Przemek.

W miejscu pokazanym na planie nie ma ulicy Solnej. Ulica nosi nazwę Wolnica a dalej na wschód to Małe Garbary.
Mam nadzieję, że doczekamy się możliwości przejazdu wzdłuż Warty między ulicą Estkowskiego a mostem kolejowym i dalej. Bo jazda ulicą Garbary to horror. Ciekawi mnie czy biurowiec i osiedle mieszkaniowe nad dawnym portem rzecznym nie naruszają prawa wodnego zamykając swobodny dostęp do rzeki.

S
Stachu

trzeba oddac ogród biskupom, dlatego potrzebna nowa trasa przez wartę wschod- zachód. a kto płaci... jak zwykle szary podatnik. a mówiłn Franciszek -karnawał się skończył, niestety nie w erpe.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3